Бензинова дискусія пішла в площину потенціалу переробників — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензинова дискусія пішла в площину потенціалу переробників

Енергетика
690
"При збереженні існуючих тенденцій до кінця року Україна стане повністю імпортозалежною країною і повністю втратить можливість вчасного і дієвого реагування на зміну цінової кон'юнктури на внутрішньому ринку бензину і дизпалива", - повідомило агентство "Інтерфакс" з посиланням на джерело в Міненерговугілля.
Повідомляється, що спецрозслідування бачить у збільшенні імпорту нафтопродуктів в 2007-2010 рр. загрози енергетичній безпеці України і національному товаровиробнику.
"Вірогідність такого сценарію існує. Однак з точки зору енергетичної безпеки це дуже болісний варіант, - говорить Марія Помазан, прес-секретар ТОВ "ТНК-BP Коммерс".- Можна не сумніватися, що якщо заводи закриються, рано чи пізно постане питання про відродження галузі. Відновлювати завжди важче, ніж зберігати. Ми віримо, що державні інститути це розуміють".
Нагадаємо, згідно з даними консалтингової групи "А-95", за підсумками 2010 р. частка імпорту на ринку бензинів становила 39%, а на ринку дизпалива - 42%. Експерти вважають такі побоювання як мінімум перебільшеними. "Ніякої залежності від імпорту нафтопродуктів до кінця року не встановиться, - вважає Геннадій Рябцев, заступник директора НТЦ "Психея".- Набагато гірше буде, якщо уряд піде на повідку у нафтопереробників і допустить реалізацію їх ультиматумів - зупинку Кременчуцького та Лисичанського заводів. Але тоді збитки НПЗ будуть набагато більшими, ніж робота на нинішніх умовах і рівні цін".
При цьому джерело інформагентства зазначило: за його інформацією, вже найближчим часом буде підписаний меморандум між урядом та основними українськими виробниками нафтопродуктів, що буде сприяти стабілізації ситуації на ринку. Правда, джерело не повідомило, чи будуть відображені в меморандумі зобов'язання нафтопереробних підприємств.
"Сьогодні як ніколи актуально збільшити виробництво нафтопродуктів всередині України. Тому що вироблений в Україні продукт дешевший і його поява на АЗС може знизити цінову напругу на ринку, - вважає Олександр Сіренко, аналітик консалтингової компанії UPECO.- Крім того, українські НПЗ виходять на нові рівні якості. У цьому відношенні ми лише наздоганяємо європейські НПЗ, і вітчизняного виробника необхідно підтримати, щоб цей продукт реалізовувався на ринку України".
Представники найбільших мереж АЗС сумніваються в тому, що вітчизняні НПЗ за короткий термін зможуть забезпечити ринок необхідними обсягами нафтопродуктів. "Українським НПЗ доведеться переробляти як мінімум 15-16 млн. т нафти на рік. При тому, що в 2010 р. вони переробили лише 11 млн. т. Тобто треба наростити переробку приблизно на 50% за рік. Це сьогодні нереально", - вважає Олесь Пограничний, начальник відділу зі зв'язків з громадськістю та пресою мережі АЗС "ОККО".
З цією позицією не згодні представники НПЗ. "У цілому вітчизняні заводи сьогодні здатні виробити 12 млн. т світлих нафтопродуктів на рік при потребі місцевого ринку в 10 млн. т, - стверджує Марія Помазан.- Два заводи, Лисичанський і Кременчуцький, зможуть закрити потребу країни в паливах Євро-4. Заводи ЄС за рівних можливостей з виробниками з Митного союзу також наростять поставки бензинів і ДП Євро-5. Ринок буде збалансований і профіцитний, а місцеві заводи отримають можливість у найкоротші терміни модернізувати свої потужності".
Хоча експерти вважають, що запорука стабільності ринку перебуває в області збереження конкуренції на ньому. "Ціни на нафтопродукти можна знизити тільки за рахунок встановлення на ринку нафтопродуктів однакових зрозумілих і прозорих правил гри, - впевнений Геннадій Рябцев.- Якщо буде конкуренція, то ціни будуть регулюватися залежно від співвідношення попиту і пропозиції".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас