Скасування вирушили в рейс — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Скасування вирушили в рейс

Енергетика
707
Авіарейси в Луганськ, Чернівці та Ужгород з Києва закриваються. Авіакомпанія "Дніпроавіа" припинила польоти на цих напрямках через високі ціни на пальне, послуги аеронавігації та аеропортів. Не готові замінити компанію на цих маршрутах і інші перевізники - за винятком польотів в міста-мільйонники внутрішні рейси в Україну розвивати невигідно.
У період літньої навігації (з 27 березня) "Дніпроавіа" припинить виконувати рейси з Києва в Луганськ, Чернівці та Ужгород, повідомив вчора перевізник. Також в компанії відмовилися від планів почати польоти з Дніпропетровська до Одеси та Івано-Франківська. Це викликано високими цінами на пальне, а також великими аеронавігаційними і аеропортовими зборами. За підрахунками авіакомпанії, за останні 6 років її виплати за аеронавігаційне обслуговування в перерахунку на одного пасажира зросли на 4800%, витрати на паливо - в 3,1 рази, аеропортові послуги - майже в 3 рази. "Ми не змогли переконати Міністерство інфраструктури у необхідності запровадити заходи щодо стимулювання внутрішніх авіаперевезень, наприклад, надаючи компаніям знижки на послуги аеропортів та аеронавігаційне обслуговування", - йдеться в повідомленні.
Із закриттям рейсів авіасполучення між містами буде перервано. "Дніпроавіа" літала в Ужгород, Чернівці та Луганськ спільно з "АероСвітом". Але компанія виступала лише маркетинговим перевізником, уточнив помічник гендиректора "АероСвіту" зі зв'язків з громадськістю Сергій Куций: "Під своїм кодом на внутрішніх рейсах 'АероСвіт' літає тільки в Донецьк". Не планують виходити на ці напрямки і "Міжнародні авіалінії України" (МАУ), говорить віце-президент з продажів і маркетингу компанії Сергій Фоменко. Проте власні внутрішні маршрути МАУ скасовувати не буде. Напрями, від яких "Дніпроавіа" вирішила відмовитися, мають невеликий пасажиропотік, пояснює експерт Центру політичного і економічного аналізу Ірина Кава: "Луганськ знаходиться в зоні покриття аеропорту "Донецьк", а в Ужгороді та Чернівцях традиційно низька платоспроможність".
Висока вартість аеронавігації та пального змушують авіакомпанії підвищувати тарифи. В "Аеросвіті" відзначають, що якщо за минулий рік вартість пального зросла в середньому на 20%, то тільки за січень-лютий цього року - на 17%. "Зростання ціни на паливо на 1% збільшує витрати авіакомпанії на $1 млн, - говорив нещодавно президент МАУ Юрій Мірошников.- На сьогодні ситуація така, що авіакомпанії фактично субсидують перельоти своїх пасажирів. Понад 1/3 усіх витрат авіакомпанії припадає на паливну складову". На початку березня в МАУ вирішили підвищити паливний збір для пасажирів в середньому на $10 за політ. В "Аеросвіті" його збільшили на $3 (на внутрішніх рейсах). В авіакомпанії Windrose підвищення вартості пального переклали на туроператорів (авіакомпанія виконує в основному чартерні рейси).
В Україні немає умов для розвитку внутрішніх перевезень, констатують учасники ринку. Вартість аеронавігаційного обслуговування на внутрішніх рейсах на порядок вища, ніж на міжнародних. "Крім того, на регіональних маршрутах використовуються малогабаритні судна, що робить собівартість перевезення кожного крісла вищою. А авіакомпаніям доводиться платити 20% ПДВ", - пояснює гендиректор Windrose Володимир Каменчук. Сергій Куций додає, що в інших країнах стимулюється розвиток внутрішніх повідомлень: "Наприклад, в США не стягуються аеронавігаційні збори на внутрішніх маршрутах, а в Росії вони в 4,5 рази дешевші, ніж на міжнародних".
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас