Нерухомість повернули Україні — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Нерухомість повернули Україні

Казна та Політика
1224
Державна служба морського і річкового транспорту "Укрморрічфлот" заявила про підготовку нового плану санації для державної компанії "Чорноморське морське пароплавство", запевнивши, що всі активи на балансі компанії залишаться у держави. Зокрема, як цитує прес-служба "Укрморрічфлоту" голову відомства Сергія Крижанівського: "Всі активи, які зараз перебувають або були повернуті на баланс пароплавства, не будуть використовуватися для погашення заборгованості".
З кінця 2008 р. і протягом 2009 р. від імені підприємства укладено сім інвестиційних договорів з метою відчуження одинадцяти об'єктів власності пароплавства. Сторонні компанії брали на себе зобов'язання погасити борги підприємства-банкрута перед його кредиторами, а натомість претендували на його нерухомість. За інформацією нинішнього керуючого санацією підприємства Миколи Хайла, угоди були укладені з ТОВ "Трансбуд-СУ5", ТОВ "Укрздравниця", ТОВ "Індокитай", ТОВ "Трансбуд-авто", ТОВ "Галерея Девелопмент", ПП "Медінфарм", ТОВ "Транс Ойл логістик".
Як стверджує видання "Коментарі", ПП "Медінфарм", ТОВ "Трансбуд-Авто" та ТОВ "Галерея Девелопмент" засновані за участю компанії Hertensteegh BV, серед засновників якої значився одеський бізнесмен Павло Тоня. У свою чергу, компанії ТОВ "Укрздравниця", ТОВ "Трансбуд-СУ 5" і ТОВ "Індокитай" засновані фірмою "Стенфорд-інвест", засновником якої є Володимир Курочка. А в засновниках ТОВ "Транс Ойл Логістик" складаються одеські бізнесмени Григорій і Руслан Авдюгін.
Згідно з інформацією, раніше опублікованої в пресі, в грудні 2008 р. "Чорноморське морське пароплавство" перевело на ТОВ "Трансбуд-СУ 5" і ТОВ "Галерея Девелопмент" свою заборгованість перед ЗАТ "Судноплавна компанія "Укртанкер" у розмірі 6, 4 і 8,2 млн. грн. відповідно. Натомість "Галерея Девелопмент" мала одержати контроль над міжрейсовою базою моряків "Чорноморського морського пароплавства" площею понад 13 га, розташованою в Одесі в районі Аркадії. А "Трансбуд-СУ 5" отримав би право власності на адміністративну будівлю державної компанії на вулиці Дерибасівській в центрі Одеси площею 4,6 тис. кв. м, ТОВ "Транс Ойл Логістик" отримало складський комплекс загальною площею 16,2 тис. кв. м, який складається з адміністративної будівлі, майстерень і складів.
Також цій компанії відійшли нежитлові будівлі в Одесі на вулицях Приморська, 3 (2,8 тис. кв. м) і Жуковського, 11/Польська, 20 (понад 2,5 тис. кв. м). Примітно, що всі ці активи "Чорноморське морське пароплавство" поступилося "Транс Ойл Логістик" тільки за те, що остання взяла на себе зобов'язання погасити її 7,5 млн. грн. боргу перед компанією Castrol Marine Oil GmbH. Цьому ж кредитору в рахунок погашення 3 млн. грн. боргу перед тією ж компанією перейшло адміністративно-складське приміщення в Одесі по вул. Приморська, 11/13.
За такою ж схемою отримало активи державної судноплавної компанії ТОВ "Індокитай", на яку домовилися переоформити кафе "Гольфстрім" і Чорноморський яхт-клуб за погашення 2,8 млн. грн. боргу держкомпанії перед Castrol Marine Oil GmbH. Інші компанії - ТОВ "Трансбуд-Авто" та ТОВ "Укрздравниця", кожна за трохи більше 2 млн. грн. боргу отримали у власність колишнє автогосподарство компанії, її бокси, склади, адміністративні будівлі, а також одеський пансіонат ветеранів флоту.
Втім, в липні 2009 р. "Чорноморське морське пароплавство" відмовилося від зобов'язань перед вищевказаними компаніями, і не стало передавати їм свої активи. Через що згадані вище ТОВ звернулися до суду з вимогою визнати їхнє право на майно морського пароплавства. Через місяць Господарський суд Одеської області виніс сім рішень, якими повністю задовольнив вимоги позивачів, що, втім, не завадило, "Чорноморському морському пароплавству" ці рішення оскаржувати в Вищому господарському суді.
І тут, виключно завдяки "своєчасному спільному реагуванню Міністерства транспорту та зв'язку і Генеральної прокуратури", розповідає арбітражний керуючий Микола Хайло, Вищий господарський суд наприкінці 2009 р. скасував прийняті Господарським судом Одеської області рішення про визнання права власності і повернув справи на новий розгляд. У результаті було прийнято рішення про визнання інвестиційних договорів недійсними, а також відхилення позовів компаній до державного підприємства.
Як повідомили в прес-службі "Укрморрічфлоту", органи Контрольно-ревізійного управління зараз проводять аудиторську перевірку, інвентаризацію всіх майнових активів компанії, її дебіторської та кредиторської заборгованості. Адже "Чорноморське морське пароплавство" перебуває в процесі банкрутства починаючи з 2003 р., а з лютого 2006 р. на підприємстві ведеться процедура санації, яка фактично реалізувалася як відчуження останніх ліквідних активів компанії вищевказаним ТОВ.
Нагадаємо, що державна судноплавна компанія "Чорноморське морське пароплавство" до розпаду Радянського Союзу мала у своєму розпорядженні унікальний флот чисельністю понад 400 суден. На ті часи річний дохід компанії становив понад мільярд доларів. Станом на 2010 р., за деякими даними, на її балансі залишилося два судна, оскільки в дев'яності роки численний флот "Чорноморського морського пароплавства" був переданий офшорним компаніям або проданий за борги.
Зараз, кажуть у "Укрморрічфлоті", головна мета - врятувати решту його майна. Як пояснили в прес-службі відомства, серед державних компаній будуть шукати інвестора, здатного погасити борги "Чорноморського морського пароплавства", з тим щоб його майно залишилося у держави.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас