Колектори набрали боргів на 15 млрд. грн. — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Колектори набрали боргів на 15 млрд. грн.

Казна та Політика
2842
За оцінками директора колекторського агентства Verdict Олександра Кабака, загалом обсяг прострочених боргів у банках України на початок 2011 р. складає близько 100 млрд. грн. Частина боргів вже продана, їх немає на балансах банків, частина перевищила допустимий термін по заборгованості і більше не становить інтересу для колекторів.
"Потрібно чітко розуміти, що не всі проблемні правочини знаходяться в роботі колекторських агентств, основний хліб колекторських компаній - борги з терміном простроченої виплати понад 360 днів. До того ж, багато банків можуть собі дозволити In house collection", - говорить Олександр Кабак.
За словами Олександра Кабака, такий розподіл пояснюється спеціалізацією колекторських компаній, формами їх роботи та доступними ресурсами. Найбільші суми акумулювали лише ті гравці, які здатні купувати великі портфелі боргів і обробляти їх.
"Зараз на ринку діє близько 30 колекторських компаній, але більшість з них спеціалізуються на вузькому сегменті послуг, таких як Legal Collection, розсилки листів, смс. До великих гравців належать компанії, які мають відповідні ресурси для ефективного стягнення боргів, такі як системи автоматичного додзвону, управління та адміністрування списками боржників, управління безпекою, регіональні офіси співробітників виїзних груп, сервіси відправки смс і друку листів", - пояснює Кабак.
Середні компанії надають послуги зі стягнення боргів шляхом проведення телефонних переговорів, відправлення листів і смс. Часто вони не мають чітко розвиненої регіональної мережі і можливості купувати борги. Як правило, робота таких колекторів будується з декількома ключовими контрагентами й заточена на вузькі потреби даних клієнтів.
Дрібні компанії представляють, в основному, локальних гравців. Вони більше спеціалізуються на наданні юридичних послуг, розсилці листів і смс. У них немає системи автоматичного обдзвону та відповідних функціоналів з управління базами даних.
"Кожен з цих пунктів може мати своє значення, але краще дивитися на такий показник, як обсяг боргів у роботі. Тут можна виділити портфелі, які знаходяться в роботі на комісійних умовах, і факторингові (викуплені) угоди", - пояснює Олександр Кабак.
На переконання експерта, найближчим часом на ринку не варто очікувати якихось змін і перерозподілів. На початок 2011 р. всі великі і середні колекторські компанії утримали позиції, які займали в 2010 р. Деякі з них змінили власників, інші - бренд, деякі - топ-менеджерів. "За великим рахунком, кістяк компаній сформувався і закріпився у період з 2007 по 2009 роки. У 2011 році очікується вихід на ринок ще однієї великої компанії, що входить до складу міжнародної групи", - прогнозує експерт.
Основний потенціал розвитку колекторського бізнесу в Україні Олександр Кабак бачить в освоєнні нових ринків і апробування нових можливостей. Колекторські агентства надають чітко визначений перелік послуг, але сфери і ринок, куди ці послуги застосувати, - зростає. Дуже добре себе показала сфера ЖКГ, телекомунікаційні компанії, транскордонне стягнення, робота з регресами. Потенціал є, і саме це приваблює нових гравців.
"На впровадження і застосування власних ідей і напрацювань йде дуже багато часу. Як результат, нерідко, заявивши про вихід, нові компанії так і не встигають закріпитися. У даний момент основну перспективу обіцяє робота із заставними портфелями. На 2011 р. боргів у банків вистачить, надалі - треба купувати свої портфелі", - резюмує Олександр Кабак.
За матеріалами:
Finance.ua
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас