Путін зриває модернізацію Росії — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Путін зриває модернізацію Росії

Казна та Політика
1012
Прем'єр-міністр Росії Володимир Путін вирішив, що російські вагонобудівні заводи необхідно захистити від демпінгу іноземних конкурентів. "Потрібно буде захистити їх від демпінгу. У нас деякі наші партнери намагаються демпінгувати на нашому ринку. На це потрібно реагувати", - заявив прем'єр під час зустрічі з губернатором Свердловської області (на її території розташовані два великі підприємства транспортного машинобудування - "Уралвагонзавод" і "Уралмаш") Олександр Мішарін. Також російський прем'єр додав, що вже дав доручення Мінекономрозвитку розробити відповідні пропозиції і зажадав аналогічної ініціативи з боку керівництва заводів і області.
Під час зустрічі російських політиків йшла мова про те, що вагонобудівні заводи в Росії зараз вийшли з кризи, а деякі навіть досягли рекордних обсягів виробництва. "До рівня 2008 р. ми виросли на 14%", - повідомив Мішарін.
Зростання виробництва вагонів на території СНД диктується підвищеним попитом на цю продукцію. Який, у свою чергу, провокує постійне зростання цін на вагони. Цю тенденцію підтверджують українські аналітики. "Ціни на вантажні напіввагони зросли з $60 тис. за одиницю в четвертому кварталі минулого року до $65 тис. у січні цього року, а в лютому вони вже коштують $70 тис. Це зростання випереджає подорожчання основних складових собівартості вагона, що дозволяє нам сподіватися на збільшення прибутковості вагонобудівних підприємств за підсумками першого кварталу 2011 р.", - говорить аналітик Concorde Capital Єгор Самусенко.
Проте українська вагонобудівна продукція справді виграє за рівнем цін у своїх конкурентів на російському ринку. І хоча Володимир Путін не назвав "демпінгуючих" партнерів, аналіз цінової ситуації на ринку вагонобудування підказує, що малися на увазі саме вагони з України. Так, за даними аналітичного ресурсу "Промислові вантажі", найдешевший вантажний напіввагон російського виробництва в січні коштував близько $72 тис. ("Уралвагонзавод"), в той час як середня ціна російського вагона на ринку - $75 тис. А вагон виробництва українського Крюківського ВБЗ продавався на тих же умовах доставки за $68-69 тис. (в залежності від обсягу кузова). Вагони інших українських підприємств у січні можна було придбати в середньому за $70 тис. Ціни ж на напіввагони інших конкурентів Росії по цьому ринку з країн СНД не давали приводу для занепокоєння: наприклад, узбецька продукція відпускалась по $76 тис. за одиницю.
Інвестаналітики вважають, що введення обмежувальних мит відчують на собі всі українські виробники вагонів, оскільки частка Росії в загальному обсязі їх експорту становить понад 90%. "Росія є одним з ключових імпортерів українських вагонів. У 2010 р. Україна збільшила експорт вагонів у Росію. За 11 місяців 2010 р. було експортовано вагонів на суму понад $1,4 млрд., тобто зростання склало більш ніж у шість разів на грошовому вираженні і в 4,7 рази в кількісному. Введення будь-яких загороджувальних заходів може негативно позначитися на вагонобудівній галузі України в цілому", - говорить аналітик ІГ "Сократ" Іван Панін.
З іншого боку, у ринкових аналітиків викликають подив як наміри російського уряду обмежити імпорт вагонобудівної продукції, так і той факт, що російські вагони програють українським за ціновими параметрами. "В Росії значно нижча собівартість вагонів, оскільки головні складові виробництва - метал і енергетичні ресурси - у них дешевші", - відзначає аналітик MT-Invest Олексій Некраса.
Також експерт не бачить підстав для обмежень імпорту вагонобудівної продукції в Росію. "У Росії зараз не вистачить власних потужностей для того, щоб забезпечити зростаючий попит", - стверджує Некраса. За даними інвестаналітиків, українська продукція займає нині понад 40% російського ринку і 25% ринку СНД. Найбільш активно розширенням парку рухомого складу сьогодні займається ВАТ "Російські залізниці", але в Росії значна частка перевезень (близько 50%) припадає на приватні вагонні парки.
Єгор Самусенко з Concorde Capital припускає, що наміром російської влади є підвищення прибутковості вагонобудівного виробництва в період ажіотажного попиту на вагони. "Якщо буде введено імпортне мито, то українські виробники не втратять відчутно частку ринку, хоча змушені будуть підвищити ціни на свою продукцію. Це дасть можливість підвищити ціни і російським заводам", - вважає експерт.
На самих підприємствах не дуже вірять в те, що Росія піде на введення мит. "Вагони будуть користуватися підвищеним попитом ще як мінімум рік, і протягом цього часу вводити обмеження на імпорт немає сенсу", - сказав представник Крюківського ВБЗ.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас