Дефіцит на порожньому місці — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Дефіцит на порожньому місці

Енергетика
369
У зв'язку з цим асоціація "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України" вирішила направити звернення прем'єр-міністру та віце-прем'єра щодо ситуації на ринку нафтопродуктів.
"Сьогодні під бажанням ввести мита на нафтопродукти практично відбувається саботаж чи дезінформація уряду і суспільства про те, що відбувається на ринку, - говорить Ігор Єремєєв, почесний президент ГК "Континіум". - Мені, як учаснику ринку, було б цікаво зрозуміти, хто буде брати на себе відповідальність в уряді і Міненерговугіллі за те, що вони дезінформують прем'єр-міністра, Міністерство економіки та всі інші органи влади з приводу того, що відбувається на ринку".
Він стверджує, що зараз відбувається шантаж з боку власників нафтопереробних заводів, які шукають підстави для зупинки заводів або ж створюють умови, за яких купити нафтопродукти в цих підприємств неможливо.
За оцінками асоціації, зараз спостерігається серйозний розрив між рекомендованою і реальною вартістю палива на АЗС. Ціна, розрахована в міністерстві, на $80 нижча за реальну, яка повинна бути на стелі. Вартість ж палива, що відвантажується з вітчизняних нафтопереробних підприємств, така, що на стелі його ціна перевищить вартість аналогічного імпортного палива. Це відбувається тому, що з січня 2011 р. у формулу, за якою Експертно-аналітичною групою при Міненерговугільпромі розраховується рекомендована ціна палива, закладені минулорічні акцизи.
"По суті, формула не працює вже другу декаду, а рекомендується та ціна, яку запропонували трейдери віце-прем'єру Клюєву на останньому засіданні ЕАГ. На той момент це була гранична вартість палива за формулою, розрахованою у січні (з колишніми ставками акцизу), - говорить Олександр Сіренко, аналітик консалтингової компанії UPECO.- Наразі різниця між рекомендованою ціною та розрахунковою становить близько 0,5 грн., але на останньому засіданні Експертно-аналітичної групи нафтотрейдери дали гарантії щодо збереження цін".
Гравці ринку очікують, що спроби ручного управління ринком можуть призвести до обмеження пропозиції палива в самий розпал посівної і черговим звинуваченням з боку АМКУ в наявності змови на ринку. "Наші опоненти в особі НПЗ і Міненерго, коли це вигідно, звинувачують нас у демпінгу, як, наприклад, з білоруськими нафтопродуктами, а коли підключається АМКУ, то звинувачують у завищенні цін", - говорить Віталій Антонов, президент ПАТ "Концерн "Галнафтогаз".
Крім того, як з'ясувалося, купити паливо в українського НПЗ - завдання не з простих. "Необхідно зробити в Україні біржу, на якій будь-який з учасників ринку міг би купити будь-яку кількість продукту. Слід мати гарантії, що ми без продукту не залишимося, і повинна бути зрозуміла формула ціни, - говорить Ігор Чернявський, директор столичної мережі "КЛО". - На сьогоднішній день всі продажі на ринку спотові, можливість купити товар, по суті, залежить від сьогоднішнього настрою НПЗ".
Нафтотрейдери оцінюють обсяг ринку якісного бензину (стандарти "Євро-4", "Євро-5") приблизно в 3,2 млн. т на рік. І тут вітчизняні переробники не можуть задовольнити сьогоднішній попит. "Переважний обсяг імпорту посідає бензин і ДТ стандартів "Євро-4" і "Євро-5", які українськими НПЗ або не проводиться взагалі, або в обмежених кількостях", - пояснює логіку директор з маркетингу мережі ОККО Василь Дмитрів.
Паливні рітейлери також застерігають, що введення мита створює ризик монополізації ринку нафтопереробними компаніями. "Такі компанії, як "Галнафтогаз", Shell і "Континіум", зможуть витримати навантаження і залишаться на ринку, але дрібні компанії будуть відчувати брак обігових коштів, ціни на НПЗ їм запропонують високі, і за відсутності альтернативи вони будуть змушені піти з ринку, - говорить експерт.- Ці оператори будуть поглинені трьома нафтопереробниками - "Приват", "ТНК-ВР", "Лукойл".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас