Японія та Індія створюють зону вільної торгівлі — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Японія та Індія створюють зону вільної торгівлі

Казна та Політика
1766
Згідно з двосторонньою угодою, протягом 10 років Індія скасує всі мита та інші обмеження на 90% товарів японського експорту в Індію, в тому числі на деталі і вузли автомобілів, електротехніку, обладнання для виробництва машин. Японія обнулить мита на 97% товарів, що імпортуються з Індії, в першу чергу на продовольство, морепродукти та медикаменти. При цьому рис, зерно й молочна продукція будуть обкладатися митом, оскільки Токіо обмежує їх закупівлі за кордоном для захисту інтересів власних селян.
Очікується, що режим вільної торгівлі збільшить товарообіг в текстильній, фармацевтичній, автомобільній промисловості і в сфері обслуговування. Будуть значно знижені тарифи на широкий спектр товарів, від DVD-програвачів до пиломатеріалів. Японія відкриє свій ринок для більшості індійських товарів промислового сектора, а також сільськогосподарської продукції, включаючи каррі, чай і креветки. Зі свого боку Індія скасує мита на японський імпорт листової сталі, автомобільних глушників, DVD-програвачів і відеокамер, а також персиків, полуниці та японського ямсу.
Торговельні зв'язки між Японією та Індією, незважаючи на розміри їх величезних ринків, сильно обмежені. За даними Японської організації зовнішньої торгівлі, у кризовому 2009 р. товарообіг між двома країнами скоротився на 23% і склав $10 млрд. І хоча в 2010 р. двосторонній товарообіг збільшився до 1,267 трлн. ієн ($15 млрд.), він становить лише 1% від зовнішньої торгівлі Японії. Для порівняння, річний оборот торгівлі Японії з Китаєм перевищує 26,4 трлн. ієн ($317 млрд.). Тепер договір про вільну торгівлю між Японією та Індією має сприяти розвитку взаємного інвестування і регулювати питання прав на інтелектуальну власність.
Японія вже розглядає плани з фінансування низки проектів розвитку інфраструктури Індії. Не випадково міністр торгівлі Індії Ананд Шарму запропонував створити фонд у розмірі $9 млрд., призначений для подальшого розвитку промислової зони Делі-Мумбаї. Цей проект почав здійснюватися у 2007 р. Він заснований на використанні моделі створення аналогічної зони між японськими містами Токіо та Осака. У фінансуванні проекту бере участь уряд Японії, а також низка японських компаній. Проект передбачає створення високошвидкісної вантажний залізниці, трьох нових морських портів і шести аеропортів. Очікується, що промислова зона Делі-Мумбаї приверне інвестицій на суму більше $100 млрд.
Влади Японії та Індії заявляють, що вільна торгівля вигідна обом країнам. Ананд Шарму назвав угоду "історичною і важливою", зазначивши, що такі економіки, що розвиваються, як Індія і Китай, "сприяють видозміні архітектури світу". Експерти Всесвітньої торгової організації (СОТ) стверджують, що економічні проблеми Японії можуть вирішуватися більш ефективно шляхом проведення подальших заходів по лібералізації торгівлі і стимулювання конкуренції. Тим часом урядову угоду про вільну торгівлю ще мають затвердити парламенти Японії та Індії.
Наразі економіка Індії швидко збільшується і бореться з високою інфляцією, тоді коли розвинена економіка Японії протягом двох десятиліть показує застій і ледь помітне зростання. У жовтні-грудні 2010 р. ВВП Японії скоротився в порівнянні з попереднім кварталом на 0,3%. За підсумками всього 2010 р. обсяг ВВП Японії збільшився на 3,9% і склав $5,474 трлн. При цьому ВВП Китаю виріс на 10,3% і склав до $5,879 трлн. У результаті Китай став другою найбільшою економікою світу за сукупним обсягом ВВП, відтіснивши Японію на третє місце. Згідно з розрахунками аналітиків консалтингової та аудиторської компанії PricewaterhouseCoopers, в 2030 р. Японію може обійти й Індія. Таким чином, до 2050 р., коли провідні позиції у світовій економіці посядуть найбільш населені країни, Японія буде лише четвертою найбільшою економікою світу, пропустивши вперед Китай, США та Індію.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас