Регіонали втратили страх — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Регіонали втратили страх

Казна та Політика
1675
По закінченні цього тижня зникне остання неврегульована пляма у суддівських кадрових процедурах - впливові провладні юристи остаточно розподілять між собою частки і пропорції своєї участі у процедурі призначення суддів на перший п'ятирічний термін. Таким чином, в судах не залишилося більше кадрових процедур, за своєю суттю передбачають серйозні вигоди для багатьох людей при владі, але при цьому не мають чіткого або навіть однозначного переліку відповідальних за організацію процесу осіб.
І сьогодні все стає на свої місця. Хочеш стати суддею - тебе чекають у Вищій кваліфкомісії суддів (ВККС) і Вищій раді юстиції (ВРЮ). Прямо у прийомних керівників цих відомств дадуть найкращу консультацію з приводу обсягу вимог до кандидата на посаду судді.
Хочеш продовжити суддівську кар'єру і обратися суддею безстроково - неси документи та інші передбачені для даного випадку речі в ВККС. Як правило, на цьому етапі судді стають вже досить досвідченими, щоб не ставити зайвих питань з приводу того, що від них вимагається для продовження роботи у сфері правосуддя.
Хочеш стати головою якогось суду - не забудь заглянути з неофіційним візитом до кабінету голови вищого суду до відповідної судової вертикалі. Ці голови, звичайно, формально не беруть участі у згаданій кадровій процедурі. Але їм деколи буває настільки нудно, що вони не проти поговорити і на абстрактні теми. Після цього кандидат в доброзичливій атмосфері розмовляє з членами ради суддів відповідної судової вертикалі і, убезпечивши тили, безбоязно вирушає ВРЮ.
Між іншим, звільнення суддів - теж важлива кадрова процедура, рішення щодо якої більшою мірою приймаються у ВРЮ. Особливо якщо мова йде про звільнення служителів Феміди за порушення присяги - тоді яких тільки документів і іншого не несуть у ВРЮ, щоб його члени мали надмірну кількість аргументів при прийнятті рішень.
Але це все - процеси, здебільшого приховані від погляду не лише широкої громадськості, а й навіть досвідчених у цих справах людей. У зв'язку з цим окремого аналізу потребують інноваційні діяння впливових юристів Партії регіонів, які ті протягом року робили в судовій системі. Приміром, коли вони одним махом зробили з Верховного суду (ВСУ) - найвищого судового органу в України - нічого не значуще відомство. У цей момент всі українські громадяни, ймовірно, повинні були чітко усвідомити: раз нова влада може провертати такі речі з ВСУ, то їхні права і свободи перебувають, безумовно, в надійних руках.
Окремим епізодом, який, втім, все проясняє, варто вважати обрання депутата-регіонала Леоніда Фесенка суддею новоствореного Вищого спецсуду у кримінальних та цивільних справах (ВССКЦС) - з подальшим призначенням його на посаду голови цього суду. Маючи найбільший безпосередній зв'язок з політичною діяльністю Партії регіонів, Фесенко протягом чотирьох місяців організовував, запускав і налагоджував роботу ВССКЦС. Природно, що у громадян України немає ніяких підстав сумніватися в неупередженості, об'єктивності, незалежності та незаангажованості не лише нового вищого суду, але і семи сотень замкнутих на нього судів загальної юрисдикції.
Важливо, що і в інших сферах державного життя відбуваються багато в чому подібні процеси. Як наслідок у наших громадян накопичилося вже чимало інформації, щоб гранично чітко собі уявити, навіщо регіонали прийшли до влади і що саме вони роблять за допомогою владних інструментів. Так само як досить чітко собі уявити, навіщо домагалися влади їхні попередники.
Залишається нез'ясованим лише одне питання - а чому у вітчизняних небожителів все це виходить? Відповідь, мабуть, проста - тому що їм це дозволяє багатомільйонне українське суспільство. А раз так, то й скаржитися нема на що: діяння регіоналів у владі потрібно розглядати як нормальний, а не протиприродний процес.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас