Штати хочуть витратити десятки мільярдів доларів на будівництво швидкісних залізниць — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Штати хочуть витратити десятки мільярдів доларів на будівництво швидкісних залізниць

Казна та Політика
371
Віце-президент США Джо Байден оголосив про плани уряду США виділити на будівництво високошвидкісних залізниць $53 млрд. протягом шести років. За словами пана Байдена, першим кроком у цьому проекті стане виділення Білим домом на розвиток послуг з швидкісним пасажирським залізничним перевезенням $8 млрд. з федерального бюджету в 2012 фінансовому році (який починається 1 жовтня 2011 р.). Таким чином уряд має намір реалізувати обіцянку президента Барака Обами забезпечити протягом 25 років доступ до високошвидкісних залізниць 80% жителів США.
Передбачається, що високошвидкісна залізнична мережа з'єднає великі міста США. Потяги на нових швидкісних маршрутах будуть рухатися зі швидкістю 145-400 км/год, в залежності від ділянки. Так, з 2012 р. будуть розвиватися магістралі трьох класів: опорної національної мережі Core Express (400 км/год і більше), регіональні (200 км/год, можуть бути переведені в національну мережу) і сполучні (145 км/год), покликані доставляти пасажирів до вузлів національної мережі і регіональних.
В адміністрації вважають, що держінвестиції в залізні дороги повинні не тільки забезпечити більш високу транспортну зв'язність країни, але і завантажити роботою і замовленнями промисловість США, зокрема, машинобудування. Віце-президент Байден, стверджує, що "це допоможе поєднати різні міста, знизити завантаженість магістралей і створити нові робочі місця для персоналу високої кваліфікації, не схильні до ризику аутсорсингу". Таким чином, промислові замовлення в проекті не будуть передаватися країнам, витягувати переваги з дешевизни робочої сили, а саме Китаю.
Джо Байден стверджує, що вкладення в залізничний транспорт виправдані з економічних та екологічних мотивів. Створення мережі високошвидкісних залізниць не тільки допоможе створити в США нові робочі місця, але також знизить завантаженість автомагістралей. Віце-президент наполягає, що в своїх планах розвитку залізничної інфраструктури США повинні наслідувати приклад Китаю та Японії. "Якщо не підемо, то може хтось знайдеться, хто підкаже мені: як зробити США провідною країною в XXI столітті?", - говорить пан Байден. Держсекретар з питань транспорту Рей Лахуд також запевняє, що вкладення в швидкісні залізниці стануть для США важливим фактором утримання економічного лідерства в майбутньому.
Наразі пасажирське залізничне сполучення в США розвинене набагато гірше, ніж в Європі, Японії та Китаї. Багато в чому це пов'язано з тим, що держава протягом 40 років дуже мало інвестувало в залізничну галузь, віддаючи пріоритет розвитку авіаційного сполучення між регіонами США. Експерти кажуть, що залізнична мережа США, яка гостро потребує модернізації, є дуже густий, з безліччю дублюючих ліній (особливо на північному заході США), однак з невеликими допустимими швидкостями руху поїздів і майже повністю на тепловозній тязі. Сам президент США називає відновлення американської інфраструктури до належного рівня "великою мрією".
З моменту приходу до влади президента Обами уряд США вклав у розвиток мережі швидкісних залізниць $10,5 млрд. Однак швидкісними залізними дорогами пов'язані лише кілька міст США: Бостон і Вашингтон, Сан-Дієго і Сан-Франциско, а також Нью-Йорк і Лос-Анджелес. Протяжність швидкісної залізничної магістралі Amtrak's high-speed rail service на північному сході США становить 734 кілометри. Вартість квитка на високошвидкісний поїзд порівнянна з вартістю авіарейсів.
Уряд США закликає Конгрес підтримати план інвестицій у будівництво високошвидкісних залізниць. Тим часом, республіканці які мають більшість голосів у Палаті представників, стверджують, що плани демократів занадто дорогі і недоцільні, особливо з урахуванням високого зовнішнього боргу США.
"Досвід перших $10,5 млрд. показав, що Федеральне управління залізниць не здатне ні управляти асигнуваннями, ні відбирати проекти, що так званий високошвидкісний рух виявляється черепашачою дорогою в нікуди. Залізнична мережа радянського зразка, яку будував і буде будувати Amtrak, не підходить сучасній Америці", - говорить член комітету палати представників з транспорту та інфраструктури США республіканець Джон Міка. Конгресмени-республіканці пропонують розвивати високошвидкісні залізничні мережі на конкурентній основі та інвестувати в їх будівництво більше приватних коштів, ніж державних.
Тим часом Китай витрачає на будівництво високошвидкісних залізниць у кілька разів більше, ніж планують витратити влада США. У 2011-2015 рр. влада Китаю планує вкласти в розвиток швидкісної залізничної інфраструктури від $451 млрд. до $602 млрд. За протяжності високошвидкісних залізниць Китай посідає перше місце в світі і набагато випереджає всі інші країни. До кінця 2010 р. цей показник у Китаї склав 8358 км або більше 30% від протяжності таких доріг у всьому світі.
Згідно з планом, який реалізує китайська влада до 2012 р., загальна протяжність залізниць в Китаї досягне 110 тис. км, з яких 13 тис. км будуть високошвидкісними. До 2020 р. загальна довжина китайських залізниць повинна перевищити 120 тис. км, причому довжина високошвидкісних магістралей буде більше 16 тис. км. Китайські виробники високошвидкісних технологій ведуть активну експансію на зовнішніх ринках, отримавши контракти на постачання до Аргентини, Венесуели, Туреччини та Саудівської Аравії.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас