Поїхали. Український автопром оживає після кризи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Поїхали. Український автопром оживає після кризи

1732
Виробники машин вже оговталися від кризи, а покупці - ще ні. Тому наші "Богдани" і КрАЗи їдуть у Росію і сподіваються пробитися в ЄС.
Український автомобільний ринок виходить з коми. Правда, поки це стосується в основному виробництва, а не збуту. Після спаду на 80% в 2009 році автовиробники рапортують про його приріст в 2010-му. Так, за даними асоціації "Укравтопром", минулого року з конвеєрів українських підприємств зійшло на 19% більше легковиків, вантажних машин і автобусів, ніж роком раніше. На думку генерального директора Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олега Назаренка, спостерігається одужання галузі. "Те, що наші виробники змогли без державних дотацій вийти з кризи, - це прорив, - стверджує експерт. - І дає підстави припустити, що в 2011 році зростання продовжиться і складе 20-25 відсотків".
І друг мій вантажівка
Найшвидше минулого року зростали показники складання вантажівок. Їх, як повідомили в асоціації "Укравтопром", було випущено понад 5 тис. штук, що в 2,2 рази більше, ніж у 2009-му. Наочне підтвердження тому - приклад корпорації "Богдан". "У 2009 році ми виробили всього одну вантажівку, - повідомив прес-секретар корпорації Сергій Красуля, - а в 2010-му - 260 таких одиниць".
Відчутних успіхів добилася і корпорація "Укравто", що зібрала на Запорізькому автозаводі на 40% більше фургонів Lanos і пікапів ЗАЗ, ніж у 2009 році. А єдиний в країні виробник великовантажних автомобілів АвтоКрАЗ збільшив випуск машин в чотири рази, зібравши минулого року понад тисячу гігантів.
Однак такі рекорди рушійною силою автоторгівлі в Україні не стали. Попит не встигає за досягненнями виробників. За даними компанії AutoConsulting, продажі в сегменті легких вантажівок зросли всього на 2%, а автобусів впали на 18%. Але машини не залишилися пилитися на складах автовиробників і дилерів, а благополучно рушили на зовнішні ринки. "За 10 місяців минулого року було експортовано в 2,5 рази більше вантажівок, ніж у 2009-му, - розповідає Юхим Хазан, віце-президент асоціації "Укравтопром". - Схожа ситуація склалася і з іншими видами машин". Основним ринком збуту для українського автопрому стала сусідня Росія, яка до кризи купувала переважно наші легковики. Але українські автоскладальники поглядають і в інший бік - наприклад, "Богдан" вже сертифікував свою продукцію в ЄС.
Що стосується внутрішнього ринку, то тут продажі не стимулювало навіть відновлення кредитування бізнесу - основного споживача легких вантажних авто. "Справа в тому, що банки видавали позики в основному великому бізнесу, - пояснює фінансовий директор компанії "ПростобанкКонсалтинг" Олександр Сєдих. - Якщо до кризи було безліч програм для малих і середніх підприємців, то зараз - одиниці".
Збільшить попит на продукцію вітчизняного автопрому хіба що проведення чемпіонату Євро-2012. Планується, що до цієї події міста, що прийматимуть матчі, закуплять нові автобуси та тролейбуси.
Рух ускладнено
Закордон допоміг. Юхим Хазан з асоціації "Укравтопром" успіхи українських автовиробників пояснює тим, що їм вдалося вийти на зовнішні ринки. Всупереч очікуванням, кредитування не вплинуло і на продажі легкових авто. Ринок нових машин, за даними AutoConsulting, зріс всього на 0,1%. Незважаючи на те, що автопозики пропонують вже майже всі великі фінустанови, за банківські гроші знайшли своїх господарів всього лише 10% машин, тоді як до кризи частка кредитних авто досягала 86%.
Втім, для вітчизняних автоскладальників це частково оптимістичні новини. Адже українці, за словами Олега Назаренка з Асоціації автоімпортерів і дилерів, рахуючи гроші у власній, а не банкірській кишені, віддавали перевагу найдешевшим машинам вітчизняного складання, а не іноземним.
"Ми виробили 6,54 тисячі машин, - зазначає керівник PR-відділу ТОВ "Єврокар" Олена Говінська, - це на 46% більше, ніж у 2009 році. Крім того, були розпродані всі запаси зі складів, які залишалися з позаминулого року". І хоча в планах "Єврокару" зробити в 2011 році 12 тис. "Шкод", до докризового показника - 30 тис. авто за 12 місяців - ще далеко.
Разом з тим у Росії та Казахстані ситуація більш райдужна. У РФ продажі легкових автомобілів і легких вантажівок збільшилися на 30%, а в Казахстані той же сегмент піднявся на 14,5%.
Прискорювачем зростання продажів авто в країні Нурсултана Назарбаєва стали податкові пільги для імпортерів іномарок, а в Росії - впровадження програми утилізації старих авто. Відповідно до її умов, громадяни, які здали стару машину в утиль, отримували можливість купити нову з переліку, затвердженого Мінпромторгом, зі знижкою в $15 тис. Підсумком державного стимулювання автоспоживання стали 15 нових автозаводів, які будуються зараз у Росії. Серед них виробництва Nissan, Renault, Peugeot. Після введення цих об'єктів в експлуатацію українським авто може не знайтися місця не лише на вітчизняному, а й на сусідніх ринках.
Катерина Шаповал
За матеріалами:
Фокус
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас