КМДА завершує оформлення угоди з ЄБРР щодо кредиту на 115 млн євро для розвитку транспорту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

КМДА завершує оформлення угоди з ЄБРР щодо кредиту на 115 млн євро для розвитку транспорту

Кредит&Депозит
225
КМДА завершує оформлення угоди з Європейським банком реконструкції та розвитку на надання кредиту на 115 млн євро для потреб транспорту та інфраструктури міста.
Київська міська державна адміністрація (КМДА) провадить роботу зі зменшення боргу міста. Для цього ведуться перемовини з банками щодо дострокового погашення кредитів та перегляду умов кредитування. Так, 2010 р. міській владі вже вдалося знизити ставку за кредитом на будівництво метро (100 млн гривень) з 39% до 19%, крім того, було рефінансовано позику на закупівлю комунальної техніки (50 млн гривень). Про це повідомив відділ інформаційного забезпечення КМДА.
На переконання заступника голови КМДА Руслана Крамаренка, бюджетні витрати мають базуватися на конкретних планах з реконструкції інфраструктурних об'єктів. "Раніше за гроші Світового банку були закуплені 40 км труб, які зараз лежать на складах ВАТ "АК "Київенерго". Профінансували тільки закупівлю, а не перекладання трубопроводів. Ефекту не досягнуто, але відсотки за кредитом сплачуються",- пояснив він.
Надалі при залученні кредитів місто керуватиметься двома правилами - по-перше, гроші мають залучатись лише під самоокупні проекти, які не будуть тягарем для міського бюджету, а по-друге - місто буде залучати кредити лише якщо не знайдено інвестора.
"Якщо кредит береться для обслуговування попереднього боргу, то, звичайно, це не вирішує проблеми. Попередня практика накопичування боргів, що використовуються на "проїдання", вже призвела до проблем, які місто має сьогодні",- зазначив Р.Крамаренко. На його думку, якщо можливо обрахувати, що позичені кошти на оновлення рухомого складу дадуть у майбутньому змогу вдвічі більше зекономити на його ремонті, то такий кредит є вигідним. Оновлення інженерних мереж також можливо фінансувати за рахунок позикових коштів. Мережі зараз є настільки застарілими, що місто неспроможне профінансувати їх заміну, адже це мільярди гривень. Але завдяки кредитові на вигідних умовах, який буде витрачено на модернізацію, можна значно зменшити втрати енергії на шляху до споживача. "Навіть якщо обслуговування кредиту буде закладено в тариф, він не підвищиться, а можливо, навіть зменшиться завдяки енергозбереженню",- пояснив заступник голови КМДА Р.Крамаренко.
Зараз КМДА завершує оформлення угоди з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР) на надання кредиту на 115 млн євро. З цих коштів 60 млн євро буде витрачено на придбання рухомого складу КП "Київпастранс", 40 млн євро - на оновлення рухомого складу Київського метрополітену, а ще 15 млн євро - на систему контролю дорожнього руху (автоматична система керування світлофорами, що дасть змогу протягом року розвантажити основні перехрестя й магістралі Києва на 20%). Кредит буде надано на 10 років під 6% річних у євро, з відстрочкою сплати тіла кредиту й відсотків на 2 роки.
Руслан Крамаренко також нагадав цікавий історичний факт про те, що "активний розвиток столиці наприкінці XIХ століття був обумовлений саме кредитуванням. Міське Товариство взаємного кредиту на вигідних умовах кредитувало київську громаду, що сприяло розвитку столичної економіки. Наприклад, саме завдяки поступовому нарощуванню кредиту з каси Товариства свій знаменитий "Будинок з химерами" побудував архітектор і домовласник Владислав Городецький".
За матеріалами:
РБК-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас