Колесников: Через п'ять-сім років ви Україну не впізнаєте — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Колесников: Через п'ять-сім років ви Україну не впізнаєте

Казна та Політика
7000
Віце-прем'єр Борис Колесников розповів про те, як з Криму зроблять Анталію і де побудують українські автобани.
Три тижні тому Борис Колесников до посади віце-прем'єра додав посаду міністра інфраструктури. І хоча він сам говорить, що на розробку стратегії потрібно два місяці, вже зараз він має глобальні плани щодо розвитку транспорту і туризму.
"Скорочувати будемо чиновників. не машиністів же скорочувати!"
- Чи легко вам було входити на посаду міністра інфраструктури?
- Не можу сказати, що я в неї вже увійшов. Важкувато. Є господарюючі суб'єкти - залізниця, морські порти, "Укрпошта", "Укравтодор", є просто адміноргани - авіація, регулювання ринку зв'язку. Загалом, багатопрофільне міністерство, потрібно десь пару місяців, щоб зрозуміти, куди рухатися далі. Це не означає, що два місяці міністерство буде чекати, поки я розберуся у всьому. У ньому працюють професіонали, для яких мало що змінилося від зміни міністра, але для розробки стратегії розвитку ці два місяці потрібні.
- Склалося відчуття, що ви зараз займаєтеся тим же, що й раніше, але вже не в чотирьох містах, а по всій країні.
- Це точно. Первинні навички ще навесні довелося напрацювати, тож зараз вже легше - з авіацією, міським транспортом. З залізницею поки що складніше. Але ж у кінцевому підсумку схема проста, давно випробувана у світі: купувати передові технології, вчити українську молодь і платити їй стільки, щоб вона не хотіла їхати на Захід.
- З рівнем кадрів у міністерстві вже розібралися?
- Те, що інженерно-технічні працівники у нас високого рівня - це не підлягає обговоренню. У цьому плані ми, напевно, найуспішніша галузь. Що стосується фінансистів та економістів, я поки не можу говорити про їхнє бізнес-розуміння. Важливо, щоб вони розуміли: ми працюємо для замовників, тобто для пасажирів і вантажовідправників. І на світ ми повинні подивитися їхніми очима, щоб скласти маркетингову програму - чому вони повинні вибрати нас. Чи готові наші фінансисти та економісти до цього - з часом дізнаюся.
- Скорочення в міністерстві вже почалися?
- Вони вже почалися скрізь. Відповідно до адмінреформи, ми повинні скоротити 30% апарату. Поки є лише одне обмеження: про скорочення людей, які мають двох і більше неповнолітніх дітей, не може бути й мови. А в інших випадках будемо підходити індивідуально.
- Ці 30% стосуються апарату міністерства чи комерційних держструктур на кшталт "Укравтодору" теж?
- Це стосується всіх структур, включаючи господарюючі суб'єкти. Але стосується, зрозуміло, чиновників - не будемо ж ми машиністів скорочувати!
- До речі, ви свій кабінет вже перенесли з Кабміну в колишній будинок Мінтрансу?
- Справа в тому, що завдання підготовки до Євро-2012 з мене ніхто не знімав. Тому з ранку до 15.00 я в міністерстві, а з 15.30 до "як вийде" всі наради з Євро-2012 - в Кабміні. Все-таки Мінфін і Мінекономіки - в Кабміні, і узгодження з ними необхідні чи не щохвилини. Тож доведеться їздити. Але я сподіваюся, що адмінреформа, яку почав президент, змінить владу не лише зовні. Що таке при сучасних системах, при наявності скайпу кудись їздити?! Та це нерозумно звучить! Треба спростити функції влади, і чим менше їх буде, тим краще. Ми повинні мати компактний маленький уряд, який надає послуги громадянам України. Ось і весь принцип.
- А впорається він з послугами всій країні?
- Відповім так. Свого часу я працював у Донецькій облраді, де працювали - разом з управліннями - 1288 осіб. З них 60 осіб - депутати, інші - адміністрація ради. Так от, якщо їх буде 30, але з зарплатами, які дозволять брати фахівців з бізнесу, в тому числі великого, ми лише виграємо в ефективності. Крім того, потрібно позбавитися від дублювання функцій - це одна з основних завдань другого етапу адмінреформи. Наприклад, в обладміністраціях є відділи охорони здоров'я. І вони ж є у всіх містах і районах. Так навіщо вони в областях? Область має займатися лише тим, на що у міст і районів сил не вистачить - міжнародні аеропорти, траси національного значення, утримання оперних або драматичних театрів, цирку.
- А реформа Кабміну вже завершена?
- Президент нещодавно навів цифри: у Радміні до 1991 року працювало менше 400 осіб. Це тоді, коли все належало державі і уряд відповідав за все! Так нехай їх знову буде 300, 250, з іншими зарплатами і функціями. У США в держсекторі зарплати трохи нижчі, ніж у бізнесі, але у них високий патріотичний настрій і гарний соціальний пакет. Ми повинні йти до того ж. Ринат Ахметов часто наводить приклад: коли я прийшов у "Шахтар" віце-президентом у 1998-му, в менеджменті клубу працювало 85 осіб, за два тижні їх залишилося 18, але все працювало як годинник. За останні 12 років у моїй психології нічого не змінилося: кількість будемо змінювати на якість.
- Нинішній склад Кабміну допрацює до парламентських виборів?
- Це прерогатива президента і прем'єра. Безумовно, вони будуть довіряти фахівцям, в яких вони впевнені, але мені тут прогнози робити складно.
- І останнє запитання про Кабмін: яким, на вашу думку, для нього був 2010-й?
- З тих варіантів, які могли бути, рік вийшов дуже вдалим. Просто божевільний графік погашення боргів - ми віддавали по 5 млрд щомісяця того, що позичали перед нами. А в наступному нам і зовсім треба віддати 100 млрд, які були позичені в 2008-му! Сума катастрофічна. Ви уявляєте, що можна було зробити за 100 млрд?! Тому у нас один вихід: максимальні доходи і мінімальні витрати. Тобто ми повинні знижувати витрати бюджету і підвищувати його доходи. Іншого в світі ніхто нічого не придумав за 200 років.
"Гральні зони - мертвонароджене дитя"
- У чому відмінність Мінінфраструктури від Мінтрансу? Мінінфраструктури - це Мінтранс плюс...
- Плюс туризм. Держкомтуризму перемістився до нас. Ми днями проведемо зустріч з найбільшими туроператорами країни, вислухаємо їх на колегії міністерства, а в січні проведемо зустріч перевізників з представниками турбізнесу. Ми зробимо все, щоб українські туристичні компанії були гідно представлені на міжнародному ринку. Треба вивчити світовий попит і використовувати його. На всесвітній турвиставці в Японії я з'ясував: перше, що цікавить японських туристів - це Крим, причому тільки у зв'язку з Ялтинською конференцією 1945 року, де - це знає кожен японець - вирішувалася доля світу на наступні 50 років. Ось готовий турмаршрут, причому цілорічний! Але для цього нам треба побудувати новий термінал і нову злітно-посадкову смугу в Сімферополі, швидкісний поїзд по круговому маршруту Сімферополь - Алушта - Ялта - Севастополь. І, звичайно, ми зараз розробляємо питання самого Південного берега Криму.
Земля там, по суті, розкрадена, і такий хаос у всьому, що ми просто не бачимо можливості залучити світовий турбізнес. Ми зараз готуємо закон про туризм, аналогічний турецькому закону про туризм 1982 року, який розвинув Анталію. Мова піде про західне і східне узбережжя Криму.
Я не буду вдаватися в подробиці, але мова йде про землі Міноборони, які, на щастя, розкрасти нікому не вдасться. У комплексі цієї ідеї на 2011 рік закладено проектування нового пасажирського терміналу в Бельбеку площею 8-10 тисяч кв. м. Тобто Севастополь отримає повноцінний аеропорт, а не хатинку на курячих ніжках. Буде проектуватися також траса по західному узбережжю. І будемо вивчати технологію опріснення води для технічних цілей, яка використовується на заводах, що стоять в ОАЕ. Створивши умови, ми продамо ділянки від 3 до 10 га на першій лінії, які будуть продані з світових аукціонів для готельного будівництва. З зобов'язанням, яке дається при купівлі - побудувати саме готель. Друга проблема - як зробити сезон тривалішим, як залучити туристів у період з листопада по травень?
- Бродський пропонував гральну зону в північному Криму...
- Так спершу було зрозуміло, що російський проект гральних зон - це мертвонароджене дитя! Це може бути додатковою послугою для людей, які відпочивають в Криму, але не більше. Треба ж не забувати, який у нас рівень життя! Спеціальні зони типу Лас-Вегаса чи Атлантик-Сіті прижилися тільки в США, де доходи людей не можна порівняти з нашими. У нас немає гравців у такій кількості, щоб вони спеціально прилетіли до Севастополя пограти. Тому ми сподіваємося на інше. По-перше, створимо хорошу спортивну інфраструктуру, перш за все - велику кількість футбольних полів, щоб клуби СНД і Східної Європи могли проводити зимові збори у нас, а не в Анталії. Щоправда, клімат у нас трохи суворіший, зате ми ближче і, сподіваюся, будемо дешевше. Інша ідея - різні бізнес-форуми та конференції. Все-таки зараз, перед Новим роком, в Криму 15 градусів, і при наявності лоукост там навіть корпоратив можна проводити вільно.
- До речі, про лоукост. Ціни на внутрішні перельоти у нас, як і раніше, вищі від західних...
- Тому що 60% ринку належить одному альянсу. Не можу сказати, що це їхня провина - це наша спільна біда, що підставним шляхом, спотворивши інформацію, можна скупити ринок, і ніякий Антимонопольний комітет законно нічого зробити не зміг. Звичайно, потрібно демонополізувати ринок. Що стосується лоукосту: наступного року ринок лоукостерів вперше зрівняється за обсягами з ринком традиційних компаній. І нам треба йти таким шляхом: недорогі, незавантажені аеропорти орієнтувати на лоукост-компанії. Це стосується перш за все Луцька, де ми будемо будувати пасажирський термінал, і Рівного, які можна задіяти не лише для рейсів по країні, але і для невеликих рейсів до Західної Європи. Також я хотів би, щоб ми задіяли Луганськ - у східному напрямку.
У нас є три міжнародні хаби - Київ, Львів і Донецьк, де є злітно-посадочні смуги, здатні приймати будь-які літаки. Зрозуміло, що в цих містах ціна послуг не буде низькою. А от всі інші обласні центри (крім, хіба що, тих, які розташовані зовсім поруч з Києвом) повинні мати регулярне авіасполучення зі столицею. Це ми забезпечимо. Але і вони самі повинні заробляти на недорогих перевезеннях і вантажних перевезеннях, забезпечивши роботу аеропорту в постійному режимі. Тому що два рейси на день - Київ-Луцьк та Луцьк-Київ - це не завантаження аеропорту.
- А з чиєю допомогою вирішуватиметься ця проблема - вітчизняних чи західних компаній?
- Я б не став ділити. Якщо сьогодні хтось хоче створити лоукост-компанію - нехай реєструється, вкладає гроші в лізинг або купівлю літаків. Ми будемо це тільки вітати. Двері Мінінфраструктури відкриті цілодобово, чекаємо пропозицій.
"Завдяки акцизу в Україні будуть автобани"
- Ще про туризм. Тема прикордонних переїздів, залишається болісною...
- Ми вивчили ситуацію і тепер будемо розсікати потоки. Річ у тім, що 70% черг створює населення прикордонних регіонів. Люди, заправившись бензином в Україні, переїжджають до Польщі й там його зливають. Якщо це влаштовує місцевих жителів і поляків, будь ласка, створимо більше локальних переходів між селами - нехай їздять хоч з бензином, хоч з коровами. А міжнародні потоки нехай ідуть окремо. Інша проблема - шести- і дванадцятисмуговий рух в обидва боки. І, нарешті, якість персоналу на митниці - це жах! Здирництво все ще процвітає. На жаль, не все ж залежить від транспортників. Ми ж побудуємо будь технічно оснащений перехід - адже завдання президента проїхати країну від західного кордону до східного за 13-14 годин ніхто не скасовував. Нам необхідно стати привабливими в плані автоперевезень.
Справа в тому, що наші можливості в морських і залізничних перевезеннях близькі до межі - ми вже скоро будемо перевозити більше, ніж при Радянському Союзі. А ось транзитні можливості України в автоперевезеннях використані не більше ніж на 10%. Між тим, в Росії готуються до Сочинської Олімпіади, Росія отримала чемпіонат світу з футболу-2018 - адже їм знадобиться дуже багато, і ми цю можливість повинні використовувати.
- Чи можна очікувати в Україні появи автобанів?
- Так, завдяки акцизу на паливо справжні швидкісні дороги в Україні з'являться.
- Державні?
- Виключно. Є дві моделі розвитку доріг - північноєвропейська (діє в Німеччині, Скандинавії та Швейцарії), при якій плата за дороги закладена в акцизі на паливо, і південноєвропейська (в Італії, Франції, Іспанії), де дороги платні. Але в Україні немає ринку платних доріг! Угорщина пішла на концесію - це коли укладається договір на прохід 1000 автомобілів за певний проміжок часу; якщо пройшло 900 - держава доплачує концесіонерам, якщо 1100 - вони отримують преміальні. Так от, в Угорщині, де рівень доходів вищий, ніж у нас, дороги все одно збиткові.
- На якому маршруті варто очікувати перших автобан?
- Найголовніше - трансукраїнська магістраль від Краковця до Успенки, це 1400 км. Частина її - траса Київ-Чоп вже є. Взагалі, ми хочемо, щоб це була єдина траса - від Берліна до Ростова. До Краковця вона побудована, від Краковця до Львова 80 км ми побудуємо за півтора роки. Потрібно повністю модернізувати дільницю Київ-Житомир. Нарешті, треба побудувати нову Трансдніпровську магістраль по правому березі Дніпра - Київ-Канів-Черкаси-Дніпродзержинськ-Дніпропетровськ з переходом Дніпра у Дніпропетровську-Донецьк-Успенка-Ростов-на-Дону.
Інший проект - траса Москва-Сімферополь. Та її частина, яку минулий уряд видавав як свою - від Харкова до Дніпропетровська - була побудована ще в 90-ті. Просто попередній уряд покрив бетонну дорогу асфальтом. Але, так чи інакше, ця ділянка траси вже є. Тепер потрібно продовжити - Запоріжжя-Мелітополь-Джанкой, і траса Москва-Сімферополь буде повністю швидкісною.
- Це плани на який період часу?
- Думаю, за 5-7 років при рівні бюджетних надходжень, запланованих на 2011 рік, ви Україну просто не впізнаєте. З 2012 року ми ще хочемо передбачити частку місцевих рад у акциз на паливо, це означає, що кожна обласна чи районна рада буде жити біля бензоколонки, тому що від її доходів залежатиме фінансування будівництва доріг місцевого значення.
"Не може стадіон на 70 тисяч глядачів коштувати менше $500 млн"
- Часто говорять про те, що вартість будівництва доріг у нас завищена. Це дійсно так?
- У нас преса переконана, що кілометр дороги коштує 1 млн доларів, і більше коштувати не може. Це близько до реальності, якщо говорити про дорогу в одну смугу, шириною 6 метрів. Не враховуючи особливості рельєфу і т.д. Однак кілометр такої траси, як на Одесу, може коштувати і 5, і 6 млн доларів. А, наприклад, траса з Москви до Внуково повністю підвісна, вона може коштувати і 12 млн доларів за кілометр. Тому все залежить від тих можливостей, які ви в дорогу закладаєте. І потрібно розуміти: чим менше ви витратите на дорогу, тим неякіснішою вона буде. А якщо говорити про те, що у нас дорого чи дешево... Опозиція, яка говорить про це, дев'ять місяців тому ще була при владі, і я не думаю, що за 9 місяців ми стільки побудували доріг, що у них є підстави критикувати саме нас . І боротися з цим потрібно лише конкуренцією - чим більше буде у нас дорожньо-будівельних концернів світового рівня, тим дешевше це буде для українських платників податків. Всі ці КРУ і рахункові палати - це дитячий садок. Поки не буде справжньої конкуренції, зловживання в дорожньому будівництві відкидати не можна.
- А як з НСК "Олімпійський"? Він справді виходить дуже дорогим...
- Це жива ілюстрація до прислів'я "Жадібність породжує бідність". Спочатку неправильно було вибрано рішення - потрібно було будувати новий стадіон. Він був би набагато комфортнішим для глядачів. Замість цього знесли, по суті, весь стадіон, але залишили кістяк другого ярусу, який потрібно укріпити і вилити по-новому. Так дешевше було знести і другий ярус, і зробити новий! Що стосується ціни. Я ще в березні, без всяких креслень сказав, що стадіон на 70 тисяч глядачів не може коштувати менше 500 млн доларів. Це технічно неможливо. Думаю, ціна була відома ще попереднього уряду спочатку, але з політичних причин її спершу називали 1,2 млрд гривень. Але як можна було називати 1,2 млрд, коли тільки за покрівлю було сплачено 800 млн гривень ще до нас?! Наведу трохи некоректне, але все ж порівняння: у Польщі реконструкція Національного стадіону на 50 тисяч глядачів обійдеться в 635 млн доларів. То наші 4,4 млрд гривень (550 млн доларів. - Авт.) Цілком порівнянні. Крім того, що вважати реконструкцією стадіону? Центр Києва отримає нову підстанцію "Сіменс" за більш ніж 300 млн гривень і новий каналізаційний колектор ціною в 100 млн гривень. Це все входить в 4,4 млрд. Усі роботи зі знесення халуп на східній стороні "Олімпійського", будівництво естакади для вболівальників на східній трибуні, реконструкція площі - все це входить у вартість! Та якби ми будували в новому місці, де є мережа, ми б за 550 млн доларів побудували найкращий стадіон у Європі! Але ж ми не обирали ні місце, ні терміни будівництва...
"Можна зробити поїзди зі швидкістю 300 км/год, але хто буде їздити?"
- Закупівля південнокорейських поїздів для "Укрзалізниці" - наскільки ця ідея близька до реальності?
- Вона вже реальна. Всі формальності виконані, тепер справа за виробником. Нагадаю, що ми закуповуємо 10 поїздів, у середньому по 24 млн євро за поїзд. Шість поїздів повинна прийти до чемпіонату Європи з футболу 2012 року, що дозволить нам організувати швидкісний рух між Києвом, Донецьком, Харковом і Львовом - відстань від столиці до Харкова буде покриватися за 3,5 години, до Львова за 4,5 години, до Донецька - за 5,5-6 годин. Було багато думок - закуповувати ці поїзди чи ні, але на сьогодні етап обговорення пройдено, залишилося привести в порядок інфраструктуру самої залізниці. А тут є чим займатися: наприклад, на маршруті Київ-Львів - 90 переїздів! Будемо вирішувати цю проблему: на найжвавіших трасах будуть створені шляхопроводи (не менше чотирьох), в інших випадках буде блокування переїздів - електромеханічні підйомники, які не дозволять автомобілям виїхати на залізничне полотно. Це необхідно, тому що зіткнення з поїздом, що йде на швидкості 160 км/год, призведе до більш тяжких наслідків, ніж були у Марганці - і для порушників переїзду, і для пасажирів поїзда. Плюс, звичайно, ми чекаємо, що МВС і ДАІ відреагують на цю ситуацію - при повторному порушенні правил переїзду водіїв будуть позбавляти прав, а при третьому - притягати до відповідальності. Сукупність заходів повинна навчити нас їздити за правилами.
- Наявні рейки підійдуть для південнокорейських поїздів?
- Звичайно, підійдуть, інакше ніхто б не купував поїзди. Так, колія, прокладена, по суті, ще в Російській імперії, ширше європейської, тому зробили спеціальне замовлення. Звичайно, в березні-квітні 2012 року "Хюндай" проводитиме тут ходові випробування, але, в принципі, все вже враховано.
- А попередньо вони вже оглядали стан наших залізниць?
- Звичайно. Ніхто не став би продавати поїзд, який не буде їздити.
- І все-таки - чому "Хюндай", а не яка-небудь українська чи російська компанія? Росіяни заявляють, що могли б зробити те ж дешевше.
- Знаєте, заявляти можна багато, а на ділі росіяни самі закуповують швидкісні склади у "Сіменс". "Хюндай" - третя або четверта компанія у світі з виробництва швидкісних поїздів. Французи на першому місці, "Сіменс" на другому, а третє і четверте місця ділять "Хюндай" з канадською компанією "Бомбардьє". Але за термінами, що були потрібні для нас, укладався тільки "Хюндай", плюс вони дали нам найкращу цінову пропозицію. Не кажучи вже про те, що ми не купили поїзди у "Хюндаю" - південнокорейський "Ексімбанк" дав кредит Україні на 10 років під 4,8% річних з усіма страховими преміями. Крім того, ми сподіваємося (як це робиться у Франції) залучити приватний бізнес у закупівлю та експлуатацію швидкісних поїздів: перші 10 поїздів сплатить держава, а далі звернемося до бізнесу - буде створено ВАТ, куди можна буде інвестувати гроші. У цілому ж Україні потрібно 100 таких поїздів, а не 10. До речі, "Хюндай" вже має досвід у Туреччині, де створено місцеве виробництво швидкісних поїздів - там "Хюндай" належить 50%, 15% - турецькому уряду, решта - місцевому приватному капіталу. Така модель виробництва поїздів теж можлива.
Що стосується статей, що з'явилися останнім часом, про переваги українських чи російських виробників, вони, схоже, носять тенденційно-замовний характер. "Луганськтепловоз" взагалі ніколи швидкісних потягів не робив, тому цю тему навіть не варто згадувати. Що ж стосується Крюково: якщо власники заводу хочуть побудувати сильну Україну, торгуючи не потягом, а кресленнями, то ми замість реальної країни побудуємо потьомкінське село. У Крюково нема жодного швидкісного поїзда! Якщо вони хочуть серйозно конкурувати зі світовими виробниками, витратьте гроші: зробіть експериментальний потяг, покажіть його Українській залізниці, а може, не тільки Українській, а й Російській. Щоб продавати виріб, в нього треба вкластися. Хочу, щоб наші пасажири знали: ні в Україні, ні в усьому колишньому СРСР немає і ніколи не було виробництва поїздів з алюмінію або нержавіючої сталі, якими будуть поїзди "Хюндай". А без цих металів мова про швидкісні поїзди йти не може. Вагони з чорного металу, які робить Крюково, не є вирішенням питання швидкісного руху. Тому єдине, чим ми можемо допомогти вітчизняним виробникам, - це компенсація за кредитом. Тобто якщо "Луганськтепловоз" може взяти кредит у нашому банку під 15-17%, а закордонний коштує 4-6%, цю різницю ми готові покрити нашим виробникам, щоб вони конкурували на рівних з іноземцями. Але продукція нам потрібна така ж, як у зарубіжних виробників.
- Але за кордоном швидкісні потяги їздять і зі швидкістю 300 км/год...
- Так, у того ж "Хюндай" є поїзди КТС, які можуть йти з середньою швидкістю 250-300 км/го і проходити відстань до Харкова за півтори години, до Львова - за дві години, до Донецька - за три години. Але тут є кілька чинників, які нас стримують. По-перше, для цього потрібні дороги - нові, із захисною сіткою, за які не потраплять не тільки люди, а й сторонні предмети. По-друге, для цього потрібен рівень життя громадян, який дозволить платити за цей квиток. Сьогодні квиток з Токіо на відстань 100 км в обидва кінці коштує 200 доларів. На жаль, ми до цього ще не готові.
- Що буде у швидкісних поїздах, чого немає в нинішніх експресах?
- Санвузли будуть набагато комфортніші. Буде вай-фай, будуть бари, буфети, кафетерії - не нинішній вагон-ресторан, де все промаслено і просмажено настільки, що без додаткових 250 грам туди краще не ходити, а сучасні бари з льодогенераторами і справжньою кавою не самоварного типу. Загалом, має бути комфорт. Зараз, правда, ще дебатується ідея - робити бортхарчування, як в літаках, чи ні. Все-таки це 5 доларів додатково до ціни другого класу і 10 доларів у першому класі, тобто 10% вартості квитка. Тож поки думаємо, хоча необхідне обладнання для цього є.
- А якою буде вартість квитка в тих потягах, які очікуються? Вона буде ближче до цін літаків чи нинішніх експресів?
- У першому класі поїзда ціна буде близька до економ-класу літака. Всього буде два класи - різниця невелика, але все ж у першому класі більше місця, більша відстань між сидіннями. У другому класі ж ми сподіваємося вкластися в 250-350 грн, в залежності від міста. Тобто якщо другий клас експресу Київ-Харків, що йде 6 годин, коштує 120 гривень, то другий клас швидкісного поїзда, що йде в два рази швидше, буде коштувати в два рази дорожче - близько 250 гривень. Причому не варто забувати, що Харків - це місто, за яким швидкісний поїзд навіть буде вигідніший за часом, ніж літак: якщо дорога з центру Києва до аеропорту займає годину, година йде на реєстрацію та посадку, година на політ і година на дорогу з аеропорту до центру Харкова, то це буде 4 години, а поїзд буде йти на півгодини менше.
- Тобто літаки Київ-Харків можна буде скасовувати?
- У нас практично немає державних авіакомпаній, тому компанії нехай визначаються самі. Я можу лише сказати: поїзд між Парижем і Лондоном йде трохи більше трьох годин, але літаки через це літати не перестали. Звичайно, доходи парижан і лондонців вищі, ніж киян і харків'ян, але ті, хто хоче літати на літаках, все одно це будуть робити.
- До речі, електрички з Києва до Борисполя теж будуть швидкісні?
- "Повітряний експрес" на Бориспіль - це дуже велика проблема. Залишилося півтора року, а цього поїзда немає ще навіть на папері. Мене як міністра інфраструктури це дуже непокоїть. Безумовно, потрібно зробити, щоб з Києва до Борисполя можна було дістатися швидко. Технічний проект буде готовий до кінця січня, а в лютому ми поговоримо про це детальніше.
Окремо ми розглянемо питання інфраструктури і Київського залізничного вокзалу, і аеропорту "Бориспіль". Адже площа перед вокзалом сьогодні - це Шанхай кінця 50-х! Будемо ставити питання про передачу привокзальних площ залізницям і спільне управління з містами. Займемося тендерами на таксі - не повинно бути так, щоб нашого пасажира, який і так пережив шок від поїздки на пасажирському транспорті, ще й хапали за руки так звані перевізники. За півтора роки ми цього маємо позбутися. Складно, звичайно, адже міліція з цього має вигоду, але ми знайдемо кошти - поставимо відеокамери, придумаємо щось ще, щоб пасажир на наших вокзалах і аеропортах не відчував різниці із західним вокзалом чи аеропортом. До Євро-2012 це буде в чотирьох містах, а потім зробимо і в інших.
"Ми пояснювали Юлі - держменеджер зробить "Укртелеком" банкрутом"
- Щодо "Укртелекому" - ви за його приватизацію?
- Про "Укртелеком" я не можу говорити, тому що він вже кілька місяців перебуває у віданні Фонду держмайна. Що стосується приватизації, моя думка: треба приватизувати, дивлячись тільки на два фактори - пропозицію ціни і перспективу. Друге дуже важливо, тому що ціна не завжди відображає всього стану речей. Тимошенко взагалі була проти приватизації, вона говорила: "Я буду платити 10% преміальних менеджерам держкомпаній, і вони все зроблять як треба". А ми їй пояснювали: "Юля, ну що з того?! Ти його взяла на три роки, він тобі покаже за три роки максимальний прибуток, вичавить все, у розвиток не вкладе - і все, компанія стане банкрутом через три роки".
- І все ж, що краще - вітчизняний інвестор чи іноземний?
- Не має значення. Має значення, скільки податків отримає Україна від діяльності "Укртелекому", які зарплати будуть у його співробітників - і відповідно, скільки податків з зарплат отримають місцеві бюджети.
Дмитро Коротков
За матеріалами:
Сьогодні
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас