Київ шукає інвестора — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київ шукає інвестора

Казна та Політика
453
Керівництво Києва під час круглого столу "Реформа сфери ЖКГ у Києві" зустрілось із представниками бізнесу з метою пошуку додаткових джерел фінансування житлово-комунального господарства столиці.
За словами заступника міськадміністрації Олександра Мазурчака, в першу чергу столиці потрібні гроші для забезпечення теплопостачання, у тому числі реконструкції теплових мереж і близько 200 котельних, а також систем водопостачання і водовідводу. Місту також не вистачає коштів на збір і переробку твердих побутових відходів (ТПВ). Окрім цього, на гроші інвесторів передбачається вирішити проблему освітлення столиці і реалізувати програму "Яскраве місто". Київська влада шукає також бажаючих інвестувати о об'єкти благоустрою і поліпшення якості ритуальних послуг в місті.
Як повідомив заступник КМДА Руслан Крамаренко, адміністрація має намір протягом двох-трьох місяців відібрати 20-30 інвестпроектів для розвитку столиці. "Ми розроблятимемо будь-які проекти, які можуть принести місту гроші", - запевнив пан Крамаренко.
Одним із таких проектів стане реконструкція сміттєспалювального заводу "Енергія". Конкурс із залучення інвестора, за словами пана Мазурчака, може відбутися вже в першому кварталі наступного року. "В цілому для реконструкції заводу необхідно близько 250 млн. грн..",- сказав чиновник. Реконструкцію підприємства планується завершити до 2012 р.
Кроме того, $250 млн. місту потрібно на реалізацію програми "Питна вода", мета якої - реформувати систему водопостачання. Ще $500 млн. необхідно залучити на здійснення програми звернення з ТБО на 2010-2015 рр.
Раніше Мазурчак оцінив реформу столичного житлово-комунального господарства в 20 млрд. грн. У вересні Київрада затвердила програму реформування і розвитку ЖКГ міста на 2010-2014 рр. вартістю в 24,15 млрд. грн.
Суттєвих вкладень вимагає також транспортна інфраструктура міста. Орієнтовна вартість першої черги Подільсько-Вигурівської лінії метро складає $700 млн. Крім того, в $45 млн. оцінено будівництво мережі автотранспортних терміналів і паркінгів на основних в'їздах до Києва, EUR1730 млн. потрібно на будівництво двох автомобільних тунелів: ст. м. "Лівобережна" - пл. Перемоги і ст. м. "Республіканський стадіон" - Набережне шосе.
Мазурчак заявив: із реалізацією інвестпроектів в міста існують лише фінансові труднощі, технічних і технологічних проблем немає. Київ планує залучити до Києва російські, корейські, японські інвестиції.
Інвестори висловили готовність брати участь у фінансуванні низки проектів, озвучивши при цьому стримуючі їх чинники. Головний із них - непрозора схема встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги. "Сьогодні інвестори погано розуміють, як формується комунальний тариф. Утримує від капіталовкладень також відсутність у держбюджеті-2011 статті витрат із компенсації різниці в тарифах", - розповів гендиректор ДК "Росводоканал" Віталій Міхайле.
Технологічному і технічному оновленню столичних житлово-комунальних підприємств заважає також відсутність чітких стандартів водо-, газо- і енергопостачання. "В першу чергу потрібно розробити такі стандарти - тоді стане зрозуміло, які технології можна залучати для їх забезпечення", - стверджує Ігор Черкашин, почесний президент ВА "Фонд енергоефективних інвестицій".
Експерти не прогнозують надходження великих інвестицій у столичний сектор ЖКХ. Приватним інвесторам, за словами віце-президента Всеукраїнської асоціації приватних інвесторів ЖКГ Олександра Чернявського, невигідно вкладати гроші в проекти ЖКГ, для яких характерна тривала окупність. Експерт також зазначив, що джерелом погашення інвестицій є тариф, але він на сьогодні не відповідає економічно обгрунтованому рівню. "При таких розкладах інвестор насилу отримує свої гроші. А якщо кошти взяті в кредит, то йому ще потрібно погасити відсотки", - заявив Чернявський.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас