Банки шукають позичальників — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банки шукають позичальників

Казна та Політика
1462
На відміну від 2009 р., коли банкам дуже потрібні були ресурси, до нинішнього нового року фінустанови підійшли із переповненими кишенями і особливого бажання розширювати депозитні портфелі не мають.
Тому все рідше можна зустріти вигідну пропозицію банку із депозиту. В умовах відсутності якісних позичальників основні зусилля банкіри спрямовують на пошук тих, кому потрібні гроші. Хоча вигідні акційні пропозиції можна підібрати як із кредитів, так і з інших банківських продуктів: депозитів, платіжних карт, банківських вічок..
Зараз знайти депозитну акцію у великих банках досить складно. "Це найбільш виразна відмінність від передноворічних акцій минулого періоду. Адже напередодні 2009-го, наприклад, банкіри прагнули якось протидіяти паніці і відтоку депозитних коштів. Ближче до 2010-го - повернути вкладника. Напередодні 2011 р. вже виникло питання розставляння акцентів у залученні коштів від населення для реалізації більш довгострокових планів", - констатує директор департаменту роздрібного бізнесу "VAB Банку" Антон Шаперенков. За його словами, основна мета більшості учасників ринку, які вийшли із передноворічними акціями по депозитам, - стимулювати вкладника до довгострокового розміщення коштів.
Втім, в дрібних фінустанов ситуація із ліквідністю не така вже оптимістична. Звідси - підвищені ставки із вкладів, розиграші всіляких подарунків і призів. Аналіз банків показує, що в середньому ставка із акційного депозиту в невеликому і середньому банку вище базової на 0,25-4%.
А ось акційних кредитних пропозицій набагато більше - причому, у тому числі, від великих банків. Найчастіше в кредит по акції пропонують придбати автомобіль. Інколи - квартиру. Причому в останньому випадку деякі банки пропонують не виплачувати тіло кредиту перші кілька місяців або навіть півроку (зокрема, таку передноворічну акцію недавно запустив Фольксбанк).
Напередодні свят вистачає серед вітчизняних банків і "карткових" акцій. Наприклад, клієнти Приватбанку, розплачуючись до 15 січня картою MasterCard Gold, отримують у подарунок модем PeopleNet. Втім, це швидше інструмент просування продуктів дружніх банку структур, ніж реальна можливість залучення клієнтів (PeopleNet неформальний входить в орбіту групи "Приват").
До речі, за словами Шаперенкова, акції, пов'язані із платіжними картами, нерідко переслідують мету популяризувати пластик. В будь-якому разі багато новорічних акцій направлено на популяризацію попиту в певному продуктовому сегменті.
За словами начальника департаменту маркетингу і розвитку бізнесу банку "Ренесанс Кредит" Дмитра Поліщука, зараз споживачі із задоволенням беруть участь в акціях, і само слово "акція" сьогодні володіє психологічним ефектом, який стимулює до дії. "До речі, ефективність акції значно простіше відстежити, ніж стандартні маркетингові дії", - говорить банкір.
Крім того, додає Антон Шаперенков, за рахунок проведення акцій банк може не лише формувати попит на якийсь окремий продукт або напрям послуг, але і формувати саму тенденцію попиту.
Банкіри зазначають, що ефективність акцій у докризовий період була вищою, оскільки активнішим був сам ринок. За словами директора департаменту роздрібного банкінгу Укргазбанку Антона Косторниченка, рівень ефективності акцій в період кризи дійсно знизився, проте грамотний підхід до клієнтів дозволяв банкам навіть в той період розширювати клієнтську базу.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас