РНБО: Вірогідність створення українсько-російського газового СП досить висока — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

РНБО: Вірогідність створення українсько-російського газового СП досить висока

Енергетика
196
Заступник секретаря Ради національної безпеки і оборони України, політолог Дмитро Видрін вважає, що вірогідність створення спільного підприємства (СП), до якого можуть бути внесені видобувні активи з боку ВАТ "Газпром" і транзитні з боку НАК "Нафтогаз України", досить висока.
"Думаю, що сама Європа буде підштовхувати Україну і Росію до створення спільного підприємства, оскільки це запорука успішного транзиту, беззаперечного виконання міжнародних законів, запорука ефективності, тому що ми один одного дуже органічно доповнюємо. Тому я вважаю, що вірогідність дуже-дуже висока", - сказав він агентству "Інтерфакс-Україна" за підсумками минулого в Києві конференції "Енергетичні проблеми Європи і питання російсько-українського співробітництва".
У свою чергу, директор Інституту глобальних стратегій Вадим Карасьов зазначив, що найбільш оптимальний час для модернізації української газотранспортної системи за участю Європейського Союзу Україна вже втратила.
"Найкращий, ідеальний, оптимальний час для реорганізації української газотранспортної системи за участю ЄС Україна втратила. Це можна було зробити два, три роки тому", - сказав він.
На думку Карасьова, нинішні проблеми серед країн ЄС не дозволяють йому брати активну участь у модернізації української ГТС.
"Європейський Союз сьогодні перебуває під впливом кризи і необхідності рятувати євро, валютну зону, оберігати від можливих технологічних дефолтів південноєвропейські країни. Це сильно відволікає інтелектуальні, інвестиційні та ідеологічні сили від рішення проблеми: що робити з Україною і з українською газотранспортною системою" , - зазначив він.
У той же час політолог підкреслив, що модернізація ГТС зараз вкрай необхідна, оскільки Україна у зв'язку з введенням обхідних транзитних потужностей може стати периферійною на енергетичній карті Європи.
"Нема симетрії в зацікавленості до модернізації української ГТС з боку Росії та Європейського Союзу, тому тут якраз домінує російський інтерес", - додав Карасьов.
"Тому Україна повинна або самостійно модернізувати ГТС, або вона починає її модернізацію за участю Росії, а потім вже Євросоюз в залежності від того, як проходить модернізація у форматі Україна-Росія, приєднується до модернізації української ГТС", - резюмував політолог.
За матеріалами:
Інтерфакс-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас