Регіони залишилися без грошей — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Регіони залишилися без грошей

Казна та Політика
1524
Податковий кодекс скасовує застарілі місцеві податки і збори, замінюючи їх новими, більш ефективними - податком на нерухомість і туристичним збором, які зможуть забезпечити регіональні бюджети додатковим фінансовим ресурсом.
За даними Інституту бюджету, соціальних та економічних досліджень (ІБСЕД), у першому півріччі 2010 р. місцеві податки і збори становили всього 1,1% доходів регіональних бюджетів. З них близько 67% припало на ринковий збір, 2,4% - на надходження від єдиного податку, 12,4% - на плату за землю. Левову частку коштів (63,5%) регіональної казни забезпечує податок на доходи фізосіб. Податковий кодекс ліквідує вже застарілі місцеві податки і збори: податок на рекламу, комунальний, збір за видачу ордера на квартиру, за участь і виграш у перегонах на іподромі, за право використання місцевої символіки, проведення кіно- і телезйомок, місцевого аукціону, розміщення об'єктів торгівлі, а також збір з власників собак. Транспортний податок замінений збором за першу реєстрацію автомобіля, а кошти від нього будуть повністю перераховуватися до загального бюджету. Тобто гроші на ремонт міських і селищних доріг доведеться брати з інших джерел. Також автори документа виконали давню обіцянку уряду, скасувавши ринковий збір.
Щоб компенсувати втрати від ліквідованих зборів і наростити їх доходи, кодекс вводить нові обов'язкові платежі: податок на нерухомість і туристичний збір, який замінить курортний збір. Кожен турист, який зупинився в готелі, кемпінгу або санаторії, повинен буде додатково заплатити від 0,5 до 1% від вартості проживання. Причому новий податок на відпочинок зобов'язані платити і ті, хто зупиняється в приватних будинках. Виконавши покладені на них нові обов'язки, їх господарі "засвітять" перед податковою і свої додаткові доходи від здачі житла в оренду і змушені будуть сплатити податок з них. Це означає, що приватники навряд чи будуть допомагати заробляти місцевому бюджету.
Плата за торговий патент, яка зараз є фіксованою, з 1 січня буде прив'язана до розміру мінімальної зарплати і буде збільшуватися кілька разів на рік (сьогодні вона становить від 60 до 320 грн. залежно від населеного пункту). Зокрема, владі Києва та обласних центрів дозволено встановлювати плату за патент у межах від 0,08 до 0,4 мінімальної зарплати на місяць (75,28-376,4 грн. З 1 січня). У містах обласного значення - від 0,04 до 0,2 мінімальної зарплати (37,64-188,2 грн.), У решті населених пунктів - до 0,1 (94,1 грн.). Для обмінних пунктів вартість патенту встановлена на рівні 1,2 мінімальної зарплати (1129,2 грн.), Для ігрових автоматів - одна мінімальна зарплата (941 грн.).
Збір за паркування автомобілів перейменували на збір за місця для паркування автотранспорту та переглянули правила його сплати. Зараз він становить 51 коп. (3% від неоподатковуваного мінімуму доходів громадян) за кожну годину паркування. З наступного року збір за місця для паркування автотранспорту складе від 0,03 до 0,15% мінімальної зарплати (0,28-1,41 грн.) За квадратний метр використання стоянки за день.
Втім, ці новації не дозволять кардинально вирішити проблему хронічної нестачі коштів у регіонах. Кабмін відмовився від розрекламованої ідеї залишати в місцевих бюджетах частину податку на прибуток. Спочатку кодекс дозволяв обласній владі вводити надбавку до основної ставки податку на прибуток у розмірі до 2%, містам - до 3%, що, за підрахунками Мінфіну, дозволило б місцевим бюджетам додатково одержувати в цілому близько 9 млрд грн. щорічно. Надходження ж від інших нових податків і зборів надто незначні, щоб дати місцевій владі бажану фінансову незалежність.
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас