Бензин подорожчає на гривню — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Бензин подорожчає на гривню

Енергетика
2444
Депутати затвердили підвищення акцизів на бензин і дизельне паливо. Така норма містилася в Шостому розділі Податкового кодексу, який із завидною завзятістю нині "студіює" провладна більшість у парламенті.
Підвищення податкового навантаження на нафтопродукти автори Податкового кодексу тепер пояснюють бажанням замінити втрати держбюджету від скасування транспортного збору. У Податковому кодексі передбачено, що тепер збір з автовласників буде не раз на два роки, а тільки при першій реєстрації машини.
Щоправда, розрахунки експертів показують, що скасування транспортного збору шляхом підвищення акцизів - просто черговий прийом чиновників з "викачування" додаткових грошей з українців. Про те, скільки власникам автомобілів доведеться доплатити державі за новим податковим кодексом, "Коментарі" вирішили дізнатися у Леоніда Косянчука. Колишній начальник департаменту нафти та газу Мінпаливенерго сьогодні очолює асоціацію "Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України", яка відстоює інтереси, в тому числі, власників АЗС.
Сьогодні депутати проголосували за підвищення до 182 євро за тонну акцизів на бензини, підвищені податки і на дизельне паливо. Як це позначиться на цінах на наших АЗС?
На жаль, ні Держкомпідприємництва, ні Мінекономіки, ні Мінфін не взяв до уваги нашу аргументацію з приводу величини акцизу. Ми ж пропонували підвищити на бензин не більше, ніж на 20 євро. А на дизель акциз взагалі не підвищувати. Чому? Якщо ми сьогодні говоримо про те, що бензин отримав плюс 50 євро, то якщо у нас буде в 2011 році споживання бензинів приблизно таке ж, як два останні роки, то це 4,6 млн тонн. Тобто, від такого підвищення акцизів до бюджету йде додатково 2,5 млрд гривень. А нагадаю, що ідея підвищення акцизів на паливо з'явилася після того, як Кабмін вирішив скасувати транспортний збір. Але, за словами заступника міністра фінансів Тетяни Єфименко, надходження від транспортного збору були на рівні 1,5 млрд гривень.
Тепер порахуємо. Не треба забувати, що тепер підвищено акциз і на дизельне паливо (там диференційовано, але в середньому, на 20 євро на тонні). І в результаті ми отримуємо, що сумарно підвищення акцизів на бензин і дизпаливо дає додатково до бюджету близько 5 млрд гривень. Тут ми повинні пам'ятати і про ПДВ, який нараховується на акциз.
Виходить, що оподаткування збільшено майже втричі?
Так. Ми бачимо, що до бюджету має надійти плюс 3,5 млрд гривень з нічого. Це якраз та сума, яка буде вилучена з власників малолітражних автомобілів.
Чому саме з них?
Тому, що за такої ставки акцизу і середньому пробігу 15-20 тисяч км на рік, саме власники автомобілів до 2-х кубиків будуть тепер платити від 6-9 разів більше, ніж вони платили транспортного збору. Ось з цих автомобілістів і планується взяти додатково до бюджету 3,5 млрд грн.
Як відреагують роздрібні ціни?
А щодо роздрібних цін ми повинні чітко уявляти, що будь-які збільшення податкового тягаря на трейдерів відразу ж адекватно відображаються на роздрібних цінах. Іншими словами - будь-яке підвищення податків у нас відбувається за рахунок кінцевого споживача. Сьогодні маржа між витратами і виторгом трейдерів на АЗС по бензинах і по дизелю в два рази менша, ніж це було в цей же період у 2009 році.
Тобто, зараз ринкові умови такі, що нафтопродукти в роздробі будуть дорожчати. А якщо ми до цього приплюсуємо нове податкове навантаження, то яку ціну, наприклад, А-95 варто очікувати українцям у січні?
Можу сказати, що підвищення може скласти від 80 копійок до гривні на літрі. Це при існуючих умовах. Може, звичайно, зовнішній ринок впасти, гривня зміцниться. І це змінить, звичайно, ситуацію.
Але на сьогоднішній день об’єктивні умови такі: ринок досі недобирає на одному літрі по бензину порядку 35-40 копійок. Навіть при тому, що багато хто вже підняв ціни майже на 15 копійок. Про це говорять об'єктивні ціни. Тобто, роздрібний сегмент досі не є прибутковим і інвестиційно привабливим.
Тобто, ми можемо говорити, що підвищення акцизів призведе до істотного зростання цін у роздробі. І за все це заплатить споживач.
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас