"Ъ": Приватизація для своїх — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Ъ": Приватизація для своїх

Казна та Політика
919
"Міжнародні авіалінії України" будуть приватизовані, повідомив Фонд держмайна у "Відомостях приватизації". Відповідний наказ Фонд держмайна (ФДМ) підписав 5 листопада. Підприємство включено до переліку об'єктів, що підлягають приватизації в 2010 році, але у фонді не знають, чи встигнуть підготуватися до продажу до кінця року. ФДМ приватизує 61,58% акцій загальною номінальною вартістю 63,44 млн грн. Зараз фонд створює комісію із проведення інвентаризації майна МАУ, також необхідно провести оцінку держчастки. Аналітики не беруться оцінити вартість МАУ до публікації фінансових показників компанії за цей рік. У МАУ рішення ФГИ не коментують.
Фонд держмайна розраховує продати пакет перш за все нинішнім акціонерам. За словами прес-секретаря ФДМ Ніни Яворської, 3 листопада МАУ перереєстрована із ЗАТ в ПАТ. При цьому до статуту був внесений пункт про переважне право акціонерів на викуп акцій. Держава мала можливість не вносити цей пункт до статуту, що дозволило б провести відкритий аукціон, але вирішила цього не робити, зазначає партнер юридичної компанії "Ільяшев і партнери" Роман Марченко.
Нагадаємо, на початку літа 22,5% акцій МАУ належали Austrian Airlines (AA), 9,9% - Європейському банку реконструкції і розвитку (ЄБРР), 6% - Capital Investment Project, що належить, за інформацією джерел, Арону Майбергу, решта - ФДМ. Проте AA і ЄБРР вирішили вийти зі складу акціонерів. Частка AA була викуплена структурами пана Майберга, стверджують співрозмовники. Крім того, AA за умовами опціону повинна отримати частку ЄБРР. Прес-секретар Austrian Airlines Міхаель Браун повідомив, що компанія вже продала свій пакет. А банк, за словами провідного радника ЄБРР в Україні Антона Усова, ще не вийшов з МАУ: "Операція на стадії завершення, можливо, це станеться до кінця року". Кому у результаті буде проданий пакет акцій, в банці не повідомляють. Пан Майберг прокоментував ситуацію стримано: "Спершу мені потрібно вивчити деталі ініціативи ФДМ, якщо така була. Але доки можу сказати одне: таке рішення - правильне".
Рішення уряду дозволити викуп акцій нинішнім акціонерам ставить під загрозу вирішення основної проблеми МАУ. "Пан Майберг, безумовно, має хороший досвід в авіаційному бізнесі. Але МАУ потрібний хороший стратег", - упевнене джерело, близьке до акціонерів МАУ. "Якби продаж проходив на відкритому конкурсі, він би зацікавив набагато більше клієнтів, у тому числі серед західних авіакомпаній. Крім того, закритий продаж великих грошей не принесе", - говорить член комітету Верховної Ради з питань транспорту і зв'язку Віталій Корж.
Якраз зараз декілька крупних міжнародних компаній концентрують активи, зазначає глава аналітичної служби російського агентства "Авіапорт" Олег Пантелеєв. "Lufthansa за останній час придбала Swiss, Austrian Airlines і Brussels Airlines і продовжує поглинання регіональних активів. Нові авіакомпанії шукає також British Airlines", - пояснює пан Пантелеєв. "МАУ - дуже хороший актив. Це єдина українська авіакомпанія, яка впродовж всіх дев'яти років була прибутковою", - додає Усов.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас