Польща має намір допитати російського полковника, який керував посадкою у Смоленську — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Польща має намір допитати російського полковника, який керував посадкою у Смоленську

Казна та Політика
197
Польські слідчі зацікавилися роллю російського полковника Миколи Краснокутського, який разом з двома диспетчерами керував посадкою у Смоленському аеропорту 10 квітня, коли сталася авіакатастрофа з президентським Ту-154.
Польща має намір допитати і його, і двох інших диспетчерів. Відповідний запит вже направлений до російської прокуратури, передає РБК із посиланням на польський телеканал TVN24.
За словами генерального прокурора Польщі Анджея Шеремета, в першу чергу вони хочуть отримати свідчення саме полковника Краснокутського. Як повідомляли польські ЗМІ, в день трагедії, коли на аеродром опустився густий туман, полковник збирався закрити аеропорт і заборонити посадку. Він подзвонив до Москви, аби отримати на це офіційний дозвіл, але йому відмовили.
Gazeta Wyborcza з'ясувала, що полковника Краснокутського направили до Смоленська з Твері виконувати роботу командувача із посадки лише на період з 5 по 10 квітня, тобто на час прибуття урядових делегацій.
Диспетчер Павло Плюсін і його помічник Рижков, за даними газети, розуміли складність ситуації, але вони не мали права забороняти літаку польського Президента здійснити посадку. Із стенограми розмов в кабіні пілотів Ту-154 зрозуміло, що диспетчери відмовляли льотчиків від посадки, вказуючи на слабку систему наведення на Смоленському аеродромі, через яку пілотам доведеться сідати по приладах.
Тоді полковник Красноутський, всупереч розпорядженням, перейняв ініціативу на себе і подзвонив начальству до Твері і командуванню ВПС РФ до Москви. Він просив, аби його зв'язали із головнокомандуючим, але той виявився недоступний. Представники командування ВПС, з якими полковникові удалося поговорити, вирішили, що, не дивлячись на несприятливі умови, посадку полякам потрібно дозволити, оскільки "можливо, їм вдасться", цитує газету inoСМИ.
Можливо, справа в даному випадку була в тому, що військові злякалися дипломатичного скандалу, якби літак Леха Качиньського не зміг приземлитися і Президент Польщі не потрапив би на заходи до Катині.
Між тим, в кабіні пілотів Ту-154 дискусії продовжувалися до останнього. За 11 хвилин до трагедії глава дипломатичного протоколу МЗС Польщі Маріуш Казана заявив на рахунок ситуації, що склалася з посадкою: "Пі немає рішення Президента, що робити далі".
В підсумку льотчики пішли проти правил, наказаних польською інструкцією HEAD для пілотів при польотах з VIP-персонами. Політ Президента не міг здійснюватися за умов для зльоту і посадки нижче мінімальних, тобто при 120 метрах на 1800 метрів.
Це означає, що пілот Аркадіуш Протасюк міг садити машину з президентом при нижній межі хмарності 120 метрів і видимості початку посадочної смуги з 1800 метрів, а того дня в Смоленську хмари висіли на 40-50 метрах над землею, і горизонтальна видимість складала не більше 400-500 метрів.
Як відзначає NEWSru, раніше глава Держкомісії Польщі по розслідуванню авіаційних випадків Едмунд КЛІХ заявив, що російська Міждержавна авіаційна комісія відмовилася надавати польській стороні диспетчерську документацію з аеродрому Північний, мотивувавши це тим, що політ виконувався за правилами цивільних авіаперельотів.
Однак повідомлялося, що польській стороні були передані документи, які підтверджують рівень кваліфікації, загальної і спеціальної підготовки керівника польотів і керівника зони посадки до забезпечення польотів 7 і 10 квітня.
За матеріалами:
УНІАН
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас