Штрафні 18 мільярдів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Штрафні 18 мільярдів

Енергетика
846
Штраф ВР за забруднення Мексиканської затоки може скласти $17,6 млрд, але лише в тому випадку, якщо буде доведений факт халатності з боку співробітників компанії. Інакше ВР відбудеться штрафом в $4,5 млрд. Але навіть при гіршому розкладі ВР зможе розплатитися безболісно.
Міністерство юстиції США визначило розмір штрафу, який ВР повинна буде заплатити у зв'язку з катастрофою в Мексиканській затоці. Мін'юст має намір подати позов проти компанії на $17,6 млрд, причому він не має стосунку до безлічі приватних позовів, вже поданих проти ВР потерпілим від аварії (для виплати компенсацій по цих позовах, на вимогу влади США, ВР повинна перерахувати $20 млрд на рахунок незалежного фонду: $5 млрд будуть перераховані вже цього року, надалі компанія перераховуватиме щокварталу по $1,25 млрд, поки не виплатить повну суму).
Приблизна сума штрафу називалася ще в липні: згідно з "Актом про чисту воду", який був порушений унаслідок аварії, ВР повинна виплатити $4,3 тисяч за кожен барель нафти, що попав в акваторію затоки.
Сума позову говорить про те, що, за підрахунками американської влади, з вини ВР розлилося близько 4,1 млн барелів нафти.
Втім, $4,3 тисяч за барель ВР заплатить лише в тому випадку, якщо буде доведено, що мав факт халатності з боку її співробітників. Інакше виплати складуть лише $1,1 тисяч на кожен барель, тобто в цілому лише $4,51 млрд.
В даний час ВР займається саме тим, що намагається зняти з себе хоч би частину провини за аварію.
Роберт Дадлі, який повинен змінити нинішнього главу ВР Тоні Хейворда на його посту 1 жовтня, прямо заявив, що "відповідальність за вибух на платформі лежить на багатьох". Йдеться про компанії Halliburton (брала участь в цементуванні свердловини), і Transocean, якій належить платформа Deepwater Horizon.
З результатів розслідування аварії, проведеного ВР, витікає, що "фахівці ВР і Transocean, які працювали на платформі, неправильно оцінили результати тесту на тиск", і саме фахівці Transocean не "діяли протягом 40 хвилин з моменту аварії" і почали реагувати лише тоді, коли нафта з’явилась на поверхні води.
Швейцарська Transocean Ltd (найбільший в світі підрядчик офшорного буріння) поки не проводила власного розслідування аварії. "Крім того, маса цікавих фактів може спливти і в ході самого розгляду стосовно позову американського мін'юсту, адже влада США також муситиме надати в суді результати власного розслідування", - не сумнівається експерт ІК "Метрополь" Олексій Кокін.
Але навіть якщо ВР доведеться платити по максимуму, критичною ситуація для компанії не стане: компанії є де взяти гроші. По-перше, ВР реалізує програму продажу своїх активів: спочатку планувалося виручити в її процесі $30 млрд, та нещодавно компанія розширила її до $40. Поки, втім, було укладено лише дві угоди на загальну суму в $8,9 млрд (з Apache і консорціумом з колумбійської державної нафтової компанії Ecopetrol і канадської Talisman).
Серед виставлених на продаж активів частка в родовищі Prudhoe Bay на Алясці (оцінюється в $20 млрд), а також нафтові блоки в Північному морі ($8-10 млрд).
"Крім того, очікуваний прибуток ВР від основної діяльності за друге півріччя 2010 р повинен скласти близько $16-17 млрд", - говорить аналітик ІК "Універ" Дмитро Александров.
Також експерт відзначає, що капіталізація компанії повільно, але невпинно зростає: якщо тиждень тому вона складала $117 млрд, то зараз вже перевищила $120 млрд.
За матеріалами:
Газета.Ru
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас