Новинському повернули мрію — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Новинському повернули мрію

Фондовий ринок
520
Його начальником вчора був призначений лояльний до олігарха Василь Іванюк, який колись відстоював інтереси "Смарт-холдингу" в порту Херсона.
Як повідомила вчора прес-служба Миколаївського морського торгівельного порту, сьогодні, 17 вересня, заступає на посаду новий керівник підприємства Василь Іванюк. Мінтранс усунув з посади тимчасово виконуючого обов'язки начальника порту Олексія Кактуса і одночасно прийняв відставку екс-начальника ММТП Василя Капацини, розповіли в порту. "Василь Капацина звільнений за погодженням сторін і одночасно йому запропонована посада радника міністра транспорту і зв'язку. Це успішний менеджер, його досвід управління морською галуззю буде, безумовно, затребуваний в міністерстві", - пояснили в транспортному відомстві.
Цікаво, що буквально трохи більше місяця тому міністр транспорту Костянтин Єфименко дотримувався іншої думки стосовно екс-керівника Миколаївського порту. Так, під час візиту в Миколаївську область, відповідаючи на запитання журналістів про те, чи буде звільнений Василь Капацина, Єфименко нагадав, що в порту ведеться перевірка спеціальною комісією Мінтрансу. При цьому міністр звинуватив начальника порту в створенні перешкод для роботи комісії і навіть був змушений відчужити його з початку серпня від управління підприємством, призначивши в.о. Олексія Кактуса.
Також міністр тоді заявив, що, всупереч створеним перешкодам, ревізори вже знайшли низку зловживань в ММТП. Зокрема, комісія встановила факти "порушення етики бізнесу", які полягали в передачі портом практично всіх видів діяльності приватним компаніям, співзасновниками в яких, за даними міністра, є сам Василь Капацина або члени його сім'ї. "Він вважає, що це нормально, а я вважаю, що ненормально", - заявив тоді Єфименко. Втім, як бачимо, Василю Капацині вдалося знайти аргументи для того, щоб переконати міністра в своїй корисності для портової галузі.
Тим часом фігура новопризначеного начальника ММТП навряд чи говорить про посилення державної складової в контролі над портом, оскільки його спостерігачі називають лояльним до "Смарт-холдингу" Вадима Новинського. Безпосередньо до цього призначення Василь Іванюк очолював "Портопункт Очаків", який є структурним підрозділом Миколаївського морпорту. Раніше Іванюк встиг також недовго попрацювати керівником морського Дніпро-Бугського торгівельного порту (Миколаївська обл.). Та найбільше галузі він запам'ятався, коли був начальником Херсонського МТП. Багато в чому завдяки скандалу, який розігрався через спробу Вадима Новинського узяти під контроль це підприємство.
Василя Іванюка тоді звинуватили в укладенні договору про спільну діяльність, що ущемляє інтереси порту на користь компаній Allgemeine Beteiligungsverwaltungsund Handels GMBH (ABH) і ПП "Стивідорна компанія "Херсонський морський термінал", що афілійовані з "Смарт-холдингом". Інтерес олігарха до херсонської гавані пов'язували тоді з його бажанням розвивати судноплавно-суднобудівельний підрозділ бізнесу. Втім, реалізувати свої плани бізнесмену так і не вдалося: договір був розірваний, і компанії довелося полишити порт.
Тепер же підтримка в "Смарт-холдингу" в Миколаївському порту здається надійнішою: за інформацією "i", призначенню Василя Іванюка значно сприяв губернатор Миколаєва Микола Круглов (призначений за квотою ПР).
Сам Іванюк заперечує якийсь зв'язок між своїм призначенням і інтересами олігарха. "Я вже три роки працюю в структурі Миколаївського порту і числюся в кадровому резерві підприємства", - заявив він. А також додав, що всі стратегічні проекти, які були розпочаті до цього, будуть завершені. "Зараз стоїть завдання повернення втрачених вантажопотоків і відновлення фінансових показників", - резюмував новий начальник.
Зауваження про завершення проектів опосередковано підтверджує припущення про те, що інтереси порту зовсім не йтимуть врозріз з тими, які має "Смарт-холдинг". Нагадаємо, в травні 2008 р. "Смарт-холдинг" заявив про плани спільно з партнерами інвестувати понад $1,5 млрд. в проект створення глибоководного порту на базі Очаківського порту (перетинається з Миколаївським). Деякий час реалізація проекту стагнувала, та буквально днями Вадим Новинський заявив, що ці плани актуальні, і до 2011 р. розробка проекту буде завершена. Ключовими об'єктами порту мають стати термінал з перевалки і зберігання залізняку потужністю 15 млн. т на рік і коксівного вугілля потужністю 5 млн. т.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас