Ан-148 полетить у далечінь — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ан-148 полетить у далечінь

Казна та Політика
802
Контракт на виготовлення суден дістався українським авіабудівникам завдяки тому, що російське ВАСО не встигає впоратись із замовленнями. В майбутньому наші заводи можуть стати складальними майданчиками саме для виконання експортних замовлень з цього літака. Як повідомили в прес-службі ДП "Антонов", підприємство підписало контракт з російською лізинговою компанією "Ильюшин Финанс и Ко" на постачання їй в 2011 р. двох літаків Ан-148, укомплектованих двигунами виробництва ВАТ "Мотор Січ". "Літаки будуть передані замовникові однієї з країн Південно-Східної Азії", - заявила прес-секретар українського підприємства Оксана Трофимчук, відмовившись щось конкретизувати.
Досі спільний російсько-український літак Ан-148 не продавався на зовнішні ринки, і його експлуатанти обмежені географією країн СНД. Поки їх лише два - російська "Росія" ГТК і українська "Аеросвіт". Як зазначають в "Антонові", виходу літака на ринки країн далекого зарубіжжя посприяло отримання доповнення до сертифікату на Ан-148 за підсумками випробувань польотів в системі точної зональної навігації P-RNAV.
Такі випробування є необхідною частиною сертифікаційних випробувань за європейськими нормами льотної придатності, і саме вони стали завершальним етапом для виходу Ан-148 на світову арену. Нагадаємо, перший міжнародний політ Ан-148 у складі парку компанії "Аеросвіт" здійснив у лютому цього року.
Але цей контракт - не лише перше експортне постачання літака, але ще і початок співпраці "Антонова" з ІФК за програмою Ан-148. Вперше українське підприємство вирішило звернутися за послугами з просування своїх літаків до російської ЛК цього літа під час світового авіасалона у Фарнборро. Тоді сторони уклали контракт на виробництво і постачання 20 літаків Ан-158, десять з яких - опціон (терміни постачання з низ уточнюються), а десять - тверді замовлення, які мають бути виконані в період з 2011-го по 2013 р. Зазначимо, в Україні є своя структура з функціями, аналогічними ІФК, - державна лізингова компанія "Лізингтехтранс". Але через недостатнє фінансування використовувати її для просування і пошуку замовлень на літаки марки "Ан" у світі неможливо. Держкомпанія обмежується постачаннями літаків для внутрішнього ринку.
За даними директора Центру економічного і політичного аналізу Олександра Кави, літаки, про які йдеться, призначаються для Міністерства оборони М'янми. "Цей контракт був укладений ОАК (Об'єднана авіабудівна корпорація.- "i") ще в 2008 р. Але через великий обсяг замовлень для внутрішнього ринку ВАСО (серійний завод, що входить до ОАК.- "i") доки не може впоратися із спорудженням, і було вирішено віддати контракт Україні", - говорить експерт. За його даними, один з літаків буде поставлений в пасажирській комплектації, інший - у VIP-комплектації. Правда, контракт ІФК з урядом М'янми передбачав надання літака вже в 2010 р.
Втім, найближчими роками вітчизняний авіапром навряд чи зможе генерувати більше шести одиниць готової техніки. Хоча генконструктор КБ Дмитро Ківа говорить про намір "Антонова" випустити в 2011 р. 27 літаків
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас