Недоліт


Недоліт

До кінця року завод "Авіант" завершить складання двох літаків Ан-148 замість запланованих чотирьох. Обіцяна здача замовнику двох Ан-70 в цьому році також не відбудеться. Справи з літаками Ан-32 для Іраку просуваються трохи краще.

Як повідомили в прес-службі філії ДП "Антонов" "Серійний завод" Антонов "(колишній" Авіант "), до кінця року підприємство планує завершити збирання двох літаків "Ан-148" на замовлення ДП "Лізингтехтранс", а також двох Ан-32 для військово-повітряних сил Іраку.

За словами начальника управління зовнішніх зв'язків, діловодства та інформаційного забезпечення "СЗА" Ксенії Федоренко, другий серійний екземпляр Ан-148 під серійним номером 0110 готується до здачі в експлуатацію 9 вересня.

"Машина вже отримала назву "Ювілейна", оскільки в цей день ми будемо святкувати 90-річчя серійного заводу", - пояснила вона. Крім того, зазначила пані Федоренко, ще один Ан-148 з ім'ям "Фінішна" під номером 02-06 готується до здачі орієнтовно до кінця року.

Судячи з усього, виробничий процес з Ан-148 дещо відстає від заявленого на початку року плану-графіка, за яким завод повинен був здати замовникові до кінця року 4 серійних примірника цієї машини. У прес-службі "Антонова" наполягають на тому, що відставання становить тільки одну одиницю, оскільки в травні замовник уже отримав один Ан-148 (експлуатується авіакомпанією "Аеросвіт"). Тим не менше постачання травневого примірника було заплановане ще на 2009 р. - в минулому році київський авіазавод записав його у свій актив як єдину зібрану машину. Ще в березні генконструктор АНТК ім. Антонова Дмитро Ківа анонсував, що в планах на 2010 р. - створення чотирьох Ан-148, а передати замовнику планується п'ять машин.

В "СЗА" відставання від плану пояснюють перебоями в постачаннях комплектуючих. "У нас зараз великі проблеми з покупкою виробів. На жаль, партнери як з України, так і з-за кордону з різних причин зривають графіки поставок", - говорить Ксенія Федоренко. При цьому вона підкреслила, що перебоїв з фінансуванням за Ан-148 немає, і відставання від планів ніяк не пов'язане з цим чинником.

Схоже, не в самій активній стадії перебуває зараз і збирання двох Ан-70, які на початку року Дмитро Ківа також обіцяв запустити в небо до кінця 2010 р. "У даний момент головне підприємство (ДП" Антонов ".- ред. ) готує план маркетингових заходів для просування на зовнішні ринки літака Ан-70 на період 2010-2011 рр.. На підставі цього плану буде зроблено висновок про те, чи потрібен в принципі даний літак тієї конструкції, якої він є зараз ", - повідомили на "СЗА".

Думки про те, що Ан-70 вже морально застарів, неодноразово лунали з боку окремих експертів, здебільшого російських, зокрема, в 2003 р. від головнокомандуючого ВПС Росії, після чого почалась тривала криза для цієї машини. Проте вже зараз Росія заявляє про необхідність наявності Ан-70 в парку її військово-транспортної авіації.

Ті Ан-70, які збираються зараз на "СЗА", призначені для Міноборони. Початковий термін їх поставки - 2007 р., проте відтоді дата неодноразово переносилася. За словами представників заводу, невизначеність з Ан-70 як і раніше пов'язана із вкрай нестабільним і недостатнім фінансуванням. "До держбюджету України на 2010 р. цей літак не внесено", - констатує Ксенія Федоренко. Разом з тим, за її словами, жодного траншу на цю програму з боку Росії, як це передбачено протоколом між РФ і Україною (підписаний в 2009 р. на авіасалоні МАКС), до цих пір не надійшло.

Крім Ан-148 і Ан-70 київський завод займається також збіркою військово-транспортних літаків Ан-32 для ВПС Іраку. Згідно з планом-графіком поставок, у цьому році замовник повинен отримати три одиниці Ан-32, і, стверджують на "СЗА", підприємство не зірве термінів, хоч поки жодна машина не здана в експлуатацію. Перша одиниця повинна піти у вересні, решта - до кінця року.

Нарешті, колишній "Авіант" має зобов'язання перед "Воронезьким акціонерним літакобудівним товариством" (ВАЛТ, РФ) з постачання комплектуючих для Ан-148 російського складання. На українському підприємстві повідомили, що всього в цьому році завод зобов'язаний передати ВАЛТ 15 одиниць КЧК (консольна частина крила). Поки передано лише 4, але "реально будуть здані всі 15 за наявності необхідної кількості покупних деталей і заставних виробів, що надаються ними ж", - запевняють в "СЗА".

Втім, у російського авіазаводу є свої проблеми з дотриманням термінів побудови літаків та виробництва комплектуючих, тому якщо програма виробництва Ан-148 російської збірки до кінця року буде зірвана, то навряд чи з провини української сторони.

Катерина Гребеник

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Також з цієї теми: Казна та Політика
Дивись також
Сервіс підбору кредитів
  • Надішліть заявку
  • Дізнайтесь про рішення банку
  • Підтвердіть заявку та отримайте гроші
грн
Замовити кредит онлайн
В Контексті Finance.ua