Страховики займуться підкоренням поліса


Страховики займуться підкоренням поліса

До кінця липня найбільші банки повинні виконати рекомендацію Антимонопольного комітету і встановити для всіх страховиків рівні можливості для акредитації. Поки лише Укрсоцбанк опублікував вимоги до компаній, а іншим чотирьом може загрожувати штраф в розмірі до 10% від річного доходу, якщо вони вчасно не відмовляться від підтримки обраних компаній. Учасники ринку вважають, що нові вимоги банків будуть дуже жорсткими, аби їх можна було виконати.

Антимонопольний комітет (АМКУ) вчора пообіцяв "почати розгляд справ про порушення банками конкурентного законодавства, якщо надійдуть скарги на нав'язування позичальникам конкретних страхових компаній". Про це говориться у зверненні голови відомства Олексія Костусєва до керівництва "Райффайзен Банку Аваль", ОТП Банку, Укрсиббанку, Приватбанку і Укрсоцбанку. Як повідомляв Комерсант-Україна, АМКУ ще 29 квітня рекомендував їм забезпечити всім страховикам рівний доступ до акредитації.

Як уточнили в АМКУ, п'ять банків письмово повідомили комітет про намір виконати його рекомендацію і усунути порушення конкурентного законодавства до крайніх термінів - з 12 по 30 липня. "У травні-червні до АМКУ продовжували надходити усні скарги споживачів на протиправні дії банків. Тому я звернувся до керівництва банків і закликав їх вчасно виконати зобов'язання, - повідомив Костусєв.- Якщо після закінчення крайнього терміну ми отримаємо письмові заяви з підтвердженими фактами порушень, ми порушимо справу і проведемо розслідування. За ним може послідувати санкція розміром до 10% річного доходу".

Найближчий термін був в Укрсиббанку - 12 липня. Його голова правління Сергій Наумов сказав Ъ, що "всі рекомендації АМКУ виконуються в строк". Вчора на сайті Укрсиббанку було вказано: "Партнерами банку у галузі страхування є провідні компанії - СК "АХА Україна" і ПАТ "СК "Кардіф". 13 липня банк оприлюднить на сайті вимоги до страховиків, які хочуть акредитуватися в Укрсиббанку, сказали в одній із СК. "Банком забезпечений відкритий доступ клієнтів і страховиків до переліку рекомендованих банком компаній: інформація розміщена на сайті банку (кількість СК, наявність полісу яких обов'язкова при отриманні автокредиту, знизилася з 10 до 9) і доступна клієнтам у всіх відділеннях", - повідомила начальник відділу банківського страхування ОТП Банку Оксана Невмержицька, додавши, що останні вимоги будуть виконані не пізніше 30 липня - це крайній термін.

Заступник глави правління Приватбанку Юрій Кандауров, присутній 29 квітня в АМКУ, відмовився від коментарів. Приватбанк з крайнім терміном 19 липня як і раніше пропонує страхуватися в СК "Інгосстрах", а "Райффайзен Банк Аваль" (26 липня) повідомляє лише про три компанії, "уповноважених здійснювати страхування заставного майна, життя і здоров'я позичальників". За словами директора страхового брокера "Дедал" Ібрагіма Габідуліна, банкам вигідно виконувати рекомендації АМКУ лише в останній день: "20% від страхової премії йде банкам".

Зазначимо, що в Укрсоцбанку термін закінчився ще 4 червня. "Дали доручення, люди займаються", - сказав голова правління Укрсоцбанку Борис Тимонькін. На сайті банку вказано список 20 акредитованих компаній (раніше було 8) і важкі умови до страховиків. Серед причин відмови СК передбачена "негативна оцінка ділової репутації компанії департаментом банківської безпеки" і "наявність об'єктивних підстав вважати, що компанія не виконує в повному обсязі свої зобов'язання перед клієнтами або банком". "Далеко не всі компанії зможуть відповідати вимогам банку", - оцінив майбутні вимоги Укрсиббанку віце-президент групи АХА в Україні Андрій Перетяжко.

Голова правління СК "Українська страхова група" Павло Нельга вважає, що компанії, прив'язані до каналу продажів через один банк, чекають проблеми. За оцінками генерального директора Ліги страхових організацій Наталі Гудими, більше 60% клієнтів СК ретельно підходять до вибору страховика і після виконань банками рекомендацій АМКУ можуть відмовитися від нав'язаних їм страховиків. Андрій Перетяжко упевнений, що клієнти банку і далі користуватимуться їх послугами: "Купити поліс можна прямо у відділенні банку, наші продукти якісні і недорогі. До того ж більше 70% наших клієнтів задоволені виплатами". Утримувати клієнтів якістю сервісу мають намір і в СК "Уніка" (працює з ОТП Банком). "Банк страхує свої ризики. Компанії показали нестабільність в кризу, а їх платоспроможність майже не контролюється", - упевнений президент СК Юрій Єфимов.

  • i

    Якшо Ви помітили помилку, виділіть необхідну частину тексту й натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це нам.

Дивись також
Рейтинг популярності матеріалу «Страховики займуться підкоренням поліса» на Finance.ua - 2.0
В Контексті Finance.ua