Київські готелі: чи є життя після Євро — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Київські готелі: чи є життя після Євро

Казна та Політика
953
Щоб українські готелі були завантажені не гірше європейських і після проведення Євро-2012, необхідно повністю змінювати підхід до туристичної інфраструктури. Зокрема, потрібно, щоб вартість авіаперельоту в Україну становила набагато менше, ніж нинішні тисяча доларів, а дороги не примушували займатися ремонтом автомобіля після екскурсії по країні.
Доженемо і переженемо
Відповідно до вимог УЄФА, на момент проведення Євро-2012, в Києві повинно налічуватись 7300 готельних номерів, з них 1950 - 5-зіркових, 4950 - 4-зіркових, 400 - 3-зіркових. Як розповідає екс-заступник голови КМДА Анатолій Голубченко, зараз київське ГУ з питань підготовки до Євро-2012 вже уклало з власниками готелів і девелоперами договори на 5992 номери, у тому числі 5-зіркових - 741, 4-зіркових - 1596, 3-зіркових - 3655 номерів. Всього ж, як стверджує чиновник, на момент проведення Євро-2012 дефіцит номерів у Києві буде перекрито з лишком - з'явиться на 1444 номери більше від необхідного. За два роки, що залишились до чемпіонату, якщо вірити Державній цільовій програмі підготовки до проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Євро-2012, у Києві планується побудувати 41 новий готель.
Водночас на кінець 2009 р. в Києві налічувалося 128 готелів різного класу, рівня і розміру, розрахованих на 17 тис. місць. У структурі пропозиції переважають 3-зіркові готелі. Готелі високого класу займають менше 15% від загального обсягу пропозиції, причому 5-зіркових налічується лише 4 - українські бренди "Прем'єр Палац" і "Опера", а також міжнародні Hyatt і Intercontinental.
"Ми маємо невеликий недолік із 5-зіркових готелів, маємо великий недолік із 4-зіркових і велику перевагу 3-зіркових над 4-зірковими. Таким чином, працюємо над тим, щоб за деякими готелям, які задекларовані, реконструкцію провести - з 3-зіркових перевести в 4-зіркові ", - розповідає Голубченко. Також, за його словами, вимоги УЄФА можуть змінюватися залежно від того, наскільки 4-зіркові готелі зможуть замінити собою 5-зіркові.
Популярна реконструкція
Як вважає начальник комерційного відділу ВАТ "Укрстальконструкція" Іван Тимошик, готельний бізнес Києва поки не можна назвати значним сегментом будівельного ринку. Він підтверджує тенденцію до переважання реконструкцій над будівництвом нових об'єктів. "Більшість проектів, які реалізуються - це реконструкції існуючих будівель, що передбачають, по суті, капітальний ремонт і нову обробку", - констатує експерт.
Серед нових і висококласних об'єктів у цьому сегменті виділяється хіба що проект анонсованого готельно-офісного комплексу Hilton на бул Т. Шевченка, підрядником якого виступає "Укрстальконструкція", інших гучних проектів такого рівня поки що немає. У кращому випадку мова йде про реконструкції. При цьому робота з реконструкцією старих будівель, особливо якщо передбачається збільшення поверховості, вимагає від замовника особливо ретельного вибору підрядника. У цьому випадку вибір компанії, що пропонує комплекс послуг (проектування, виготовлення і монтаж конструкцій) є оптимальним варіантом, що гарантує надійність реконструйованого об'єкта на багато років.
В Україні останнім часом популярністю користуються проекти із надбудови будівель (частіше у сфері офісно-готельного господарства). Причому і в цьому випадку, як пояснюють фахівці "Укрстальконструкції", найбільш ефективним є використання металу в якості головного матеріалу. Метал - відносно легкий матеріал, тому часто економічно вигідним є демонтаж (зокрема частковий) старих несучих елементів (бетонних або цегельних) і заміна їх на металеві конструкції. У результаті не потрібно робити посилення фундаментів, а використання металу дозволяє довільно перепланувати приміщення.
Тим не менше, як констатує І. Тимошик, поки що у нас європейський досвід і якісний підхід використовуються мало. "У сучасному світі при будівництві готелів дуже широко використовують металеві конструкції - як для створення індивідуальних архітектурних рішень, так і для перекриття великих прольотів над такими елементами інфраструктури готелю як атріум, басейн, конференц-зала", - розповідає експерт.
Забагато буде?
З урахуванням досить активного будівництва та реконструкції готелів у Києві (за даними КМДА, мають фінансування і будуть введені в експлуатацію в 2010-2011 рр.. 9 готелів, а ще 6 мають високий шанс бути побудованими в 2011 р.), у багатьох учасників ринку виникає питання про доцільність створення такого великого готельного фонду. Адже футбольний чемпіонат триватиме лише місяць, а готелі залишаться надовго.
Наприклад, президент компанії "Дубль W" Володимир Горащенко переконаний, що заплановану кількість готелів Київ не "витягне". На його думку, вони будуть доцільні лише тоді, коли в Україні з'явиться ще кілька лоу-костів, щоб до нас на вікенди з легкістю літали і молодь, і пенсіонери, як це зараз відбувається в країнах Центральної та Східної Європи. "Оператори готові знижувати ціни на п'ятницю-суботу-неділю, але хтось повинен не за $ 1000, не за $ 1100 привезти цих туристів", - говорить він. Поки ж, як вважають супротивники готельної "надмірності", номери якщо і будуть заповнюватися, то лише бізнесменами, які приїжджають у справах, а не туристами, які шукають свіжих вражень.
У свою чергу, О. Голубченко переконаний в тому, що побудовані готелі Києву будуть потрібні й надалі. На думку І. Тимошик, питання про доцільність будівництва нових готелів у рамках підготовки до Євро-2012 в аспекті їх заповнення після завершення Чемпіонату набагато більш гостро стоїть для Харкова та Донецька, ніж для Києва. "Відомо, що, за кількістю готельних номерів на душу населення Україна на сьогоднішній день займає одне з останніх місць в Європі. У нашій країні цей показник становить у середньому 2 готельні номери на тис. жителів, тоді як у країнах Європи - не менше 14 - 18, а в містах з розвиненою туристичною інфраструктурою від 20 до 40 місць на тис. жителів (Париж, Лондон). Відповідно, Києву, як столичному місту, що володіє значною кількістю історичних архітектурних пам'яток і має високий туристичний потенціал, з його показником приблизно 6 готельних місць на тис. жителів є куди розвиватися ", - вважає експерт.
Президент харківської компанії "Авантаж" Анатолій Денисенко, тим не менше, розповідає, що міжнародні готельні оператори виявляють інтерес і до регіонів. Зокрема, Radisson вже підписав дві угоди з харківських об'єктів. А нові готові проекти, на думку девелопера, знадобляться Україні до Євро-2012 - через 2-3 роки.
Але поки що ринок готельних послуг характеризується високим рівнем ненасиченості якісними об'єктами готельного типу. "Попит перевищує пропозицію, що неминуче позначається на цінах: по всій країні, а особливо в Києві, вони вищі, ніж у більшості міст Європи для рівнозначних об'єктів", - говорить І. Тимошик з "Укрстальконструкції". Причому це справедливо для готелів будь-якого класу.
За матеріалами:
Ugmk.info
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас