Автоіндустрія спрямувалася в Китай — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Автоіндустрія спрямувалася в Китай

Казна та Політика
511
Під час Пекінського автосалону Auto China-2010 найбільші автомобільні концерни світу заявили про плани розширити присутність на зростаючому автомобільному ринку Китаю. За підсумками 2009 р. автомобільний ринок Китаю став найбільшим в світі, де було продано 13,6 млн. автомобілів (у США - близько 10 млн. автомобілів). Лише у першому кварталі 2010 р. жителі Китаю придбали 4,61 млн. автомобілів. При цьому попит мільярдного населення Китаю на особисті автомобілі далекий від насичення. На кожну тисячу китайців зараз припадає лише 30 автомобілів (у США - 600).
Світові автовиробники розробляють моделі, орієнтовані виключно на ринок Китаю. Німецький Volkswagen продає в Китаї низку моделей, спеціально розроблених для місцевого ринку (остання новинка - електричний концепт E-Lavida). Японська компанія Honda представила в Пекіні модель Li Nian Everus, також орієнтовану на китайський ринок. Так само роблять і французи з Citroen, які представили розкішний концепт Metropolis, який якщо і стане серійним, то лише для продажів на ринку Китаю. Їхні колеги з Peugeot представили седан-408, який не продаватиметься в Європі, а німецькі Daimler і BMW, врахувавши смаки китайських споживачів, привезли до Пекіна модифікації Mercedes E300 LWB і BMW 535 Li.
В Європі ці автомобілі також не з'являться. Одвічні конкуренти відзначилися двома цікавими концептами - Mercedes CLS Shooting Brake і BMW Concept Gran Coupe. Не виключено, що при запуску в серію їм доведеться конкурувати як в Європі, так і в Китаї.
"Китай - це унікальний ринок, який вимагає того, щоб моделі чітко підходили до його потреб, і кожна представлена на автосалоні модель демонструє наше прагнення адаптуватися і мінятися відповідно до потреб самої життєво важливої для нас клієнтської бази", - говорить глава китайського відділення Mercedes-Benz Клаус Мейер.
"Вочевидь, що зараз це дуже сильний ринок. В Китаю величезний потенціал, і тому враховувати смаки і потреби китайських споживачів дуже важливо для нас", - вторить йому директор з продажів німецького BMW Йен Робертсон.
Найбільший автомобільний концерн Європи Volkswagen (VW) оголосив про плани додатково інвестувати EUR1,6 млрд. в збільшення виробництва і створення нових філій в Китаї.
Таким чином, загальна сума інвестицій зросте до EUR6 млрд. Глава Volkswagen Мартін Вінтеркорн заявив, що попит на моделі VW в Китаї перевершив усі чекання. У 2010 р. Volkswagen планує випустити на китайський ринок сім нових або модифікованих моделей, побудованих на китайських заводах компанії. У першому кварталі 2010 р. VW експортував до Китаю і Гонконгу 457 тис. автомобілів. У довгостроковій перспективі концерн сподівається збільшити продаж автомобілів у Китаї до 2 млн. одиниць, що означатиме збільшення збуту вдвічі. Глава компанії VW в Китаї Вінфрід Фаланд переконаний, що цій меті концерну вдасться досягти до 2018 р.
В преміальному сегменті авторинку Китаю зараз лідирує Audi, ринкова частка якої складає 40,1%. Перед Audi в Китаї стоїть завдання зберегти тут свої лідируючі позиції стосовно Daimler і BMW. Для підрозділу Audi China ринок Китаю в 2010 р. може стати основним, якщо буде перевершений рубіж в 200 тис. проданих авто, тобто обсяг реалізації перевищить рівень продажів Audi в самій Німеччині. На думку експертів, потенціал преміального сегменту в Китаї величезний: у 2015 р. продажу авто класу "люкс" повинні досягти 600 тис. одиниць. Таким чином, прогнозується, що в одному Китаї їх продаватиметься більше, ніж на десяти інших крупних авторинках Азії, разом узятих, включаючи Південну Корею і Японію.
Китайський ринок цікавий іноземним виробникам ще і у зв'язку з тим, що більшість моделей розходяться тут величезними партіями, незважаючи на дуже високі ціни. Наприклад, BMW 7-series, які поки не виробляються в Китаї, коштують на китайському ринку близько 1,355 млн. юанів ($198,5 тис.). Це майже втричі дорожче, ніж ціна в США. А ось вартість зібраного в Китаї Mercedes C-Class починається від 348 тис. юанів ($51 тис.). Це на 51% дорожче, ніж в Штатах. За оцінкою виробників, такі високі ціни пояснюються високим споживчим попитом і особливостями оподаткування автомобілів у Китаї.
"Китай став найбільш швидко зростаючим і найважливішим автомобільним ринком в світі, незважаючи на вплив світової фінансової кризи, і сьогодні світові автогіганти розглядають КНР як джерело власного зростання", - заявив напередодні Пекінського автосалону його генсекретар Ван Ся.
Галузевий аналітик Майкл Данн говорить, що на ринку Китаю є місце для всіх автовиробників: "Ми дуже і дуже далекі від насичення попиту в Китаї. Рівень проникнення, тобто частина населення, що вже володіє автомобілями, в Сполучених Штатах складає понад 80%, а тут - лише 10%. Загалом, гра лише почалася, а цей ринок вже став найбільшим у світі".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас