СНД генерує привабливість — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

СНД генерує привабливість

Казна та Політика
596
З 2001 р. ВВП і роздрібний товарообіг в країнах-членах постійно зростали, що робило регіон досить привабливим для інвестицій. Разом з показниками ВВП зростали і особисті доходи населення, що додавало оптимізму гравцям ринку.
Все змінилося в 2009 р. Два найбільші ринки співдружності - Росія і Україна - продемонстрували значне сповільнення динаміки зростання роздрібного товарообігу. Хоча в СНД залишалися країни, де роздрібний товарообіг, навпаки, зростав. Це Азербайджан, Вірменія, Білорусь, Таджикистан і Узбекистан. Проте говорити про їх привабливість досить складно через невелику частку роздрібного товарообігу в загальному обсязі всіх країн СНД. Навіть третій по величині ринок Білорусі складає всього 3,2% від аналогічного показника країн-членів Співдружності. Не кажучи вже про показники Таджикистану або Молдови, чиї частки складають менше 1%.
Втім, експерти PMR Consulting вважають країни СНД привабливими для виходу на роздрібний ринок нових гравців дещо з іншої причини. "Рецесія в СНД повинна стати стимул-реакцією для злиття і поглинань в ритейлі, - йдеться в доповіді компанії. - Гравці ринку, які відчувають проблеми, стали привабливішими як об'єкти для поглинання".
До того ж фінансова криза значно зменшила вартість виходу на ринок за рахунок зниження орендних ставок, зменшення вартості будівельних матеріалів, робочої сили.
Це підтверджує і індекс розвитку роздробу (Global Retail Development Index), який щороку розраховується компанією A.T. Kearney і відображає сприятливість можливостей інвестицій в ритейл. Місця в першій десятці займають країни Азії, Близького Сходу і Латинської Америки. З країн СНД в ньому присутні лише Російська Федерація і Україна - на другому і 17-му місцях відповідно. Інші країни Співдружності в ньому не фігурують навіть при позитивній динаміці роздрібного товарообігу.
Останнім часом Російська Федерація є одним з найпривабливіших ринків для роздрібних операторів. Так, в дослідженні компанії A.T. Kearney Росія зайняла друге місце по привабливості після Індії. Хоча і РФ відчула на собі вплив фінансової кризи. У 2009 р. роздрібний товарообіг знизився на 4,3%, що на 23,8 п.п. менше, ніж роком раніше. При цьому приблизно третина всього роздрібного товарообігу припадає на Москву і Московську область.
Іншим аргументом на користь виходу іноземного ритейлу на ринки СНД є їх ненасиченість. "Наприклад, перша п'ятірка російських роздрібних торговців займає всього 7% в загальному обсязі продажів, а частка першої десятки українських операторів складає лише 18%. Для порівняння, в Угорщині перша десятка ритейлерів контролює 88% ринку, а в Словенії - 99%", - сказано в доповіді компанії PMR Consulting.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас