Авіаперевізники просять про допомогу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Авіаперевізники просять про допомогу

480
Авіаперевізники відзначають, що за тиждень виверження вулкана в Ісландії їхні збитки виявилися порівнянні з втратами за весь 2009 р. За оцінкою авіакомпанії Air France-KLM, її власні втрати складають $47 млн. на день. British Airways повідомляє, що втрачає понад $30 млн. на день. Авіалінія дешевих рейсів easyJet, що скасувала всі рейси в районах, зачеплених попелом, до вечора вівторка, втрачає близько 7 млн. фунтів виручки на день. Авіаперевізники постраждали і на фондовому ринку: їх капіталізація в процесі торгів на європейських біржах знизилася на початку тижня в середньому більш ніж на 8%.
Головний економіст Саймон Тілфорд з лондонського Центру за європейські реформи стверджує, що окрім авіакомпаній постраждали також страхові компанії і вантажоперевізники, включаючи служби кур'єрської доставки, такі як UPS. "Серед найбільш постраждалих є і бідне населення. Якщо поглянути на експортерів продуктів харчування, більшість з яких надходить до Європи і США з Східної Африки, то по них скасування польотів ударив дуже сильно", - відзначає Тілфорд. За розрахунками Федерального об'єднання торговельно-промислових палат Німеччини (DIHK), закриття повітряного простору низки країн може обернутися для деяких галузей мільярдними збитками.
Проте деяким галузям економіки хаос припинення авіасполучення в Європі виявився вигідним. Так, додатковий прибуток отримали автобусні і залізничні перевізники, а також готелі, заповнені пасажирами, які постраждали від скасування рейсів.
Президент Європейської комісії Жозе Мануель Баррозу запитав детальний звіт про вплив хмари вулканічного попелу на економіку Європейського союзу. Комісар ЄС з транспорту Сиїм Каллас заявив, що виверження вулкана в Ісландії може вдарити по авіаперевезеннях сильніше, ніж теракти вересня 2001 р. в США. "Це безпрецедентний випадок. Такий великий повітряний простір закритий повністю на таке довгий час. І це не та проблема, яку можна вирішити негайно", - говорить Каллас.
Європейські авіакомпанії вже почали вимагати від урядів своїх країн не лише дозволу на відновлення авіарейсів, але і компенсації за збитки, яких зазнали. Вони стверджують, що якщо уряди європейських країн не нададуть авіакомпаніям підтримки, під загрозою колапсу виявиться вся галузь авіаперевезень.
"Криза триває вже досить довго, щоб ми могли висловити своє незадоволення тим, як уряди намагаються з нею впоратися: без оцінки риски, без консультацій, без координації і єдиного керівництва. Неймовірно, що транспортним міністрам Європи знадобилося п'ять днів, щоб організувати телеконференцію", - вибухнув критикою на адресу Єврокомісії президент Міжнародної асоціації повітряного транспорту Джованні Бізіньяні. У відповідь міністр транспорту Іспанії, головуючої в ЄС, Хосе Бланко лише заявив, що його колеги з інших країн Євросоюзу не вважають обґрунтованою критику Асоціації IATA. "Безпека має первинне значення", - виправдовується міністр.
Європейська комісія розглядає можливість спрощення процедури отримання державної фінансової підтримки авіаперевізниками, що виявилися у важкій ситуації. "Ми готові відреагувати так само, як це було після терактів в США 11 вересня 2001 р." - заявив комісар ЄС з питань конкуренції Хоакін Алмунія. За його словами, експерти підготують документи, на підставі яких уряди країн ЄС отримають право надавати допомогу авіакомпаніям.
Проте деякі країни ЄС, у тому числі Німеччина, виступають проти виділення державою фінансових коштів авіаперевізникам. "Я відхилюю будь-які вимоги на адресу уряду. Я не дозволю, щоб авіаперевізники чинили на нас тиск. Головне для нас - забезпечення безпеки. Тому ми ні в якому разі не допустимо, щоб ради запобігання збиткам під загрозу ставилося життя пасажирів", - заявив міністр транспорту Німеччини Петер Рамзауер. За його словами, поки залишається відкритим питання про те, який збиток заподіяв або може заподіяти вулканічний попіл іншим галузям економіки.
Тим часом держсекретар Іспанії з європейських справ Дієго Лопес Гаррідо виступив з пропозицією введення єдиних правил ЄС закриття повітряного простору. Ініціативу представника Іспанії підтримав комісар ЄС з транспорту Сиїм Каллас. Він звернув увагу на те, що досі не доводилося стикатися з такими проблемами, тому потрібно терміново приймати заходи.
Введення єдиних правил для всього повітряного простору ЄС вимагають і представники німецьких аеропортів. "Виникла наполеглива необхідність узгодження дій в загальноєвропейських масштабах. Ми сподіваємося, що в Брюсселі вже найближчим часом буде розроблена єдина процедура закриття повітряного простору", - заявив глава Робочої групи німецьких аеропортів (ADV) Ральф Байзель. На його думку, одним з перших кроків має стати налагодження обміну інформацією про виміри, що проводяться, і випробувальні польоти з тим, щоб спільними зусиллями оцінити, наскільки небезпечною є дана ситуація.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас