Порти потрапили в штиль — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Порти потрапили в штиль

Казна та Політика
355
Підсумки роботи морських торгівельних портів у першому кварталі 2010 р. свідчать про те, що економіка країни поки що далека від виходу з кризи. Великі перевалочні комплекси працюють на рівні минулого року або продовжують втрачати обсяги перевалки.
Після закінчення перших трьох місяців 2010 р. деякі провідні морські торгівельні порти відрапортували про перевиконання плану і блискучі підсумки першого кварталу. Проте при детальнішому розгляді стає очевидним, що провідні гавані або погіршили свої результати за обсягом перевалки в порівнянні з минулим роком, або залишилися практично на тому ж рівні. Серед портів, що показали негативну динаміку, - представники з десятки лідерів: Одеський (-6,2%), Миколаївський (-17,9%), Херсонський (-22,4%), а також декілька дрібних - Бердянський, Євпаторійський, Ренійський, Скадовський і Ялтинський порти. Завантаження другого і третього за величиною портів - Південний і Іллічівський - залишилася практично на рівні минулого року (+0,9 і +1,8%, відповідно).
Примітно, що відчутно наростити перевалку вдалося деяким гаваням другого ешелону. Так, завантаження зросло в, Керченського (+66%) і Білгород-Дністровського (+73%) портах Ізмаїла (+48,7%), а також в спеціалізованому порту "Октябрськ" (+38,1%). У натуральному вимірі частка цих підприємств в загальному обсязі вантажоперевалки серед державних портів порівняно невелика, проте такий ривок в динаміці завантаження дозволив галузі в цілому вийти на позитивний результат (+3,3% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року).
Значний вплив на негативну динаміку портових показників надало скорочення експортних постачань руди і зерна, відзначають керівники портів. Ці тенденції пов'язані з не дуже сприятливою кон'юнктурою для даних провідних експортних позицій України на світових ринках. Особливо сильно ці впливи проявилися в січні-лютому ц.р., тоді як в березні ситуація почала покращуватися.
Так, за даними Держкомстату, в січні-лютому ц.р. експорт зерна впав на 56%, в березні падіння трохи сповільнилося. Поганим видався лютий для металургів: цього місяця зростання виробництва, яке намітилося в січні (+26,6% в порівнянні з минулим роком), практично зупинилося (+3%). "У нас найбільше падіння сталося по зерну, майже 50%, і по руді - втрата близько 30%. Головна проблема для експортерів сьогодні - великі суми неповерненого ПДВ. Зернотрейдери побажали не відвантажувати хліб доти, доки їм не повернуть гроші", - відзначає начальник Одеського порту Микола Павлюк. Роботу ж металургійної галузі, відзначають аналітики, гальмували такі чинники, як дефіцит коксу, зниження попиту на наш метал з боку азіатських країн, а також відхід з канадського ринку - через введення в лютому антидемпінгового мита на українську продукцію.
Падіння виробництва в металургійному секторі призвело до скорочення експортних постачань і в суміжних галузях, відзначають в Херсонському порту. "Зниження перевалки металопрокату склало понад 40%, феросплавів - 36%", - відзначає директор підприємства Андрій Єгоров.
В цілому показники тягнули вниз саме експортні відвантаження (-23%), говорить Єгоров, тоді як перевалка імпорту і транзиту в порту збільшилася. "Завдяки продовженню знижок на транзит нам удалося укласти низку нових контрактів", - пояснює керівник. Серед інших негативних чинників, що визначили завантаження в першому кварталі 2010 р., називають також погодні умови: замерзаючі порти зазнали додаткових витрат через обмерзання гаваней, так само як і вантажовласники.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас