СМАП посварив уряд і бізнес — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

СМАП посварив уряд і бізнес

Казна та Політика
1190
Транспортники заявляють про незаконність відміни наказу про ліквідацію служби і погрожують масовими судовими позовами і акціями протесту.
Як повідомили в Асоціації міжнародних автомобільних перевізників (АСМАП), постанови Кабміну про відновлення життєдіяльності ДП "Служба міжнародних автомобільних перевезень" (СМАП) не має під собою законних підстав. "Ще на початку року ми звернулись до Генпрокуратури, а вона, у свою чергу, направила позов до Київського адміністративного суду з вимогою визнати незаконним статут ДП СМАП. 22 лютого суд задовольнив цей позов, відмінивши обидві редакції статуту підприємства, прийняті в 2005 р. і 2009 р.", - зазначив глава київської філії АСМАП Валерій Черненко.
Як зазначає Черненко, обґрунтуванням позовних вимог стала невідповідність статуту СМАП закону про основні принципи держконтролю у сфері господарської діяльності. Зокрема, закон унеможливлює виконання адміністративних функцій комерційним підприємством, а контроль за госпдіяльністю, згідно із документом, повинно здійснювати структурний підрозділ органу виконавчої влади. Тому, резюмують у АСМАП, суд зобов'язав Мінтранс і ДП СМАП привести статут підприємства у відповідність із законом.
Нагадаємо, на виконання даного судового рішення Кабмін Юлії Тимошенко 2 березня розпорядився забрати функції контролю в СМАП і передати їх Головній держінспекції на автотранспорті. Проте вже 31 березня уряд Миколи Азарова відмінив це рішення. Як повідомили в ДП СМАП, процес ліквідації підприємства так і не був запущений, і воно продовжувало функціонувати в звичайному режимі.
У Мінтрансі на запит доки не надали коментарів щодо того, чим мотивоване рішення про відродження СМАП. А в юридичному департаменті СМАП зазначили, що Мінтранс і підприємство спільно подали апеляцію на рішення адмінсуду до Київського апеляційного суду. "Дата слухання доки не призначена", - говорить юрист СМАП Олена Пацалюк.
Між тим автоперевізники упевнені, що у них є тепер всі підстави в судовому порядку оскаржити відтворення структури. "Не виключаю, що тепер послідують масові звернення перевізників до судових інстанцій, які мають великі шанси на успіх. Крім того, під час найближчого засідання ради асоціації ми будемо порушувати питання про можливі страйки і акції протесту проти дій влади", - говорить Валерій Черненко.
В основі незадоволеності діяльністю СМАП лежить відсутність прозорості при розподілі дозволів на перевезення, зазначають учасники ринку міжнародних перевезень. По-перше, необґрунтованою вони вважають вартість документів. "Дозвіл на одну поїздку коштує 70 грн., що, за нашими підрахунками, дозволяє СМАП щороку отримувати більше 60 млн. грн. доходу. Ці гроші йдуть на утримання підприємства, де працює близько 600 осіб. Однак вартість такого дозволу, наприклад, в Росії - $3, а в багатьох країнах вони взагалі безкоштовні", - говорить глава АСМАП Леонід Костюченко. По-друге, до цих пір відсутній будь-який зрозумілий операторам принцип при розподілі дозволів. "Ніколи незрозуміло, хто отримав дефіцитні "дозволи" і чому не ти, а хтось інший", - пояснює президент АСМАП.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас