Корупцію подолають рублем — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Корупцію подолають рублем

Казна та Політика
942
Нова команда Держфінпослуг буде сформована вже до кінця тижня. Її основним завданням стане лібералізація дозвільних процедур небанківського ринку і турбота про майнові права вкладників кредитних союзів і НПФ. Голова комісії Василь Волга має намір також ввести платіж нагляду, що забезпечить відомству щорічні надходження на рівні 20 млн. грн. лише від страхового ринку.
Новий голова не має наміру проводити жорсткі реформи на небанківському ринку, але пообіцяв страховим компаніям і кредитним союзам чищення лав. "Ми підвищуватимемо стандарти роботи фінустанов і вимагатимемо дотримання платіжної дисципліни і узятих на себе зобов'язань", - заявив він вчора.
Головною новиною стала заява про корупцію в колишньому складі Держфінпослуг. При цьому Волга відразу зазначив, що екс-голова відомства Віктор Суслов і член Держфінпослуг Галина Третьякова до цього процесу не мають жодного відношення. "Справою честі нової команди, яка буде сформована за підсумками найближчого засідання Кабміну, стане недопущення корупції в цих департаментах. Ми маємо намір ввести також додатковий контроль з боку КРУ в роботі цих департаментів. Поки йде перевірка, але судячи з тих документів, які вже удалося отримати, це - братська могила", - додав він.
Основним методом боротьби з корупцією новий голова комісії бачить підвищення зарплат чиновників відомства за рахунок введення платежів нагляду. Раніше така пропозиція надходила від Української федерації страхування. Тоді було запропоновано віддавати Держфінпослуг 0,01% валових надходжень страховиків. Волга зазначив, що у всьому світі відрахування становлять 0,1%, тому в Україні вони не мають бути нижчими.
Але ринок далеко не одностайний в цьому питанні. "Корупцію можна подолати рівним ставленням до всіх компаній, адже коли одна роками порушує вимоги із тарифів на обов'язкові види і її не карають, при цьому іншим виносять розпорядження, це непрозора робота комісії. Або, скажімо, сплата ПДВ при виплаті страхового відшкодування - хоча за податковим законодавством ми не зобов'язані це робити, але Держфінпослуг нас примушує", - обурюється Дмитро Грицута, голова правління СГ "ТАС".
Європейська практика також доводить необхідність відмовитися від принципу платежів нагляду. "З одного боку, дійсно, бюджет Держфінпослуг недостатній для виконання покладених на комісію завдань. З іншого боку, Європа відійшла від платежів нагляду, існують рекомендації його не вводити. В Україні класичні фінустанови і ті, які займаються оптимізацією, мають мало спільного, а при такій системі обидві групи компаній фінансуватимуть Держфінпослуг . Можна вводити платіж нагляду як короткостроковий захід, поки в держави недостатньо коштів для належного фінансування, але не на тривалий період", - упевнений Андрій Перетяжко, перший віце-президент групи компаній АХА в Україні.
Ще одним першочерговим питанням Держфінпослуг стане спрощення ліцензійних і дозвільних процедур. "Зайва зарегульованість і складні ліцензійні процедури стримують появу на ринку нових структур, що ускладнює процес залучення коротких і довгих інвестиційних коштів", - додав Волга. І хоча на українському ринку нерідко відбуваються ситуації переведення клієнтів, грошей і колективу із проблемних СК у новостворені, у Держфінпослуг розраховують, що боротися з цією ситуацією їм допоможе Держкомпідприємництва.
Більше уваги Волга пообіцяв приділяти і кредитним союзам. Проблеми в цьому секторі він пов'язує з недостатньою нормативною і законодавчою роботою держави, яка і привела до такого стану справ. "Необхідно створювати фонд гарантування вкладів і програму рефінансування. Якщо нам не удасться порозумітися з НБУ, ми ініціюватимемо внесення відповідної норми до бюджету 2011 р. За нашими оцінками, 100 млн. грн. було б достатньо для вирішення критичних питань сектора", - зазначив він. Не зайвим було б створити і фонд гарантування для НПФ. За його словами, в найближчі п'ять-сім років, навіть не дивлячись на невеликі активи НПФ, при виплаті пенсій можуть виникати проблеми.
А ось питання перегляду тарифів і підвищення лімітів із автоцивілки Волга відправив на нове коло: "Я не розібрався в питанні, а підписувати документ, поки не розберуся, не буду. Ні МТСБУ, ні страховики, ні чиновники Держфінпослуг не дали мені відповіді на питання, які важелі впливу відомства на компанію, що не виконує свої зобов'язання, - аби вона не заставляла клієнта бігати по судах, доводячи своє право. Коли в Держфінпослуг з'явиться серйозний важіль, тоді і будуть реалізовані ці проекти. Крім того, статистика МТСБУ і Союзу автомобілістів відрізняється. Практика показує, що існуючої страхової суми вистачає, аби відремонтувати більшість авто, а якщо не вистачає на ремонт дорогих автомобілів, то це не означає, що бідні повинні платити за багатих".
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас