Квітковий бізнес: Відновлення продажів — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Квітковий бізнес: Відновлення продажів

806
Перші весняні дні виявилися морозними, але принесли учасникам квіткового ринку на 5-7% більше доходів, ніж минулого року.
"Позитивна динаміка збережеться протягом всього 2010 року, ринок зросте приблизно на 16%", - прогнозує Олена Саханда, директор "Маркетингової компанії "Синергія". Стримати зростання зможуть хіба що законодавчі зміни, але в купівельній поведінці намічається сплеск інтересу.
"Після тривалого періоду економічного спаду українці обов'язково захочуть потішити себе. І кращий засіб для підняття настрою - живі квіти", - упевнена експерт.
По живому
В 2009 році ринок живих квітів втратив третину, принісши учасникам ринку всього $160 млн., як в 2006-му. Криза підкорегувала пропозицію для збіднілого українця, зробивши ставку на більш ходові голландські троянди, хризантему та інші недорогі квіти. З букета пропозиції зникли дорогі орхідеї, що знаходять останніми роками все більшу популярність, декоративні соняшники та інша екзотика.
Це не дивно, адже ціни на квіткову продукцію, яка в основному завозиться з-за кордону, як мінімум подвоїлися. Зростання курсу валют і 50%-вий митний збір, введений в грудні 2008 року, призвели до скорочення імпорту в два рази. Як результат, слабші гравці були змушені покинути ринок.
Аналізуючи торішні продажі, вітчизняний виробник констатує, що причиною такого падіння була зовсім не криза. До жовтня 2009 року продажі живих квітів показували гарне зростання навіть в умовах зниження платоспроможності.
"Та півторамісячний карантин і помилкова пандемія позначилися на продажах дуже негативно. Скасування значної кількості громадських заходів скоротили продажі як мінімум на 20%", - розповів Василь Танчук, директор одного з найбільших виробників живих квітів компанії "Тандем".
Слабкі результати останніх місяців 2009 року плавно погіршилися з приходом нового року. Морозний і сніговий січень приніс виручку на 40% меншу від звичайної. Продавці в такий холод навіть не виходили торгувати. Оптовики, аби хоч якось позбавитися від надлишку своєї продукції, віддавали великі партії нижче собівартості.
В результаті, в січні виробники підраховували збитки, а в лютому ледве зуміли сплатити рахунки за електроенергію, адже до 70% витрат на квіткове виробництво припадає на енергоносії. Відтоді, як два роки тому нестримно зросли ціни на газ, виробники навіть не мріють про прибуток в опалювальний сезон, звести б кінці з кінцями.
Багатообіцяючий первоцвіт
Незважаючи на песимістичний початок поточного року, експерти прогнозують, що 2010 рік покаже двозначне зростання і принесе учасникам ринку $185 млн. Збільшення продажів навіть в незвично холодне свято 8 Березня свідчить, що любов українців до живих квітів сильніша за десятиградусні морози. А ті, хто зумів утриматися на щільному і висококонкурентному ринку і загартовані низкою невдач 2009 року, з подвоєною енергією шукатимуть шлях до сердець любителів флори.
В компанії "Тандем" і надалі практикуватимуть відкриття власних роздрібних торгівельних мереж з оптовими цінами, а також продовжать отримувати додатковий заробіток від продажу кераміки, декоративних свічок і фурнітури. "Украфлора" і далі розвиватиме напрям продажів вишуканих квіткових композицій, адже навіть в складному 2009 році в святкові дні попит на них зріс на 84%, запевняють в компанії.
Найпрогресивніші оператори ринку, які захочуть зміцнити свої позиції на майбутнє, займуться освоєнням найновіших напрямів: флористичними картинами-колажами, виготовленням килимів з лікувальних трав та іншої екзотики, а також інтернет-торгівлею, які поки не дуже прибуткові, але доволі перспективні.
Ірина Государська
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас