Власники авто судяться з виробниками — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Власники авто судяться з виробниками

981
Після наймасштабнішого відкликання автомобілів японський машинобудівний гігант Toyota зіштовхнеться з найбільшими в своїй історії судовими тяганинами.
Власники авто подали проти компанії 89 групових позовів, виплати з яких можуть перевищити $3 млрд.
Власники відкликаних "тойот" хочуть відшкодувати збиток, пов'язаний зі зниженням ціни їх машин після ремонту і психологічними переживаннями. "Число власників, які вимагатимуть грошової компенсації, може досягти шести мільйонів.
Якщо виплати кожному з них складуть консервативні $500, Toyota лише на цьому втратить $3 млрд." - розмірковує фахівець з групових позовів, професор юриспруденції Тім Ховард. Окрім цього, Toyota змушена буде розщедритися на десятки судових позовів, в яких компанію звинувачують у недоробках автомобілів, що стало причиною смерті та інвалідності. Виплати кожному у цих випадків, за оцінками юристів, можуть досягти $10 млн.
Далі експерти прогнозують надходження позовів про відшкодування збитку з боку дилерів компанії та акціонерів Toyota. З січня 2010 р. акції автогіганта подешевшали на 17%, на цьому тижні вони впали на 1,5% - до $76,7/шт.
Як повідомляли "ЭИ", з осені 2009 р. Toyota відкликала на доопрацювання 4,44 млн. машин (з них близько 1,7 млн. в Європі), включаючи бестселери Auris, Avensis, Aygo і Yaris. Основною проблемою цих авто було залипання педалі акселератора, що призводить до несподіваних прискорень. Крім того, Toyota відкликала 437 тис. "гібридів" (у тому числі 53 тис. автомобілів Prius в Європі) для перевірки програмного забезпечення електронного блоку управління ABS.
"Адвокатам Toyota доведеться вдатися до шахрайства, щоб викрутитися з цієї ситуації. Це масове порушення цивільних прав. Toyota буде втягнута в позови на мільярди доларів протягом найближчих декількох років", - повідомив на прес-конференції в американському місті Х'юстоні юрист Марк Ланієр, який захищає інтереси власників відкликаних "тойот".
"За моїми оцінками, Toyota втратить на врегулюванні питань з власниками своїх авто від $1 млрд. до $5 млрд., включаючи легальні виплати і неофіційні витрати. Але шквал позовів, що обвалився на компанію, не зможе загубити її бізнес", - вважає професор юриспруденції Університету Південної Кароліни Девід Оуен.
Як очікується, ключове рішення буде прийнято 25 березня на судових слуханнях в Сан-Дієго, де комітет федеральних суддів вирішить питання про об'єднання позовів, що виникають, як гриби після дощу, проти Toyota в єдину справу.
Потім судді мусять юридично класифікувати її та визначити, чи мають вимоги автовласників досить підстав для проведення експертиз або для здійснення виплат. Власники "тойот" намагаються довести, що компанія випустила на ринок недороблені автомобілі, відпочатку знаючи про наявні в них вади.
Таким чином, міг бути обман споживачів з боку Toyota. Привід вимагати компенсації дало найбільше американське оцінне автомобільне агентство Kelley Blue Book, яке цього місяця зменшило на 3,5% вартість "тойот", що були у викоритсанні. Таким чином, оцінний розмір здешевлення виявився в діапазоні від $300 для Corolla до $750 для Sequoia.
Такі наслідки викликані наймасштабнішим відкликанням автомобілів японського машинобудівного гіганта. Власники авто подали проти компанії 89 спільних позовів, виплати з яких можуть перевищити $3 млрд.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас