Банкіри підняли ціни на каско — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Банкіри підняли ціни на каско

3606
Нібито бажаючи захистити позичальників від неплатоспроможних страховиків, банки стали активно втручатися в цінову політику СК. Це втручання вже вилилося в різке подорожчання полісів автострахування.
Якщо в докризові часи кредитори наполегливо вибивали для своїх позичальників пільгові ціни, зараз їх політика змінилася з точністю до навпаки. "У 2008 році максимальна ціна полісу каско, на яку погоджувалися банки, складала 4,5–5%. Сьогодні вони встановлюють мінімальний тариф по автострахуванню на рівні 6%, забороняючи його знижувати", - розповів заступник голови правління СК "НОВА" Олексій Румянцев. Своє бажання збільшити вартість автомобільних страховок банкіри пояснили бажанням працювати виключно з надійними і платоспроможними СК.
"Обов’язок страховиків підписувати угоди з мінімально допустимими тарифами банки мотивують тим, що деякі компанії зараз демпінгують. А значить, у них може не вистачити грошей на виплату при настанні страхової події, внаслідок чого може постраждати як позичальник, так і банк", - пояснила начальник відділу розвитку каналів продажів АСК "ІНГО Україна" Ольга Іванцова.
Тієї ж політики банкіри дотримуються і при страхуванні нерухомості, що перебуває в заставі. Зростаюча конкуренція заставляє страховиків продавати поліси буквально за копійки. За даними компаній, торік заставне майно можна було застрахувати за ціною 0,05–0,1%, а сьогодні багато банків обмежили мінімальний тариф по майну 0,2%.
Коректуючи цінову політику по страхуванню застав, фінансисти в першу чергу переслідують власні меркантильні цілі. З початком кризи практично всі банкіри ввели обов'язкову умову про отримання комісії при продажі позичальникам страховок. Це правило працює навіть в тому випадку, якщо клієнт просто переукладає раніше діючий договір. При цьому розмір комісійної винагороди коливається в діапазоні 15–25% від суми страхового платежу.
"Оскільки кількість позичальників банків поступово зменшується, а нові кредити практично не видаються, скорочується і обсяг комісійних платежів, які кредитні установи отримують від страховиків. Цілком закономірно, що банки прагнуть змінити цю тенденцію. І, збільшуючи тариф по каско, тим самим збільшують свої комісійні доходи", - підкреслює Олексій Румянцев.
Зростання цін на автострахування продовжується і на "вільному" ринку. Більшість страховиків підвищили тарифи по каско ще в минулому році. Середній тариф для машин, які експлуатуються в Києві і містах-мільйонерах, зріс з 6 до 7,5%, в регіонах - з 4 до 5,5–6%. Ті ж компанії, які запізнилися з підвищенням цін, роблять це зараз.
"До осені 2008 року більшість СК розвивалися, орієнтуючись в основному на збільшення обсягів власного бізнесу і захват частки ринку за допомогою демпінгу. Такі компанії фактично дотували ринок своїми власними коштами, і тому тарифи для клієнтів були нижчі, ніж розрахункові. Відповідно зараз багато страховиків коректують тарифи, прагнучи привести ціни до адекватного рівня", - розповів генеральний директор СК "QBE Україна" Олег Сосновський.
Втім, навіть ті СК, які вже коректували ціни на автострахування в 2008–2009 роках, зараз знову стали міняти тарифи. "Офіційні автодилери продовжують підвищувати ціни на послуги з ремонту машин і запчастини, бажаючи компенсувати низькі продажі автомобілів. Як наслідок, багато страхових компаній підвищили тарифи по каско на 10–20%", - повідомив голова правління СК "Брокбізнес" Вадим Загребний.
Найбільше дорожчають страховки для найзбитковіших сегментів автомобілів, зокрема машин китайського і російського виробництва, а також японських авто, ремонт яких обходиться втридорога. Лідерами за кількістю страхових випадків і вартістю ремонту продовжують залишатися Mitsubishi Lancer, Mazda (2 і 3), Nissan Note.
"В той же час дешеві "китайці" і "корейці" потіснили в списку найбільш збиткових такі авто, як Honda Accord і Subaru Impreza. Це більшою мірою пов'язано з тим, що число серйозних ДТП скоротилося, але зросла кількість заявлених дрібних пошкоджень, ремонт яких для дешевих авто коштує практично стільки ж, скільки і для іномарок середнього класу. А це означає, що якщо в компанії була політика "однієї ціни" для всіх авто, в співвідношенні до страхової суми збитковість дешевих машин різко зросла", - пояснила начальник відділу андеррайтингу транспортних ризиків АСК "ІНГО Україна" Ольга Погоріла. Як наслідок, тарифи для недорогих автомобілів, що часто б'ються, підскочили на 15–25%, досягши 8%, а інколи і більше.
Інша ситуація склалася в сегменті страхування машин бізнес- і преміум-класів, який став дуже привабливим для багатьох СК. "Премії, які компанії отримують при страхуванні дорогих авто, набагато вищі, ніж при страхуванні машин дешевої та середньої цінових категорій. Крім того, такі транспортні засоби, як правило, експлуатуються досвідченими водіями або їхніми власниками, які бережуть своє майно, а отже, потрапляють в ДТП набагато рідше. До того ж на фінансовому стані володарів дорогих іномарок криза позначилася значно менше. Вони прагнуть не економити на якісній страховці і звертають увагу не стільки на ціну полісу, скільки на наповнення програми страхування і платоспроможність СК", - пояснив Артур Шаймухаметов, перший заступник голови правління страхової групи "ТАС".
Прагнучи догодити власникам авто представницького класу, більшість СК вже понизили тариф на страхування таких машин на 5–10%, а найближчим часом ціни на каско дорогих машин можуть впасти ще на 5–7%.
Тетяна Очимовська
За матеріалами:
Коментарі
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас