"Богдан" вигадав тролейбус — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

"Богдан" вигадав тролейбус

4802
Ця модель дозволить зруйнувати монополію компанії "ЛАЗ" на постачання сучасних зразків цієї техніки. Втім, вірогіднішим експерти вважають продаж новинки в країни Східної Європи.
Корпорація "Богдан" розробила нову модель тролейбуса, яка відкриває компанії доступ до нової для неї ніші на ринку цієї техніки. На відміну від моделей, що вже випускалися раніше, завдовжки 10, 11 і 15 м, новий транспорт має довжину 12 м. Крім того, це перший створений в Україні тролейбус, оснащений асинхронним двигуном.
Постачальником двигуна та іншої "начинки" виступають чеські компанії; кузов виготовляється на потужностях Луцького автомобільного заводу, що входить до складу української корпорації. Новинка вже поповнила каталог серійної техніки "Богдана", хоча жодної такої машини доки продано не було.
Як зазначають експерти, з цією розробкою "Богдан" вступає в пряму конкуренцію з Львівським автобусним заводом, який є зараз єдиним постачальником 12-метрових тролейбусів з низьким рівнем підлоги. Дана модель, порівняно з коротшими і довшими, - найбільш затребуваний вид тролейбуса в Україні. "Тролейбуси завдовжки 12 м складають сьогодні до 90% всього парку цієї техніки. Правда, майже всі вони високопідлогові і вимагають заміни. Тролейбус завдовжки близько 12 метрів з пасажиромісткістю 100-120 осіб - найбільш традиційний в світі. 10-метрові вміщають менше 100 пасажирів, що недоцільно, а 15-метрові мають збільшений радіус повороту - це не дозволяє експлуатувати їх на всіх маршрутах", - говорить експерт, директор Центру економічного і політичного аналізу Олександр Кава.
Конкурувати з "ЛАЗом", який вже виробив 255 тролейбусів з низьким рівнем підлоги, і 140 з них - 12-метрова модель, "Богдану" буде не так легко (його досвід виробництва тролейбусів обмежується 28 одиницями). Втім, як вважають на підприємстві, головною конкурентною перевагою новинки стане наявність асинхронного двигуна. "Цей тип двигуна дозволяє економити до 30% електроенергії, а також забезпечує більшу маневреність транспорту", - говорить прес-секретар корпорації Сергій Красуля.
Втім, переваги силового агрегату в Україні доки не оцінили. За даними "ЦЕПА", сьогодні в Україні експлуатується лише 16 тролейбусів на асинхронній моторній тязі (всі вони - в Одесі, вироблені на російському заводі "ТролЗа"). Швидше за все, справа в ціні. "Цей продукт дещо дорожчий за звичайні тролейбуси, що виробляються нашою компанією", - підтверджує Сергій Красуля. За даними експертів, різниця може складати до 30%. За інформацією прес-служби "ЛАЗу", в найближчій перспективі випускати техніку з асинхронними двигунами не планується.
В "Богдані" уточнюють, що ринковим орієнтиром виробника стане експорт нової моделі до Європи, хоча "свою зацікавленість виявляли й українські перевізники з індустріальних регіонів, зокрема, Донецька". На думку Олександра Кави, з новою моделлю "Богдан" може потіснити на ринку Східної Європи білоруську техніку - тролейбуси виробництва "Белкоммунмаша" і "МАЗа".
Білоруси вже декілька років випускають комунальний транспорт з асинхронними двигунами, що є обов'язковою тендерною умовою в європейських країнах.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас