Opel випрошує держпідтримку — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Opel випрошує держпідтримку

291
Стратегія дозволить Opel вийти на беззбиткову діяльність в 2011 р. і почати отримувати прибуток в 2012 р. Компанія на 20% зменшить виробництво і персонал, звільнивши 8,3 тис. співробітників.
Opel придумала, як працюватиме далі. "Сьогоднішня заява знаменує початок нової ери. У нас є план, який, ми віримо, допоможе вивести Opel на довгострокову прибуткову діяльність. Але нам потрібно більше допомоги від європейських урядів. Opel повинна протягом п'яти років інвестувати $15 млрд. в нові моделі автомобілів і реструктуризацію - це єдиний шанс повернути прибутковість, плану Б немає", - заявив на вчорашній прес-конференції в Лондоні головний виконавчий директор Opel Нік Рейлі.
За новим планом, Opel звільнить в Європі 7 тис. робітників і 1,3 тис. білих комірців. Аби зберегти робочі місця, що залишилися, уряди країн, в яких розташовані підприємства, повинні надати кредити і гарантії із позик. В Німеччини Opel попросила $2 млрд., ще $1,7 млрд. кредитів повинні розділити Великобританія, Іспанія, Польща, Австрія і Угорщина, пропорційно кількості збережених в цих державах робочих місць.
Зараз Opel належить найбільшій американській автомобілебудівній корпорації General Motors. Восени минулого року за активної підтримки уряду Німеччини велися переговори про продаж європейського підрозділу GM консорціуму австрійсько-канадської фірми Magna і Сбербанку Росії. Покупці розраховували повернути Opel прибутковість, скоротивши 10,5 тис. робочих місць та інвестувавши $6,5 млрд.
Однак в листопаді 2009 р. GM, пославшись на ознаки відновлення ринку, вирішила зберегти контроль над своєю дочкою. Компанія оголосила про намір до кінця 2012 р. здійснити грандіозну реконструкцію, що передбачає заміну або докорінну модернізацію більше 80% складальних ліній Opel. Американський концерн вже витратив на ці цілі близько $850 млн., але вважає справедливим отримати гроші від європейських урядів.
"Чому GM просто не виділить гроші на фінансування програми? Перш за все, ресурси готівки, які має в своєму розпорядженні GM, заброньовані для дуже специфічних завдань в Америці, таких як повернення позик, отриманих від урядів США і Канади, та інвестицій в технології майбутнього. І ви повинні пам'ятати, що готівка GM - це, по суті, гроші платників податків США. Тому не варто дивуватися із того, що допомога європейським виробництвам має бути надана європейцями", - пояснив журналістам Рейлі.
За його словами, гроші будуть витрачені на три пріоритетні напрями. По-перше, вже цього року Opel планує випустити на ринок вісім нових моделей і ще чотири - в 2011 р. По-друге, GM сподівається завоювати європейське лідерство серед виробників, що випускають екологічно чисті машини з альтернативними силовими установками. Тут першою ластівкою стане електрокар Ampera, для випуску якого потрібно $1,4 млрд. Нарешті, третя глобальна мета Opel - збільшення експорту автомобілів на Близький Схід і до Азійсько-Тихоокеанського регіону.
План припав не до душі трудовим колективам Opel, з якими GM веде переговори про скорочення фонду зарплат на $380 млн. на рік. За словами одного з членів наглядової ради Opel Арміна Шильда, що представляє профспілку IG Metall, уряди не повинні фінансувати GM, оскільки план американців гірший за програму, яку пропонував альянс Magna і Сбербанку.
На думку експертів, навіть якщо GM домовиться про держпідтримку, йому доведеться підсолодити операцію з європейськими урядами, надавши додаткові заходи із оздоровлення Opel. "Не так складно багатомільярдними вливаннями вивести компанію зі збитків на один рік. Набагато важче забезпечити довгострокову прибутковість. Opel знаходиться в дуже складній ситуації, оскільки її основні конкуренти вже зробили свою домашню роботу із реструктуризації, а вона її лише планує", - зазначив німецький аналітик Стефан Претзель.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас