Мін'юст послужив флоту — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Мін'юст послужив флоту

Казна та Політика
373
Міністерство юстиції виступило арбітром в конфлікті між Мінтрансом і "Українським дунайським пароплавством" (УДП). У Мін'юсті вважають, що списання суден УДП не суперечитиме чинному законодавству. Проте в Мінтрансі стверджують, що зможуть дозволити списання лише зі схвалення Мінекономіки.
В п'ятницю Міністерство транспорту і зв'язку одержало лист Міністерства юстиції, в якому йдеться, що закон не забороняє списувати судна, що належать УДП. Згідно з ч. 9 ст. 11 закону "Про управління об'єктами держвласності", відчуження майна підприємств, що не підлягають приватизації (у тому числі УДП), забороняється. Проте в Мін'юсті відзначають, що чинне законодавство не об'єднує такі поняття, як "відчуження" і "списання".
Більше того, згідно із "Порядком списання об'єктів державної власності", затвердженим постановою Кабміну №1314 від 8 листопада 2007 року, майно, яке не може бути в законному порядку відчужене, підлягає списанню. Втім, в листі вказано, що воно не встановлює норму права, а носить винятково інформаційний характер.
Нагадаємо, УДП і Мінтранс по-різному трактують питання законності списання недіючих суден пароплавства. У грудні минулого року Мінтранс відмовився списати 5 одиниць флоту компанії. В результаті моряки пароплавства провели пікетування Мінтрансу і Кабміну та оголосили про намір зірвати проведення президентських виборів на 50 виборчих дільницях, сформованих на суднах, що пішли в рейси.
ВАТ "Українське дунайське пароплавство" - єдина державна судноплавна компанія. Здійснює перевезення пасажирів і вантажів по Дунаю і Чорному морю. 100% акцій товариства знаходяться в держвласності та управлінні Мінтрансу. За підсумками 2009 року чистий збиток компанії склав 38,7 млн грн. Збитки від утримання морського флоту в 2009 році - 44,9 млн грн., а від експлуатації пасажирських круїзних суден і річкового транспортного флоту був отриманий прибуток.
Крім Мін'юсту, в конфлікт втрутилась Генеральна прокуратура. Ще в грудні відомство направило прохання прем'єр-міністрові Юлії Тимошенко, в якому зажадало притягнути до дисциплінарної відповідальності заступника міністра транспорту і зв'язку Михайла Чубая за те, що він затримав направлення на узгодження документів про відчуження пасажирського судна "Юнга", що знаходиться на балансі УДП. Генпрокуратура також рекомендувала притягнути до дисциплінарної відповідальності в.о. міністра транспорту і зв'язку Василя Шевченка за низку інших порушень в діяльності міністерства. Втім, комісія Мінтрансу, що аналізувала претензії ГПУ, минулого тижня прийшла до висновку, що всі дії Шевченка "відповідають вимогам законодавства".
Президент УДП Вадим Сухоненко задоволений рішенням Мін'юсту. "Нарешті поставлена крапка в псевдоюридичних спекуляціях на тему законності списання флоту, - говорить Сухоненко. - Абсолютно законне списання фізично зношених суден дозволить вивести компанію з хронічних збитків і дасть кошти, такі необхідні для її подальшого розвитку". За його словами, компанія не має наміру продавати флот, тому що ця операція знаходиться під законодавчою забороною. Але списання частини кораблів дозволить зупинити генерування збитків. "На жаль, незаконне затягування ухвалення рішень із майнових питань в транспортній галузі носить системний характер. Про це красномовно свідчить подання Генпрокуратури, що вимагає притягнути Василя Шевченка до дисциплінарної відповідальності. Співробітники УДП повністю солідарні з прокуратурою і виступають за негайне звільнення недобросовісного чиновника", - сказав глава УДП.
В. о. міністра транспорту і зв'язку Василь Шевченко заявив, що вимоги Мін'юсту він не вважає обов'язковими для виконання. "Я продовжую наполягати, що для того, щоб проводити відчуження суден, потрібні зміни до законодавства, що дозволяють приватизовувати компанію. Як би ми не називали цей процес - списанням або ще якось, мова все одно йтиме про відчуження майна", - заявив Шевченко. Він також відзначив, що Мін'юсту рекомендується звернутися до Мінекономіки як до органу, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері управління держсектором економіки. І до отримання їх відповіді Мінтранс не видасть свій дозвіл на списання зношених кораблів.
Шевченко пояснив, що Мінфін також ініціював проведення комплексного фінансово-економічного аналізу діяльності УДП, що дозволить визначити, у зв'язку з чим з'явилися збитки підприємства за підсумками минулого року.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас