Доплата за зовнішність — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Доплата за зовнішність

1056
Під час останньої передноворічної сесії столичні депутати затвердили нові правила розміщення зовнішньої реклами, які не лише урізують агентства в правах, але і роблять утримання щитів дорожчим в 1,5-2 рази: доплачувати доведеться буквально за кожну подряпину на конструкції. Підприємці заявили, що оскаржуватимуть документ у суді.
Обідрані щити обійдуться дорожче
На київському ринку зовнішньої реклами назріває скандал. Минулого тижня агентствам вдалося роздобути копії двох розпоряджень столичного мера Леоніда Черновецького: "Про затвердження порядку розміщення зовнішньої реклами в Києві" (№1423 від 23.12.09) і "Про створення комісії з питань реклами" (№1446 від 24.12.09). Нові правила розміщення зовнішньої реклами вже встигли отримати схвалення депутатів на останній передноворічній сесії в кінці грудня і, по суті, набрали законної сили, хоча жодного з документів на офіційному сайті КМДА виявити не вдалося.
Розпорядження містять низку революційних для ринку нововведень. Нові правила розміщення зовнішньої реклами, зокрема, прописують, що дозвіл на щити видається не на п'ять років, як того вимагають загальнонаціональні Типові правила, а до п'яти років. Тобто фактично забрати місце у підприємця можуть вже через рік. Вводяться і додаткові погоджувальні структури.
Наприклад, окрім управління архітектури і ДАІ, затверджувати дозвільну документацію тепер потрібно і в управлінні з благоустрою міської адміністрації. У чиновників з'явилися і додаткові підстави для демонтажу конструкцій. У нових правилах прописано, що підставою для знесення щита є затримка платежів на два місяці. Але найретельніше автори документа виписали фінансові питання. Окрім зонування, яке залежно від місця розташування конструкції передбачає коефіцієнт 1,5-3 до базового тарифу, чиновники ввели цілий список надбавок (так звані "додаткові коректуючі коефіцієнти").
Так, за неакуратний зовнішній вигляд площин (пошкодження щита, наявність на ньому паперових оголошень, графіті, сміття біля носія та ін.) власникові доведеться заплатити від півтора до двох ставок (до 2800 грн. на місяць). У стільки ж в мерії оцінили використання щитів, "виготовлених за застарілими технологіями і із застарілих матеріалів", а також порожні площини. Оплата місту за оренду комунальної землі під конструкціями віднині залежатиме і від того, скільки киян теоретично зможуть побачити рекламне послання: за 10-20 тис. потенційних клієнтів потрібно буде платити з коефіцієнтом 1,2, за 20-40 тис. - з коефіцієнтом 1,5, 40-60 тис. - з коефіцієнтом 1,75, понад 60 тис. - з коефіцієнтом 2.
За словами виконавчого директора Асоціації зовнішньої реклами Артема Біденка, тепер платити за подвійним тарифом потрібно буде за 70% київських щитів, бо в місцях з невисокою прохідністю їх свідомо ніхто не ставить.
Варто відзначити, що для ідеальних рекламістів чиновники передбачили і знижки. Озеленення території за власний рахунок дозволить підприємцеві множити базову ставку на коефіцієнт 0,8-0,9 залежно від розміру розбитої клумби. Ремонт довколишнього тротуарного покриття або установка підсвічування зменшить ставку на чверть, а благоустрій дворової території - наполовину. Нараховувати тарифи влада буде на підставі висновків спеціальної комісії, яка планує регулярно перевіряти зовнішні носії. Хто до неї увійде, поки невідомо. Контроль за виконанням цього розпорядження покладений на першого заступника мера Дениса Басса, проте отримати роз'яснення від нього, як і від Головного управління з питань реклами КМДА, не вдалося.
Не треба винити дзеркало…
Серед рекламістів документи справили враження бомби, що розірвалася. За словами Артема Біденка, чиновники повідомили про намір змінити правила роботи в галузі ще в кінці літа, надавши агентствам час для ознайомлення з проектом і можливість повідомити владі про бажані правки. Профільна асоціація направила цілий список претензій, але, як показує підсумковий варіант, жодна з них не була врахована. В агентствах заявили, що про прийняття їх чують вперше. Тим часом профільна асоціація вже готує позовну заяву до суду. Юрист цього об'єднання виявив у документі низку порушень чинного законодавства, в першу чергу - регуляторної процедури.
"Пункти про видачу дозвільних документів на термін до п'яти років і розширення списку причин для анулювання документів (неузгодження з управлінням з благоустрою протягом місяця після їх видачі) і демонтажів (заборгованість від двох місяців) суперечать Типовим правилам розміщення зовнішньої реклами в Україні, які є обов'язковими для всіх місцевих адміністрацій", - відзначає юрист. У Союзі підприємств зовнішньої реклами обурені численними коректуючими коефіцієнтами.
"Платити удвічі дорожче доведеться вже лише за те, що щит виготовлений "не з сучасних матеріалів". При цьому не уточнюється, які з них є сучасними і хто робитиме висновки про технологічність конструкції", - кажуть в організації.
За словами рекламістів, котрі попросили не називати їхніх імен, тепер витрати на обслуговування щитів істотно зростуть. Адже аби не платити за підвищеними тарифами, доведеться постійно відстежувати, чи не насмітив хтось біля носія. В агентствах упевнені, що як би вони не старалися, доплачувати місту все одно доведеться, бо виконати всі перераховані вимоги практично неможливо. Тобто середні відрахування за площину зростуть з нинішніх 1,4 тис. до 2,3-2,8 тис. грн. на місяць.
За даними UMM, зараз в Києві розміщено 21 тис. конструкцій. Перенасиченість столиці щитами ні у кого не викликає сумнівів. Але враховуючи, що конкуренція за клієнтів серед операторів зовнішньої реклами лише зростає, компенсувати втрати за рахунок рекламодавців агентствам навряд чи вдасться. Сьогодні макет можна розмістити за 1,5-3,5 тис. грн. на місяць. З введенням нових тарифів практично всю суму підприємцям доведеться віддати місту.
Людмила Ксьонз
За матеріалами:
Деловая Столица
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас