На всі СТО — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

На всі СТО

1691
Цього року ринок автопослуг має всі шанси стати абсолютним чемпіоном за темпами зростання. За прогнозами експертів, за рік його обсяг збільшиться щонаймеімнше на третину: до 31,5 млрд грн за середньорічного курсу 8,5 UAH/USD.
Втім, власники СТО, автомийок, шиномонтажів і тюнінг-центрів непогано почувалися і в 2009-му. Порівняно з докризовим 2008 роком, їх виручка в національній валюті зросла на 17,6% - за попередніми даними, обсяг ринку торік перевищив 24,2 млрд грн.
Високі показники ринку автосервісу забезпечив попередній рекордний автопродаж. У 2006-2009 роках українці купили понад 1,7 млн нових автомобілів, які, як і належить машинам, починають ламатися за два-три роки після покупки. Ще однією причиною зростання ринку автосервісу стало підвищення цін - у 2009 році послуги автосервісу подорожчали в середньому на 10-20%.
Разом з тим, у кризовому 2009-му істотно знизилися прибутки населення. Це призвело до падіння попиту на послуги дорогих дилерських СТО - за різними оцінками, фірмові техстанції торік втратили до 20% клієнтів.
Зазвичай до кризи автодилери не сильно переймалися якістю послуг, що надаються їх сервісними центрами. В умовах посилення конкуренції і падіння продажу більш ніж на 70% їм довелося змінити ставлення до автосервісу. Адже в 2009 році більшість дилерів виживали саме за рахунок обслуговування. Якщо до кризи власні техстанції приносили продавцям автомобілів у найкращому разі 30% прибутку, то торік це співвідношення кардинально змінилося. За оцінками компанії "Чойс Юкрейн", торік більше половини прибутків дилерів припало на техобслуговування.
Всі оператори зазначають, що через падіння прибутків автолюбителі скоротили витрати на обслуговування автомобілів. Торік більшість власників авто проводили лише найнеобхідніші ремонтні роботи, часто відкладаючи дорогий, але не терміновий ремонт. Що, до речі, сформувало значний відкладений попит, який зіграє уже цього року.
Однак український автосервіс не лише тому залишається вигідним і привабливим бізнесом. Якщо в розвинених країнах рентабельність сервісного обслуговування становить 12-15%, то в Україні дохідність окремих видів автопослуг перевищує 60%. Справа в тому, що забезпеченість станціями автосервісу в нас становить заледве половину від європейської норми: на кожну легальну СТО в Україні припадає близько 1,2-1,4 тис. легкових авто. У підсумку, кожній з 5 тис. офіційних українських станцій не бракує клієнтів, хоча, за незалежними оцінками, 95% із них не можуть гарантувати якість робіт і наявності запчастин.
Однією з основних тенденцій після кризового періоду для ринку автосервісу буде старіння автопарку. Відповідно, у найближчі два-три роки істотно зросте попит на послуги післягарантійного обслуговування. Найактивніше розвиватимуться комплексні СТО з повним спектром послуг з ремонту авто, які орієнтовані на середній ціновий сегмент і надають клієнтам широкі програми лояльності та знижки.
Ще однією тенденцією найближчих років стане зростання продажу автомобілів із пробігом. У 2009-му збут нових автомобілів в Україні впав на 74%, до 160 тис. одиниць. Ринок вживаних машин за той самий період перевищив 300 тис. шт., власники яких під час передпродажної підготовки та укладання угоди витрачали від $50 до $200: на мийку, хімчистку салону, ремонт і діагностику. За найскромнішими оцінками, обсяг сегменту комплексного передпродажного обслуговування перевищує $15 млн - причому ця ніша практично порожня.
За оцінками фінансово-аналітичної групи Pro-Consulting, цього року доларовий обсяг ринку автосервісу майже повернеться до докризових показників: за підсумками 2010-го його оберт становитиме близько $3,7 млрд. У 2011 році експерти очікують збільшення виручки до $4,6 млрд.
Ганна Сайченко, Володимир Хом’яков
За матеріалами:
Контракти
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас