Пошуки правди — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Пошуки правди

1232
Компанія Google відмовилась від цензурування результатів пошуків користувачів з Китаю.
Цей крок може призвести до закриття підрозділу компанії в Піднебесній. Але засновники найбільшого пошуковика вирішили, що принципи дорожчі за гроші.
Google посварився з владою Китаю. Офіційний Пекін спробував отримати персональні дані дисидентів, зламавши сервери компанії, стверджують в Google. На знак помсти адміністрація сайту вирішила більше не цензурувати результати пошуків китайських користувачів. Мабуть, усвідомивши, що мета далеко не завжди виправдовує засоби. "Ми вирішили, що більше не готові піддавати цензурі наші результати на китайському вебсайті Google.cn. Ми усвідомлюємо, що це цілком може означати необхідність закриття Google.cn і в перспективі - наших офісів в Китаї", - заявив головний юрист компанії Девід Драммонд.
Китайський сайт Google.cn з'явився в 2006. Тоді менеджменту компанії, відомої своїм корпоративним девізом "Не твори зла!" (Don't be evil), довелося піти на угоду з совістю. На вимогу офіційного Пекіна результати пошуку де-факто проходили попередню модерацію. Щоб зараза з капіталістичних сайтів не заважала нації будувати світле майбутнє. За це Google піддався критиці з боку волелюбних Інтернет-користувачів всіх рангів.
Тепер Google відмовляється від цієї практики. Компанія підкреслила у своєму блозі, що пішла на такий несподіваний крок і повідомила про атаки широкій аудиторії не лише з огляду на їх наслідки для інформаційної безпеки і права людини, але також тому, що це має пряме відношення до глобальних суперечок про свободу слова. "Незабаром стало зрозуміло: те, що спочатку виглядало винятково як інцидент, пов'язаний з інформаційною безпекою, є чимось зовсім іншим", - підкреслюється в записі. Інформація Google швидко поширилася в ЗМІ та на інтернет-сайтах. Оглядачі знову заговорили про давні протиріччя між Google і Китаєм, про обмеження і цензуру в Інтернеті, проти якої виступають багато активістів та представників галузі.
Компанія Google повідомила, що в середині грудня піддалася "цілеспрямованій та добре спланованій атаці на корпоративну інфраструктуру, яка походила з Китаю", результатом її було "розкрадання інтелектуальної власності". За заявою компанії, є ознаки, які вказують, що основною метою зловмисників були поштові акаунти китайських правозахисників в Gmail.
Об'єктами атаки були 34 різні компанії і поштові акаунти активістів із захисту прав людини, повідомляють джерела, обізнані про результати перевірки. В рамках розгляду намагаються встановити, чи має ця атака відношення до китайських урядових або розвідувальних структур, заявило в інтерв'ю The Wall Street Journal одне з джерел, близьке до розслідування, додавши, що інцидент зацікавив американські спецслужби.
Представник найбільшого інтернет-пошуковика не назвав інших об'єктів атаки, заявивши, що зараз Google відправляє повідомлення цим компаніям і працює з американською владою. У Adobe Systems заявили, що компанія зіштовхнулася з атакою, мабуть, пов'язаною з інцидентом, описаним Google.
Держсекретар США Хілларі Клінтон зробила письмову заяву: "Ми проінформовані компанією Google про її підозри, вони викликають серйозне занепокоєння і запитання. Ми чекаємо від китайського уряду пояснень". Клінтон підкреслила, що можливість спокійно працювати в кіберпросторі - це вкрай важливо для сучасного суспільства.
У правозахисній організації Human Rights Watch вважають, що рішення Google "підкреслює важливість свободи слова та конфіденційності в Інтернеті".
Протиріччя між Google і китайською владою посилилися в 2009 році, коли Китай звинуватив Google у поширенні порнографії. Відеосервіс Google YouTube в Китаї також переважно недоступний приблизно з березня, пише The Wall Street Journal.
Прибуток Google в Китаї відносно невеликий, за оцінками аналітиків, в 2008 р. на китайський ринок припадало лише кілька відсотків із загального обсягу - 22 млрд доларів. Але за такої величезної кількості інтернет-користувачів Китай став стратегічно важливим для компанії Google, що прагне зміцнити своє лідерство в сегменті пошуку і пошукової реклами в усьому світі.
Обсяг китайського ринку інтернет-пошуку в третьому кварталі 2009 року досяг 2 млрд юанів (293 млн доларів), збільшившись на 28% у порівнянні з минулим роком. На той час частка Google становила 31,3% цього ринку, на китайський пошуковик Baidu припадало 63,9%, згідно з даними Analysys International.
Google може піти шляхом інших інтернет-компаній, таких як eBay і Yahoo, які в останні роки відмовилися від планів розширення бізнесу в Китаї, хоча не у формі відкритої критики. Обидві компанії передали китайський бізнес місцевим гравцям в обмін на частки участі в їх акціонерному капіталі, пише The Wall Street Journal.
Закордонні інтернет-компанії в Китаї ледь справляються із жорсткою конкуренцією, держрегулюванням та цензурою. Однак існує загальна думка, що попри ці обмеження і проблеми, ринок дуже великий, щоб від нього відступитися. За даними на червень, у країні налічувалося 338 млн інтернет-користувачів, більше ніж в будь-якій іншій країні.
Google може стати найгучнішим прикладом західної корпорації за останні роки, яка підведе риску під усіма можливими компромісами. Низка компаній залишила Китай після подій на площі Тяньаньмень 1989 року, але в наступні роки вони в основному повернулися на ринок.
За матеріалами:
Інвестгазета
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас