Китай загруз у торговельних війнах — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Китай загруз у торговельних війнах

Казна та Політика
1001
Міністерство торгівлі Китаю оголосило про рішення ввести тимчасові антидемпінгові заходи щодо імпорту з ЄС кріпильних виробів з вуглецевої сталі, які застосовуються у виробництві автомобілів і електронної продукції, а також в будівельній індустрії та інших галузях. Влада стверджує, що демпінг завдав істотного збитку китайським виробникам. Починаючи з 28 грудня 2009 р., компанії при імпорті з ЄС виробів з кріпильної сталі муситимуть платити китайській митниці грошову заставу.
В той же час Китай висловив Євросоюзу протест у зв'язку з його рішенням продовжити на 15 місяців прийняті раніше антидемпінгові заходи, що стосуються імпорту китайського взуття, які спочатку були введені в жовтні 2006 р. "Уряд Китаю протестує проти того, аби ЄС під різними приводами подовжував антидемпінгові заходи. ЄС все далі й далі йде шляхом торговельного протекціонізму", - заявив офіційний представник Мінкомерції КНР Яо Цзянь. Він попередив, що Китай у зв'язку з цим подає позов у арбітражний механізм СОТ, а також вживе заходи у відповідь, аби захистити права китайських виробників.
Захист Євросоюзом своїх виробників взуття за допомогою антидемпінгових заходів і довготривалих квот дозволив йому завершити реструктуризацію взуттєвої промисловості. У свою чергу Китай стверджує, що на світовому ринку китайська взуттєва продукція не є прямим конкурентом продукції європейської взуттєвої промисловості, тому немає сенсу подовжувати антидемпінгові заходи стосовно Китаю.
Все більше загострюються торговельні відносини Китаю зі США. Торговельні суперечки між США і Китаєм ведуться довкола імпорту та експорту металопрокату, м'яса птиці та інших товарних груп. 11 вересня уряд США ввів підвищені (до 35%) мита на ввезення китайських автомобільних шин строком на три роки. У листопаді Мінторгівлі США ввело антидемпінгове мито на імпорт китайських сталевих труб у розмірі 99%. Два найбільші китайські експортери при цьому отримали свої окремі ставки мит. Зокрема, Jiangsu Changbao Steel Tube взагалі не платитиме додаткових сум, а для Tianjin Pipe ставка складе лише 36,5%.
У відповідь китайська влада розпочала стосовно американських виробників антидемпінгове розслідування. Якщо з'ясується, що машини, випущені в США, продаються в Китаї за штучно заниженими цінами, то імпортні мита на ввезення до Китаю автомобілів зі США будуть збільшені. Проте істотного впливу на американських автовиробників підвищення Китаєм імпортних тарифів не зробить. Щороку до Китаю ввозиться лише 9 тис. машин зі США, а решта виробляється на території країни. Зокрема, за дев'ять місяців 2009 р. General Motors продав на китайському ринку близько 1,3 млн. автомобілів, і майже всі вони були випущені в Китаї. Ford за той же період реалізував у цій країні 316 тис. автомобілів.
Китайський уряд в понеділок закликав СОТ заснувати експертну групу для розслідування особливих заходів, зроблених США стосовно шин, що ввозилися з Китаю. На засіданні, що відбулося того дня, США вдалося зупинити процес формування групи згідно з процедурою. На наступному засіданні структури СОТ щодо врегулювання суперечок, наміченому на 19 січня 2010 р., китайська сторона може знов висунути вимогу створити гурт експертів, і тоді американська сторона більше не матиме права перешкоджати цьому процесу, група буде створена автоматично.
Днями США вдалося отримати перемогу в суперечці "Голлівуд проти Китаю" в СОТ. Експерти СОТ знову підтримали раніше прийняте рішення про те, що Пекін порушує правила вільної торгівлі, змушуючи американських виробників продавати книги, фільми і музику лише через китайські державні компанії. Раніше СОТ вимагала допустити американських музичних, ігрових і кінопродюсерів безпосередньо на китайський ринок, оминувши обов'язкових посередників. В разі, якщо китайський уряд відмовиться дозволити компаніям зі США продавати свою продукцію безпосередньо споживачеві, на Китай можуть бути накладені санкції. В той же час влада Китаю продовжує стверджувати, що не перешкоджає імпорту аудіовізуальної продукції і не порушує правил вільної торгівлі, допускаючи закордонну продукцію на внутрішній ринок лише через державні компанії.
Компанії зі США подавали скарги в СОТ на обмеження Китаєм експорту сировини, що давало переваги китайським промисловим виробникам. Американські сталеливарні компанії та профспілка працівників сталеливарної промисловості United Steelworkers (USW) зверталися до уряду США зі скаргою на сталепромисловців Китаю. Вони стверджували, що китайські компанії, отримуючи субсидії своєї влади, наповнили американський ринок своєю продукцією, що завдало збитку діяльності американських виробників і вже коштувало їм більше двох тисяч робочих місць. Профспілка United Steelworkers також зажадала від адміністрації США застосувати санкції до імпорту крейдованого паперу з Китаю та Індонезії. За його даними, імпорт паперу в США збільшився в перше півріччя на 40% в порівнянні з тим же періодом попереднього року. В цілому Китай та Індонезія зараз займають 30% американського ринку паперу.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас