Перевізники бунтують проти "нелегалів" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Перевізники бунтують проти "нелегалів"

831
Їздити на багатьох міжміських маршрутах пасажири могли б на 10% дешевше. Так вважають у Страйковому комітеті працівників пасажирського автомобільного транспорту. Його голова, колишній народний депутат Сергій Пачесюк заявив днями про ініціативу перевізників знизити вартість своїх послуг. За словами Пачесюка, такий крок - не тимчасова акція, а стратегія, спричинена ринковими реаліями.
"Ми розуміємо, що, якщо йти лише шляхом підвищення ціни проїзду, нічого доброго в галузі пасажирських перевезень ми не досягнемо. Якщо ж ми попрацюємо над здешевленням проїзду, то зможемо конкурувати й вижити в складній економічній ситуації", - говорить він.
Проте допомогти зекономити пасажирам перевізники пропонують не з власної кишені. Бо вона здебільшого не дуже повна, запевняють у Страйккомі. За словами Пачесюка, через нульову, а то й мінусову рентабельність багатьом підприємствам бракує коштів на оновлення парку транспортних засобів і їх ремонт. Незадоволений такою ситуацією Страйковий комітет, що, виокремившись з Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників (ВААП), нещодавно став громадською організацією, ставить собі за мету вирішити найболючіші на сьогодні для галузі проблеми. Серед них, зокрема, невигідна співпраця з автостанціями та високий рівень тінізації ринку.
"Сьогодні ми працюємо над здешевленням наших послуг, - говорить Сергій Пачесюк. - Але поки цьому заважають стосунки між автостанціями та перевізниками. Так сталося, що автостанції залишилися монополією за послугами, що надаються пасажирові та перевізнику. Але законодавство на це ніяк не відреагувало..."
За словами Пачесюка, автостанції беруть до 34% вартості квитка тільки за те, що його продають... На думку ж перевізників, вартість послуг автостанцій як для них, так і для пасажирів не повинна перевищувати 10%.
Пасажирські перевезення мають бути рентабельними, інакше автотранспортний бізнес не зможе розвиватися, аргументує позицію перевізників Пачесюк. "Вклавши кошти в придбання нових транспортних засобів, ми не знаємо, чи виграємо тендер на вигідні маршрути. Необхідно, аби тендерні пропозиції виносилися на конкурс за пакетним принципом", - висловив він загальну думку своїх колег.
Пригадують перевізники державі й нерозрахунки з бюджетного відшкодування перевезень пільгових категорій пасажирів. Як констатує член Страйкового комітету від Київської області Віталій Арефьєв, ці кошти повертаються районами із великою затримкою. Що стосується державної дотації за перевезення пільговиків на міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах, то за цю роботу не отримано з бюджету ні копійки - відсутній механізм її відшкодування, розповідає транспортник. "У нас на сьогодні ринок перевезень просто дикий! Його слід законодавчо врегулювати", - робить висновок Арефьєв.
"Криза на обсяги перевезень мало вплинула", - констатує тим часом Пачесюк. Тож, відповідно, грошові потоки в галузі не зменшилися, а подекуди й збільшилися. "Ринок лише треба стабілізувати", - вважає голова Страйкового комітету перевізників. Та, разом із тим, нагадує, що на багатьох непопулярних маршрутах, зокрема в Західній Україні, організованого перевізника практично вже немає. "Підприємства просто зникли. І в села немає кому їздити", - говорить він.
У цьому винні нелегали, що витіснили з ринку офіційних перевізників, вважає член Страйкового комітету від Хмельницької області Микола Головатий. Тепер, мовляв, на найкращих маршрутах нелегалів повно, а в глухі села ніхто з них не їде.
"Найбільша для нас загроза - це нелегальний ринок, - продовжує Головатий. - Але цікаво те, що найбільший безлад у Києві... І дикий ринок на сьогодні, напевно, уже перевищує офіційний. Тож держава на цьому втрачає величезні гроші... Всі борються, перевіряють. А де ж результат? Нас же натомість можуть зупинити на кожному кроці й придертися до будь-чого". Така ситуація, на думку Головатого, загрожує розвалом не тільки галузі автомобільних перевезень, а й залізничних.
Усі свої претензії стосовно ситуації на ринку перевізники адресували до Міністерства транспорту та зв’язку України й Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва. Певні позитивні результати, за словами членів Страйкового комітету, уже є. Але перевізники налаштовані йти до переможного кінця - добитися змін на законодавчому рівні, привівши до ладу нормативно-правову базу їхньої галузі, що як така, за словами Ареф’єва, на сьогодні практично відсутня.
До речi
Нещодавно Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників провела збори, на яких перший заступник міністра транспорту та зв’язку України Василь Шевченко заявив, що в міністерстві зроблять усе, "щоб у цей непростий період зберегти стабільність у функціонуванні автотранспортної системи". За словами Шевченка, на сьогодні справді надзвичайно актуальним є вирішення проблеми, пов’язаної з нелегальними перевізниками.
Як говориться в прес-релізі міністерства, Головавтотрансінспекція продовжує роботу за програмою виведення з ринку перевізників, які працюють за межами правового поля, з метою детінізації "нелегальних" автобусних маршрутів. Мінтрансзв’язку вже навіть розробило Програму виведення з ринку пасажирських перевезень "нелегальних" перевізників, згідно з якою здійснюється постійний контроль за дотриманням усіх норм законодавства та проводяться рейдові перевірки перевізників спільно з МВС та ДПА.
Олексій Савицький
За матеріалами:
День
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас