Свято повертається — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Свято повертається

1767
Чи готові вітчизняні компанії цього року відновити практику корпоративних новорічних вечірок і чи потрібні вони в кризу в принципі?
Падіння або відновлення економіки можна оцінювати не лише за відпливом або припливом інвестицій, курсом національної валюти, згортанням чи відновленням кредитування банками, падінням або зростанням ВВП держави і так далі. Не менш показовим є бажання і можливість компаній витрачати. Причому витрачати на речі не першої необхідності. Наприклад - передноворічні корпоративні вечірки. І, судячи з цього показника, український бізнес починає виходити з кризи.
Був би привід, а гроші знайдуться
Згідно з опитуванням порталу SuperJob.ru, 65% компаній мають намір в тій чи іншій формі організувати новорічне свято для персоналу. Торік в Росії "щедрих" роботодавців було лише 58%. Що ж до українських компаній, то, за оцінками експертів, повністю від святкування корпоративного Нового року відмовилися лише 23% компаній. Останні ж, хоч і з різним розмахом, але все-таки мають намір зайнятися передсвятковим об'єднанням команди.
Найбільш популярним варіантом святкування Нового року є вечірка в ресторані або кафе. Цей варіант вибрали 30% роботодавців. Як стверджують опитані, Новий рік в ресторані - це не лише давня традиція їх організації, але і найвдаліше місце для святкування.
В той же час кожна четверта компанія (25%) збирається влаштувати святкування в стінах офісу. Примітно, що число компаній, що вибрали офісний варіант, виросло на 9% в порівнянні з минулим роком.
Варто відзначити, що на вечірку в ресторані частіше готові розщедритися невеликі компанії, в штаті яких трудяться від 100 до 500 осіб (40%). Виїзди за місто частіше влаштовують компанії, де працюють від 1 до 5 тисяч осіб (19%). А великі компанії з штатом співробітників від 5 тисяч осіб, як правило, святкують Новий рік в офісі (44%).
Ще 10% опитаних SuperJob.ru компаній заявили, що взагалі не відзначатимуть прихід нового року. Зокрема 4% (торік 5%) організацій повідомили, що корпоративи у них просто не прийняті; ще 6% відмовляються від свята "через складну економічну ситуацію" (роком раніше таких було 18%).
Серед тих компаній, які планують корпоративну зустріч Нового року, 26% не змінили бюджет свята в порівнянні з минулим роком. 18% компаній, навпаки, навіть збільшили витрати на свято, тоді як 23% організацій були змушені зменшити новорічний бюджет. Третина представників компаній (33%) повідомили, що витрати на новорічну вечірку у них поки не затверджені.
Навіщо це потрібно
Треба відзначити, що згідно з дослідженням іншого російського HR-порталу - HeadHunter.ru - майже 22% росіян терпіти не можуть корпоративи. Серед українських офісних службовців подібне опитування не проводилося, проте можна припустити, що кількість наших співгромадян, для яких свята зі співробітниками є "кісткою в горлі", буде не менше, якщо не більше. Навіщо ж тоді компанії витрачаються на корпоративне свято в кризовий рік?
"Компаніям необхідне проведення святкових заходів як для співробітників, так і для компаній-партнерів. Настає період, коли оцінюють досягнення співробітників, підбивають підсумки діяльності компанії та відзначають настання нового року. У поточній економічній ситуації, з якою ми всі зіткнулися, стає важливіше знайти додаткові можливості для оцінки зусиль співробітників і партнерів", - вважає генеральний менеджер Radisson SAS Hotel Чарльз Оттер, відзначаючи, що компанія ніколи не відмовлялася від проведення передноворічних свят, щоправда, злегка змінюючи їх формат зважаючи на рецесію.
"Новорічна вечірка потрібна, щоб відсвяткувати досягнення року. Це частина корпоративної культури. Корпоратив говорить всьому колективу, що роботу співробітників цінують і їм вдячні", - підтримує Чарльза Оттера Тетяна Бабенко, начальник відділу корпоративних комунікацій "Метро Кеш енд Керрі Україна". Підтверджують ці думки і психологи. За їхніми словами, корпоратив у кризовий період навіть важливіший, ніж в минулі "ситі" часи. І річ тут навіть не в тому, що колективу важливо побачити подяку топів або "відчути себе єдиною командою" (команди, що не розпалися за рік урізання зарплат, перенавантажень і безперервних стресів, очевидно, давно вже себе такими відчули), а банально в тому, що "душа вимагає свята".
І абсолютно не важливо, яким буде його розмах - навіть якщо компанія не може, як в старі добрі часи, замовити ресторан, експерти з персоналу настійно радять замовити хоча б з десяток піц в офіс. Це, кажуть вони, краще позначиться на вашому іміджі як керівника, ніж роздача ста гривень в конверті як премій до Нового року. А крім того - засвідчить, що у вашій компанії все не так вже і погано, раз в неї повернулося хай і скромне, але все-таки свято.
Сергій Гранько
За матеріалами:
Компаньйон
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас