Китайці надувають авторинок — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Китайці надувають авторинок

Казна та Політика
902
Міністерство торгівлі Китаю оприлюднило програму, згідно з якою в 2009-2011 рр. китайський експорт автомобілів і запчастин до них щороку збільшуватиметься на 10%. Акцент буде зроблений на розвиток китайських транснаціональних об'єднань з виробництва автомобілів і запчастин, що мають сильну науково-технічну базу і власні технології.
Виробництво і продаж китайських автомобілів зростають рекордними темпами. З січня по листопад 2009 р. випущено і продано більше 12 млн. авто. Китайська асоціація виробників прогнозує, що за підсумками всього 2009 р. продажі китайських автомобілів перевищать 13 млн. шт., при цьому ніколи раніше Китай не виробляв більше 10 млн. автомобілів на рік. Такі обсяги виробництва спостерігалися лише в США і Японії. У грудні 2008 р. обсяг продажів автомобілів усередині Китаю вперше перевищив аналогічний показник США. За попередніми даними, лише в листопаді 2009 р. в Китаї продано 1,35 млн. нових автомобілів.
Автомобільний ринок Китаю продовжував збільшувати темпи зростання на тлі падіння продажів автомобілів в більшості країн світу, викликаного фінансовою кризою. Це стало наслідком не лише зростаючого добробуту середньої китайської сім'ї, але і заходів стимулювання попиту, що вживаються урядом країни, таких як зниження податків на малолітражні автомобілі. Зростанню продажів автомобілів в Китаї сприяють вжиті китайським урядом заходи зі стимулювання ринку, такі як субсидії на придбання автомобілів для сільських жителів країни. Як і в багатьох інших країнах світу, в Китаї діє програма "Гроші за автомотлох", при якій держава субсидує придбання нової машини людині, яка при цьому здає стару.
Уряд Китаю має намір стимулювати попит на автомобілі і в 2010 р. В кінці листопада Міністерство фінансів Китаю і Національна комісія з розвитку і реформ прийняли рішення про подальше зниження податків на продаж автомобілів в Китаї з метою стимулювання автомобільної промисловості. Зниження податків в 2010 р. торкнеться всіх легкових автомобілів, а не лише малолітражок з двигуном 1,6 л і менше, податки на які були знижені раніше.
Компанія Shanghai Automotive Industry, найбільший автовиробник Китаю, з початку 2009 р. по кінець листопада продала 2,44 млн. автомобілів, що є зростанням більш ніж на 50% в порівнянні з аналогічним періодом 2008 р. За підсумками всього 2009 р. Shanghai Automotive Industry розраховує збільшити продажі на 30%, в абсолютних числах це 2 млн. 650 тис. автомобілів. З такими показниками Shanghai Automotive Industry займе 8-й рядок в рейтингу світових автомобільних брендів і обжене Fiat і Suzuki. Через п'ять років Shanghai Automotive Industry планує довести обсяг випуску до 20 млн. автомобілів на рік. Для порівняння, японська Toyota - нинішній лідер світового автомобільного ринку - в 2008 р. виробила лише 8,5 млн. автомобілів.
Китайський ринок зростає швидкими темпами, у тому числі за рахунок західних виробників, які виробляють автомобілі в Китаї. Будівництво спільних підприємств з виробництва авто, а також придбання китайськими компаніями закордонних марок стає звичним явищем. Так, компанія Volkswagen спільно з Першою китайською автомобілебудівною компанією (China First Automobile Works) будує на території Китаю вже 14-й завод. Американська корпорація Ford Motor будує четвертий завод в Китаї. У 2008 р. в Китаї було вироблено близько 9,34 млн. автомобілів.
Провідні китайські автовиробники активно набувають нових активів в розвинених країнах і розширюють свою присутність на закордонних ринках. Керівництво китайсько-американського концерну Shanghai General Motors заявило про вихід на величезний ринок Індії, і в цьому спільному підприємстві американська General Motors гратиме роль молодшого партнера, тоді як провідна роль дістанеться Shanghai Automotive Industró.
Китайський автовиробник Geely Automobile Holdings Ltd., що подавав заявку на купівлю шведської автокомпанії Saab, відновлює переговори щодо придбання бренду з концерном General Motors. При цьому корпорація Zhejiang Geely Holding Group, в яку входить китайська автокомпанія, є найбільш вірогідним претендентом на придбання іншого автовиробника зі Швеції - Volvo, і в даний час домовляється з американським Ford про остаточні умови операції. В разі успіху, в руках китайських автовиробників може виявитися весь шведський автопром. Інший китайський автовиробник, компанія Beijing Automotive Industry Holdings Corp (BAIC), заявила про готовність придбати в General Motors технології шведської Saab, з тим аби розвивати виробництво в Китаї.
За оцінками аналітиків, в 2010 р. швидке зростання автовиробництва в Китаї продовжиться, хоча його темпи, ймовірно, скоротяться з 50% в 2009 р. до скромніших 10-15%. Експерти прогнозують, що до 2012 р. Китай може виробити 17 млн. автомобілів, що перетворить цю країну на беззастережного лідера серед світових автовиробників.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас