Перевізники сперечаються про тарифи — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Перевізники сперечаються про тарифи

Казна та Політика
674
Мінтранс ініціює скасування введеного Кабміном на початку року єдиного мінімального тарифу на вантажні автоперевезення усередині України. Цього вже майже рік вимагають великі автотранспортні компанії. Дрібні перевізники проти планів Мінтрансу, і вони знову погрожують страйком.
На сайті Мінтрансзв'язку розміщений проект постанови Кабміну про скасування запроваджених в лютому цього року єдиних мінімальних тарифів на вантажні автоперевезення. Документ, який пропонується скасувати, - постанова уряду №226 від 25.02.2009 р. "Питання стабілізації цін на внутрішні вантажні автоперевезення". Згідно з цим нормативним актом, тариф на автоперевезення вантажів за 1 км. пробігу не має бути меншим від певної ставки, що обчислюється за спеціальною формулою.
Мотивуючи необхідність скасування зазначеної норми, в Мінтрансі посилаються на законодавчі акти, які говорять про те, що ціни на перевезення вантажів є вільними. "Виходячи з того, що сьогодні кожен виробник оптимізує свої витрати, у тому числі і транспортні, встановлення мінімальних тарифів на перевезення лягає вантажем на плечі споживачів товарів", - вважають в Мінтрансі.
Нагадаємо, обговорювана постанова з'явилась внаслідок компромісу між органами влади і страйкуючими автоперевізниками, які в лютому заблокували під'їзди до Києва і рух автотранспорту. Учасники акції, в якій взяли участь декілька сотень далекобійників зі всіх регіонів країни, вимагали захистити їх від штрафних санкцій банків за прострочені виплати з кредитів і встановити мінімальні тарифи, які дали б можливість транспортникам працювати з прибутком в умовах різкого падіння автомобільного фрахту.
В свою чергу дискримінацією називають знайдений з ситуації вихід крупні компанії, яким обсяги перевезень і величина автопарків дозволяють надавати послуги за більш конкурентоздатними тарифами. "Дана норма захищає інтереси винятково тих, хто працює на єдиному податку. Вони спокійно можуть встановлювати будь-які тарифи, і податкова ніяк не зможе перевірити дотримання ними законодавства. Тоді як будь-яке відхилення від норми з боку тих, хто звітує перед податковою за обсягами перевезень, обернеться для них штрафними санкціями", - пояснює глава Асоціації міжнародних автоперевізників Леонід Костюченко.
За словами учасників ринку, вповні тарифні обмеження так і не запрацювали, і добре від цього не стало ні "єдиноподатківцям", ні платникам ПДВ. "Законодавці не продумали механізм реалізації цього акту, наприклад, як може Мінекономіки спрогнозувати ціну на паливо на квартал, якщо вона змінюється щодня?" - запитує Леонід Костюченко. "Розцінки були затверджені лише на два квартали, а газу, наприклад, ціни так і не склали", - відзначає менеджер ПП "Автофарватер" Микола Нагих. Зважаючи на це компанії, помічає автоперевізник, продовжували встановлювати тарифи на договірній основі, ризикуючи, проте, отримати претензії від податкових органів. "Жодні мінімальні тарифи не працюють. Не встигло подешевшати паливо - а ставки вже впали. Нам все одно, де стояти - в гаражі чи під Києвом, тому якщо треба буде - поїдемо ще", - говорить один з учасників торішньої акції, приватний підприємець зі Львова.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас