Оптовики задерли ціну газу — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Оптовики задерли ціну газу

Казна та Політика
545
В самих компаніях не бачать змови. Експерти ж підкреслюють, що штучно розгойдати ринок все-таки вдалося, але в основному за рахунок зусиль видобувних компаній.
Як повідомив вчора в.о. голови АМКУ Олександр Мельниченко, на предмет участі в ціновій змові відомство перевірило такі підприємства, як "Укрнафта", "Укргазвидобування", "ТНК-ВР Коммерс", а також чотири нафтопереробні заводи - "Укртатнафта", ЗАТ "ЛИНІК", "Нафтохімік Прикарпаття" і "Галичина". Фахівці комітету встановили, що впродовж жовтня і початку листопада в країні спостерігалося різке зростання цін в опті на зріджений газ, що використовується як моторне паливо. За даними АМКУ, на комерційних аукціонах ціна зросла на 72% в середньому - до 8 тис. грн./т. В той же час світові ціни зросли, за інформацією комітету, на 12% - до 5,3 тис. грн./т. (у перерахунку за офіційним курсом НБУ).
У відомстві відзначають, що таке зростання оптових цін на внутрішньому ринку України викликало подорожчання зрідженого газу в роздрібному сегменті на 60%. "Аналіз ситуації, проведений АМКУ, свідчить про відсутність об'єктивних причин для збільшення ціни на зріджений газ як в опті, так і в роздробі. Тому комітетом прийнято рішення порушити справи проти основних суб'єктів господарювання, які функціонують на ринку зрідженого газу в опті", - резюмував пан Мельниченко. Крім того, в планах представників АМКУ - найближчим часом розібратися з ситуацією на роздрібному ринку автогазу.
Учасники ринку не згодні зі звинуваченнями антимонопольного комітету: "Компанії групи ТНК-ВР в Україні працюють в суворій відповідності з чинним законодавством. В разі отримання офіційного запиту АМКУ ми, поза сумнівом, надамо йому всю необхідну інформацію", - відзначає прес-секретар "ТНК-ВР Коммерс" Дмитро Звєрєв. У неофіційній бесіді представник іншого підприємства, що випускає автогаз, висловив упевненість, що "зростання оптових цін на це паливо було викликане лише ринковою кон'юнктурою, а розслідування комітету зумовлене насамперед передвиборними міркуваннями виконавчої влади".
На думку спостерігачів ринку, за різким підвищенням цін в жовтні – на початку листопада стоять в основному компанії, що реалізують зріджений газ на комерційних аукціонах, на ціни яких згодом орієнтуються вже переробні заводи. В умовах гострого дефіциту автогазу, що утворився, на українському ринку зробити це було неважко - за відсутності альтернативних імпортних постачань, навіть незважаючи на високу стартову ціну, трейдери були змушені битися за ті обсяги, що їм пропонувалися.
"На аукціоні 3 листопада "Укргазвидобування" пропонував свій ресурс по 9 тис. грн./т. У перерахунку це приблизно $1083/т, тоді як вартість імпортного зрідженого газу на кордоні на умовах DAF складала $720/т (з ПДВ)",- констатує аналітик "Консалтингової групи "А-95" Артем Куюн. Проте на торгах 11 листопада на тлі вістей, що перші імпортні партії ось-ось досягнуть кордонів країни, покупці не реагували на запропоновану "Укргазвидобуванням" спочатку ціну 8,5 тис. грн./т, і в результаті вона відкотилася до 7,6 тис. грн./т. Для порівняння: на аукціоні 1 жовтня ціна пропан-бутанової суміші, що транспортується автотранспортом і залізницею, складала 4,65 тис. грн./т і 4,5 тис. грн./т - відповідно.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас