Металурги штурмують порти — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Металурги штурмують порти

Казна та Політика
619
Метпідприємства вимагають від уряду розширення списку пільг для ГМК з внесенням до нього ставок на перевалку вантажів в портах. Одним з аргументів, який дозволив металургам актуалізувати питання, що неодноразово порушувалось, є нещодавнє зниження транспортних транзитних тарифів. Це ставить вітчизняних виробників в неконкурентні умови на зовнішніх ринках, заявляють представники галузі.
Як повідомив в.о. міністра транспорту Василь Шевченко, зараз в стінах Кабміну розглядається проект рішення про зниження акордних ставок (тарифи на навантажувально-розвантажувальні роботи) в морських торговельних портах для металургійного сектора. "Ми не бачимо сьогодні вагомих підстав для зниження рівня ставок, а бачимо лише підстави для обговорення реальних витрат металургів на транспортування своєї продукції", - зазначив Василь Шевченко. За підрахунками фахівців транспортного відомства, стверджує пан Шевченко, ці витрати не перевищують сьогодні 3% в структурі загальних витрат на виробництво тонни металу.
Втім, всупереч протистоянню профільного міністерства, підтримка металургів в Кабміні обіцяє бути досить широкою, для того, щоб рішення було прийняте все ж на їх користь. Зокрема, своє однозначне "за" ініціативі виробників металу віддасть, швидше за все, міністр економіки Богдан Данилишин. За його словами, в період кризи необхідно не розпиляти ресурси, а виділити пріоритетні сектори, підтримка яких дасть імпульс всій економіці. "За моїм щирим переконанням, економіка швидше здатна відновитися саме через активізацію роботи металургії", - заявляє Данилишин.
Можна передбачити, що на бік представників ГМК стане і прем'єр-міністр. Принаймні, своє співчуття цьому сектору Юлія Тимошенко вже висловила чотири рази - спочатку встановивши мораторій на підвищення цін на послуги залізниці та електроенергію (жовтень 2008 р.), а потім подовжуючи його дію щоквартально.
Втім останнє рішення про пролонгацію пільг датоване 7 жовтня, тобто вже після того, як поліпшення кон'юнктури світових ринків металу і перелом тенденції спаду в ГМК стали очевидними. Нагадаємо, термін дії меморандуму закінчується 31 грудня 2009 р. Тобто можливий час зниження акордних ставок, якщо рішення про це приймуть всупереч позиції Мінтрансзв'язку, - січень 2010 р.
Крім наближення терміну закінчення дії постанови про пільги, заговорити про необхідність зниження ставок металургів змусило ще кілька причин. По-перше, обурення представників галузі викликали оприлюднені підсумки діяльності портового сектора за дев'ять місяців. З них виходить, що за звітний період підприємства "Укрморрічфлоту" (йому підпорядковані державні морські торговельні порти) збільшили свій сумарний дохід на 50%, а чистий прибуток - в 3,3 разів до порівнянного періоду минулого року. Це дозволило металургам зробити висновки про надприбутковість морської галузі.
"Ви лише погляньте, що вони накоїли. Мало того, що ставки були підвищені (останнє підвищення на 20-25% відбулося у вересні минулого року), так порти ще і перевели їх в долари. Де це бачено, аби прибуток під час кризи зростав в три рази? Але на кризі монополісти зазвичай і заробляють", - обурюється директор ММК ім. Ілліча Володимир Бойко. "Ми не бачимо виразної тарифної політики з боку портів. Держава нічого не розуміє в зовнішніх ринках і поводиться, як слон в посудній лавці, коли на піку спаду вантажопотоків підвищує ціни на перевалку", - погоджується з ним віце-президент "Індустріальної групи" (корпорація ІСД) Олександр Пилипенко. Таким чином, металурги вимагатимуть повернення ставок на рівень минулого року. "Ми, звичайно, можемо ситуативно дозволити вантажовласникам вивезти продукцію і конкурувати. Проте доходи транспорту повинні, як мінімум, дозволяти за рахунок господарської діяльності забезпечувати звичайне оновлення та амортизацію основних фондів. Тому що якщо цього не буде, завтра ми отримаємо на залізницях і в портах купу металобрухту", - заперечує на це Василь Шевченко. При цьому він стверджує, що в доларовому еквіваленті акордні ставки в портах залишаються сьогодні на рівні минулого року.
Ще один привід, котрий дозволяє ГМК наполягати на своєму, - запроваджені 16 жовтня знижки на перевалку транзиту в морських портах, які Мінтранс погоджував також з цінами "Укрзалізниці". Отримані таким чином тарифи повинні, вважають у відомстві, повернути транспортним артеріям втрачені вантажопотоки. Металурги ж розцінюють цей крок як загрозу своїм позиціям на експортних ринках і вимагають створення рівних умов з транзитерами.
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас