Ринок ставить на приватників — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Ринок ставить на приватників

Фондовий ринок
1040
Виробники сухих будівельних сумішей (СБС) прогнозують, що до кінця року ринок просяде як мінімум на 30%. За оптимістичного розвитку подій падіння буде удвічі меншим. А поки гравці виводять у світ нові бюджетні продукти і борються за приватного клієнта, який веде дрібні будівництва і ремонтні роботи.
За оцінками компанії "Фомальгаут-Полімін", ситуація на ринку сухих будівельних сумішей почала поліпшуватися навесні цього року. Для багатьох рік починався в умовах загального песимізму і депресії. Мертвими були січень-лютий, коли багатьом гравцям здавалося, що і весна не принесе нічого доброго. Проте з приходом тепла ринок активізувався.
Криза набридла покупцям
"Можливо, людям просто набрид цей стан очікування подальших негараздів або було досягнуто те горезвісне дно кризи. Проте вже з березня ситуація стабілізувалася і почала вирівнюватися", - розповіла Людмила Мірошниченко, начальник відділу реклами і маркетингу "Фомальгаут-Полімін". За її словами, якщо на початку року у компанії було падіння продажів близько 40%, то за підсумками першого півріччя "Фомальгаут" вийшов на -10% в порівнянні з минулим роком, а вересень порівнявся за обсягами з 2008 р. "Думаємо, у нас є шанси вийти в нуль, а то і з деяким зростанням за підсумками року. Хоча в сьогоднішній нестабільній ситуації важко прогнозувати. Потрібно враховувати не лише економічні реалії, але і політичні", - додає Мірошниченко.
"Не секрет, що ситуація на ринку СБС залежить від ситуації на будівельному ринку в цілому. Відповідно, з початком кризи будівництво більшості об'єктів було заморожене. Це не могло не позначитися на галузі СБС. Тому з початку року попит на будівельні суміші впав на 40%", - відзначив Микола Лоза, заступник генерального директора з виробництва і постачання компанії "Хенкель Баутехнік (Україна)".
За рік сильно постраждали ті гравці, які ставили на велике будівництво і раніше виживали за рахунок великих обсягів. Зараз великі об'єкти заморожені. Іпотечне кредитування фактично не працює. А споживча активність значно впала. Отже, учасникам ринку доводиться націлюватися на невеликі приватні будівництва і ремонти. А з такими покупцями доводиться більше працювати і просувати свою продукцію. При цьому в умовах кризи і зниженої купівельної активності виробникам СБС доводиться постійно оптимізувати всі виробничі та бізнес-процеси.
"Акцент змістився до дрібних приватників, для яких важлива не лише якість продукту, але і пакет послуг - консультації, презентації, технічний супровід, навчання. Бізнес став як ніколи клієнтоорієнтованим. Пряма реклама має зараз менше значення", - стверджує Людмила Мірошниченко. Вона стверджує, що загальна частка цього ринку не змінилася - кількість ремонтів, приватних будівництв і раніше, і тепер приблизно однакова. Але конкуренція за цей сегмент значно посилилася.
"Зараз, у жовтні-листопаді, традиційно сповільнюються темпи продажів продукції для фасадних робіт, тому що покупець переходить у сегмент внутрішніх робіт. І враховуючи економічні передумови, що будівництво заморожено, основні споживачі сухих будівельних сумішей змістилися в роздрібний сегмент - великі супермаркети і великі торговельні мережі. За обсягами продажів ринок перебуває на рівні не нижче 2007 р.", - розповів Артур Бабенко, заступник директора Харківського заводу будівельних сумішей (ТМ "Токан").
"Для залучення споживачів ми не лише регулярно оптимізуємо та оновлюємо асортимент, але і фокусуємося на географічному розширенні сервісу для клієнтів. Компанія продовжує інвестувати в розвиток мережі центрів тонування Ceresit. Сьогодні вже працює 350 центрів, до кінця року їх буде 400. Щоб стабілізувати ситуацію на ринку СБС, ми вирішили піти шляхом заборони зростання цін на свою продукцію за рахунок тимчасового зниження власного прибутку", - додає Микола Лоза. З початку 2009 р. ціни на продукцію "Хенкель Баутехнік (Україна)" практично не змінилися, за винятком декількох сумішей з великою складовою імпортної сировини. Ціни в гривні на ці продукти зросли на 5-7%.
"В цьому році ціни зросли в середньому на 5-10%. Природно, закупівля тих матеріалів, які необхідні для виробництва, пов'язана з підвищенням цін на валюту. Тому з підвищенням курсу долара/євро нам доводилося реагувати, як і іншим компаніям", - сказав Артур Бабенко.
Економ-варіанти
Але дрібний покупець не хоче дорогих сумішей. Попит на СБС з середнього і еліт-класу перемістився на більш бюджетні лінійки. І в сегменті економ продажі зросли як мінімум на 25%. За оцінками "Фомальгаут-Полімін", з продуктових позицій найбільше скоротилися продажі спеціалізованих сумішей, оскільки вони частіше використовувалися у великому будівництві, а не в звичайних ремонтах.
За словами Людмили Мірошниченко, ціни зростають, але періодично виробники проводять акції на певний вид товару, таким чином збільшуючи ситуаційний попит на нього: "Але частіше виробники виводять нові продукти економ-варіанту для споживачів, яких цікавить перш за все ціна. Ми не виняток".
Так само чинить і "Хенкель Баутехнік". "Ми маємо намір продовжити розвиток бюджетних сумішей. Цього року з'явилася лінійка бюджетних продуктів для базових ремонтних робіт під брендом "Момент". Лінійка поповнилася п'ятьма сумішами для базових робіт: укладання плитки, обладнання підлоги, вирівнювання стін, приклеювання утеплювачів і ґрунтування поверхонь. Також ми запропонували покупцям п'ять нових кольорів декоративно-мозаїчної штукатурки Ceresit CT 77 для інтер'єру", - відзначає Микола Лоза.
"Ми живемо і так само реагуємо на потреби ринку, як і інші. Компанією був створений проект економ-пропозиції ТМ "Токан", що складається з найпопулярніших товарів у період кризи, таких як клейова суміш і самовирівнювані підлоги для внутрішніх робіт і інших продуктів, необхідних усередині приміщення", - додає Артур Бабенко.
Та всі гравці ринку сухих будівельних сумішей вірять, що в 2010 р. ринок почне оживати. Значного перерозподілу часток між основними гравцями, швидше за все, не станеться. Хоча в цілому кількість виробників скоротиться. За різними оцінками, до кризи їх було більше 150. Хоча, за даними Асоціації сухих будівельних сумішей, основна група компаній, на які припадає як мінімум дві третини ринку, вже багато років залишається незмінною.
"В 2009 р. ринок в кращому разі скоротиться на 10-15%, в гіршому - на 40%. Наступного року ситуація стабілізується, можливо, буде зростання до рівня 2008 р. Надалі чекаємо стабільного зростання впродовж трьох-п'яти років", - прогнозує Людмила Мірошниченко. "Зараз ситуація починає стабілізуватися, і до кінця року ми чекаємо поліпшення. За оцінками експертів, 2009 р. завершиться з 30%-ним падінням ринку СБС", - резюмує Микола Лоза.
Ніна Міщенко
За матеріалами:
Экономические Известия
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас