Аеропорт показав себе молотком — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Аеропорт показав себе молотком

Казна та Політика
984
Мінтранс визначив переможця тендеру на будівництво терміналу і супутньої інфраструктури у Львівському аеропорту. За право реалізації проекту вартістю більше 1 млрд грн. американська IMTC MEI віддала 4,9 млн грн. Ця компанія мало відома ринку, але завдяки аукціонній процедурі змогла обійти польську АВМ Wschod, що вважалася до цих пір фаворитом .
Вчора в Міністерстві транспорту і зв'язку відбувся аукціон із залучення інвестора до будівництва нового аеровокзалу для ДП "Міжнародний аеропорт "Львів'". Переможцем стала американська компанія IMTC MEI. Другим тендерним учасником була польська АВМ Wschod (входить до АВМ Solid S.A.). Торги стартували з 1 млн грн. з кроком в 100 тис. грн. і зупинилися на рівні 4,9 млн грн. Глава Державіаадміністрації Олександр Давидов на брифінгу після тендеру відзначив, що Мінтранс вперше розіграв право інвестувати в інфраструктурний проект і за рахунок цього залучив додаткові кошти до бюджету. У відомстві залишилися задоволені результатами аукціону, оскільки стартова ціна збільшилася майже в 5 разів. За словами пана Давидова, через 2 тижні буде підписано інвестиційну угоду, а після - укладено договір про управління побудованим об'єктом строком на 30 років. Після його закінчення термінал буде повернений у власність держави, якщо сторони не продовжать термін договору.
За проектом інвестор повинен буде вкласти гроші в будівництво аеровокзалу пропускною спроможністю 1000 пасажирів на годину; відкритою і закритою чотириповерховою стоянками, а також облаштувати привокзальну площу з об'єктами транспортної і інженерної інфраструктури. Очікується, що загальна сума інвестицій становитиме 105 млн євро (близько 1,1 млрд грн.), ще 8,6 млн євро необхідно на розвиток інфраструктури.
Експерти переконані, що "Львів" зможе запрацювати на Євро-2012. "Пасажиропотік у Львові зашкалюватиме, - прогнозує директор Центру політичного і економічного аналізу Олександр Кава.- Причому не лише під час самого чемпіонату, але і в період активної фази підготовки до нього". За його словами, український авіаринок багато в чому слідує за польським, де доля Варшавського аеропорту в 2008 році в авіаперевезеннях знизилася з 90% в кінці 1990-х до 50%. "Зараз на 'Бориспіль' припадає 95% пасажиропотоку в Україні, але після 2012 року ситуація напевно зміниться", - говорить Кава.
Про IMTC MEI Llc учасникам ринку відомо дуже мало. Хоча, за словами губернатора Львівської області Миколи Кмітя, компанія бере участь в управлінні 25 аеропортами, де здійснює будівництво і експлуатацію їх об'єктів. Зв'язатися з IMTC MEI вчора не удалося - контактів компанії у відкритому доступі немає. До проведення тендеру фаворитом вважалася польська АВМ Wschod. "Це публічна компанія, її акції котируються на Варшавській біржі, і вона володіє великим досвідом будівництва великих інфраструктурних об'єктів в Польщі", - говорить Олександр Кава. Але перемогла компанія, що запропонувала велику суму. Втім, голова Асоціації аеропортів України Анатолій Троценко зазначає, що така схема не є оптимальною, оскільки тендерна комісія повинна в першу чергу виходити з можливостей інвесторів і досвіду реалізації подібних проектів претендентами.
Кміть вважає, що аукціон відкриває перед українськими компаніями нові можливості: "Зрозуміло, що пісок і метал із США везти ніхто не має наміру, швидше за все, вони скористаються українськими матеріалами. Робітників теж найматимуть в Україні". В той же час співрозмовники відзначають, що про конкретні компанії, які залучать до виконання будівельних робіт, говорити доки рано.
"Представники американської компанії почнуть виконання своїх обов'язків відразу після підписання між Мінтрансом, аеропортом і IMTC MEI трибічного договору", - говорить генеральний директор Львівського аеропорту Олександр Загрева.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас