Іллічівський порт "відгрузив" "Укртрансконтейнер" — Finance.ua
0 800 307 555
0 800 307 555

Іллічівський порт "відгрузив" "Укртрансконтейнер"

Енергетика
544
Державі вдалось розірвати перший договір про спільну діяльність в порту. Вчора Верховний суд прийняв рішення про припинення дії договору між Іллічівським МТП і ПП "Укртрансконтейнер". На думку експертів, завершення розглядів в судах зробить роботу порту більш прогнозованою і дозволить збільшити його вантажообіг. Крім того, вони зазначають, що аналогічні рішення тепер можуть бути прийняті і з інших суперечок.
ДП "Іллічівський морський торговельний порт", засноване в 1958 році, - третє за обсягом перевалки вантажів і перше за об'ємом перевалки контейнерів в Україні. Володіє 7 навантажувально-розвантажувальними терміналами з 29 причалами, складським комплексом на 1,5 млн т вантажу. Площа акваторії - 11,9 тис. га. За підсумками 8 місяців поточного року порт переробив більше половини всіх контейнерів, котрі пройшли через порти України, - 158,6 тис. TEU.
Про те, що Верховний суд розірвав договір про спільну діяльність між Іллічівським морським торговельним портом (МТП) і приватним підприємством "Укртрансконтейнер" (УТК), вчора повідомила прес-служба порту. В порті рішення пояснили тим, що договір "не виконувався самим інвестором", відмовившись від детальніших коментарів. УВУТК і "Національній контейнерній компанії" (акціонер УТК) коментувати рішення суду не стали, пославшись на заборону адвокатів компанії. У прес-центрі Одеської обласної прокуратури (виступала позивачем з боку держави) розповіли, що при ухваленні рішення суд врахував три основні аргументи. Договір був визнаний недійсним, оскільки витрати на будівництво інфраструктури фінансувалися УТК не за рахунок власних коштів, як було передбачено раніше, а за рахунок коштів, отриманих від спільної діяльності. Крім того, приватний інвестор вніс кошти несвоєчасно і в доларах, а не в євро, як домовлялися. Це призвело до порушення планових показників з перевалки вантажів. У прокуратурі також розповіли, що УТК самовільно захопив держмайно в порту.
Договір про спільну діяльність Іллічівський порт і УТК підписали в 2005 році. У 2006 році порт передав стивидору перший і другий причали. У 2008 році профспілкова організація порту зажадала провести переоцінку майна, внесеного портом (оцінено в $17,6 млн), встановити долю прибутку порту на рівні не менше 50% і забезпечити робітниками місцями всіх портовиків із збереженням рівня соціальних гарантій для них. На початку 2009 року одеська облпрокуратура провела аналіз договору між портом і УТК і оскаржила його в Госпсуді Одеської області. У травні суд задовольнив позов, а в червні Апеляційний господарський суд Одеської області залишив рішення суду першої інстанції в силі. 26 серпня Вищий господарський суд задовольнив касаційну скаргу УТК і визнав договір таким, що діє. Вчорашнє рішення Верховного суду знов визнало договір недійсним.
Рішення суду остаточне і оскарженню не підлягає. Оскаржити це рішення УТК вже не вдасться, стверджує адвокат Руслан Кирилюк. "Максимум, на що може розраховувати 'Національна контейнерна компанія', це повернення частини своїх активів через новий судовий розгляд. Але в порту є всі шанси відсудити це майно як компенсацію за ушкодження від спільної діяльності", - говорить партнер компанії "Правові партнери" Андрій Доманський.
Президент асоціації портів України "Укрпорт" Володимир Іванов зазначає, що розгляди в судах встигли відлякати певну кількість клієнтів від Іллічівського МТП. А голова комітету Верховної Ради з питань транспорту і зв'язку Володимир Козак заявляє, що комітет прогнозує після прийняття судом нинішнього рішення зростання об'єму перевезень на 5-7% в місяць.
Козак нагадує, що розгляд між Іллічівським МТП і УТК - не єдиний подібний конфлікт . За його словами, Мінтранс проаналізував 44 договори з державними підприємствами галузі про спільну діяльність і 17 з них розірвав, причому 14 зараз знаходяться на розгляді в судах. "Рішення Верховного суду - це свого роду юридичний banch mark для судів нижчих інстанцій. Їм показано, що договори такого роду дійсно можуть укладатись з порушеннями і розриватися. Думаю, це матиме серйозний вплив на всіх суддів, що розглядають аналогічні позови, і на результат рішень", - заявив юрист компанії "Ільяшов і партнери" Роман Марченко.
За матеріалами:
Коммерсант-Україна
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст і натисніть Ctrl+Enter , щоб повідомити про це.

Поділитися новиною

Підпишіться на нас